Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er godt likt, og har mange gode venner. Vet jeg av mange blir oppfattet som et varmt menneske, og jeg ønsker genuint å få andre til å føle seg bra. 

MEN:

Jeg er også veldig fornøyd med meg selv. Hvis noen f.eks. tagger meg i et bilde (som jeg synes er fint) på facebook, kan jeg sitte å se på dette bildet flere ganger daglig den første tida etter og tenke: "Jøss, jeg er heldig som er såppas pen!". Dette kan jeg også tenke om bilder som jeg har lagt ut av meg selv. (Profilbilder, men bytter de dog sjelden fordi jeg ikke vil bli oppfattet som oppmerksomhetssyk blant annet..)

Jeg har også veldig høye tanker om meg selv på andre områder: F.eks. tenker jeg at jeg er over middels begavet, suksessfull (på de fleste/mange områder.), og har en fantastisk fin kropp. Jeg trener mye, og har fin figur. Den er ikke perfekt, men jeg er veldig fornøyd. 

Av og til blir jeg litt kvalm av meg selv. (F.eks. når jeg bare må logge på face for å se om noen flere har likt bildet/beundre bildet...)  (Men jeg skjuler det selvsagt, og gjør det bare om jeg er alene!) Dette gjelder også på de fleste andre arenaer: Tror nok jeg framstår som jordnær, og snakker aldri om meg selv, samt at jeg er god på å se det som er bra i andre. 

LIKEVEL: Er dette bekymringsverdi? 

Takk for svar!

Anonymous poster hash: 91cd5...200

Anonymous poster hash: 6265e...6f1
Videoannonse
Annonse
Gjest nysgjerrigp
Skrevet

Sånne som deg gjør meg kvalm. Du tror du er bedre enn andre , ikke sant? I så fall er det noe du må vite: INGEN er bedre enn andre. Og det at du har fin kropp gjør deg ikke automatisk suksessfull, hvis det er det du tror. For å svare på spørsmålet mitt: Ja, jeg tror du grenser til narsissist i følge det du beskriver i tråden. Å sitte å glo på bilder av seg selv flere ganger daglig ER bekymringsverdig! Tro meg! 

Tips: Oppsøk hjelp! 

Skrevet

Jeg er godt likt, og har mange gode venner. Vet jeg av mange blir oppfattet som et varmt menneske, og jeg ønsker genuint å få andre til å føle seg bra. 

MEN:

Jeg er også veldig fornøyd med meg selv. Hvis noen f.eks. tagger meg i et bilde (som jeg synes er fint) på facebook, kan jeg sitte å se på dette bildet flere ganger daglig den første tida etter og tenke: "Jøss, jeg er heldig som er såppas pen!". Dette kan jeg også tenke om bilder som jeg har lagt ut av meg selv. (Profilbilder, men bytter de dog sjelden fordi jeg ikke vil bli oppfattet som oppmerksomhetssyk blant annet..)

Jeg har også veldig høye tanker om meg selv på andre områder: F.eks. tenker jeg at jeg er over middels begavet, suksessfull (på de fleste/mange områder.), og har en fantastisk fin kropp. Jeg trener mye, og har fin figur. Den er ikke perfekt, men jeg er veldig fornøyd. 

Av og til blir jeg litt kvalm av meg selv. (F.eks. når jeg bare må logge på face for å se om noen flere har likt bildet/beundre bildet...)  (Men jeg skjuler det selvsagt, og gjør det bare om jeg er alene!) Dette gjelder også på de fleste andre arenaer: Tror nok jeg framstår som jordnær, og snakker aldri om meg selv, samt at jeg er god på å se det som er bra i andre. 

Takk for svar!

Neida, hvis du var narsissist hadde du neppe hatt nok selvinnsikt til å skrive dette innlegget :)

Høres ut som du har god grunn til å være fornøyd med deg selv.

Anonymous poster hash: c019a...c1d

• Liker 9
Gjest nysgjerrigp
Skrevet

MEN:

Takk for svar!

listen to me

Skrevet

Så lenge du bryr deg om andre, så synes jeg det er fint at du er fornøyd med seg selv, jeg!

Det er altfor mange som er det motsatte! Du er heldig!

• Liker 6
Skrevet

Haha, noe så utrolig pinlig..

Anonymous poster hash: f82ed...9df

• Liker 2
Skrevet

Neida, hvis du var narsissist hadde du neppe hatt nok selvinnsikt til å skrive dette innlegget :) Høres ut som du har god grunn til å være fornøyd med deg selv.  Anonymous poster hash: c019a...c1d

Haha. Med den logikken må du være ganske skada, eller bare later du som nå?

Anonymous poster hash: fb068...9c0

• Liker 1
Skrevet

Dette var fryktelig overfladisk da.

Anonymous poster hash: 607ff...849

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan også synes jeg selv er pen, og se bilder som er lagt ut på Facebook og tenke at jeg er pen. Men jeg går ikke inn på Facebook igjen for å beundre bildet etterpå. Er også fornøyd med det jeg til nå ha oppnådd i livet, men det er ikke noe jeg tenker på ofte. I tillegg er jeg veldig stolt av venninner og det de har oppnådd og kan se bilder/møte de og tenke at de er skikkelig pene.

Det er helt normalt og antagelig veldig sunt og være fornøyd med seg selv, men tror ikke det er like normalt og beundre seg selv på måten du beskriver.

• Liker 1
Skrevet

Du er kanskej over snittet opptatt av det å være pen. Men sånn du fremstiller det, virker det som du har god selvtillit og er fornøyd med deg selv. Sålenge du ikke begynner å vurderer din egen eller andres verdi ut fra å være pen eller vellykket, så er det ikke noe problem. Du har vært heldig og fått det folk higer etter lagt opp i hendene. Fint at du setter pris på det.

Anonymous poster hash: 1aefa...029

• Liker 1
Gjest nysgjerrigp
Skrevet

Sånne som deg gjør meg kvalm. Du tror du er bedre enn andre , ikke sant? I så fall er det noe du må vite: INGEN er bedre enn andre. Og det at du har fin kropp gjør deg ikke automatisk suksessfull, hvis det er det du tror. For å svare på spørsmålet mitt: Ja, jeg tror du grenser til narsissist i følge det du beskriver i tråden. Å sitte å glo på bilder av seg selv flere ganger daglig ER bekymringsverdig! Tro meg! 

Tips: Oppsøk hjelp! 

hehe! Til alle dere som likte innlegget mitt: Jeg prøvde bare å etterligne et "typisk" KG-svar. ;) Og at mitt innlegg har fått flest "likes", viser bare at jeg traff spikern ganske bra. 

Skrevet

hehe! Til alle dere som likte innlegget mitt: Jeg prøvde bare å etterligne et "typisk" KG-svar. ;) Og at mitt innlegg har fått flest "likes", viser bare at jeg traff spikern ganske bra.

3 pluss på en tråd som ikke har fått spesielt mange svar en gang beviser neppe noe som helst.

Anonymous poster hash: 92e5a...ab0

• Liker 7
Skrevet

TS, jeg er akkurat som deg. Og ja, kanskje jeg har litt narsissistiske trekk, men det har mange mennesker uten å være narsissist og en kvalm person. Det er helt greit å være fornøyd med seg selv, og i det stille sinn tenke at man er bedre enn noen, bare man ikke viser dette til noen verken i handling eller ord. :P 

Anonymous poster hash: 1089e...8f9
  • Liker 2
Skrevet

De fleste har nok tanker der de syns seg selv er ganske digge. Så har man power fantasies der man ser for seg scenario der man er helten og føler hvordan andre ser opp til en. Mange har også illusjoner om at de er intelligente eller vakre. Men så lenge det ikke utvikler seg til å bli et hat ovenfor andre, eller man begynne rå behandle andre dårlig som ikke har den ene egenskapen man selv liker, så er det ikke noe problem.

Narsissisme handler ikke om å digge seg selv, det er en mer ustabil, uforutsigbar psyke som man raskt legger merke til. Det er flere trekk og mer kompleks oppførsel involvert enn bare å like eget speilbilde. Dette er grunnen til at mannen i gata ikke setter diagnoser, de ville jo satt diagnoser i hytt og pine basert på lite til ingen informasjon om psykdommen

Anonymous poster hash: 26f0d...948
Skrevet

Jeg gjetter på at du er en ganske "normal" fjortenåring ;)

Anonymous poster hash: 71208...4f8
  • Liker 1
Skrevet

At du tenker slik og manipulerer er langt mer bekymringsverdig.... 

TS er nok bare veldig ung.

Anonymous poster hash: 71208...4f8

• Liker 2
Skrevet

Et jag etter stadig flere likes på facebook er ikke så rent uvanlig. 

Anonymous poster hash: ce1d9...4e5
Gjest Overrasket
Skrevet

Neida, hvis du var narsissist hadde du neppe hatt nok selvinnsikt til å skrive dette innlegget :)

Anonymous poster hash: c019a...c1d

Forskning viser at det faktisk fungerer stikk motsatt. Folk med enkelte ekstreme personligheter synes nemlig ofte at det ikke er noe galt i å ha en slik personlighet, så på direkte spørsmål svarer de gjerne selvsikkert at ja, de kan nok tendere til å være narsissistisk. Folk som ikke er det vil oftest svare blankt nei. 

Skrevet (endret)

Forskning viser at det faktisk fungerer stikk motsatt. Folk med enkelte ekstreme personligheter synes nemlig ofte at det ikke er noe galt i å ha en slik personlighet, så på direkte spørsmål svarer de gjerne selvsikkert at ja, de kan nok tendere til å være narsissistisk. Folk som ikke er det vil oftest svare blankt nei.

Folk med et opphøyet selvbilde og null selvinnsikt vil selvsagt også svare blankt nei. De er perfekte og feiler ingenting.

Så til TS; jeg synes ikke det er noe galt i hvordan du tenker om deg selv, kos deg med den fine kroppen din og alt du er fornøyd med, men pass på at du ikke legger all den gode selvfølelsen i hvordan du ser ut, men hvem du er som menneske. Egenskapene dine. Utseendet ditt er forgjengelig og kan bli tatt fra deg i morgen dersom du havner i en ulykke.

Jeg er sikker på at mennesker som er rause og elskelige med seg selv i sin indre dialog er det samme mot andre. Man trenger ikke gå og si til seg selv at man er så mye bedre enn andre, men det ER jo mange idioter rundt om kring, det må være lov å merke seg ;)

Det viktigste er tross alt hvordan man behandler andre, og folk som har det godt med seg selv er ofte de som har mest å gi andre også er min oppfatning. Folk som ikke har det godt med seg selv tenderer til å ville rakke ned på andre for å hevde seg selv.

Endret av Salamandra
Skrevet

TS, jeg er akkurat som deg. Og ja, kanskje jeg har litt narsissistiske trekk, men det har mange mennesker uten å være narsissist og en kvalm person. Det er helt greit å være fornøyd med seg selv, og i det stille sinn tenke at man er bedre enn noen, bare man ikke viser dette til noen verken i handling eller ord. :P

Anonymous poster hash: 1089e...8f9

Godt å høre! Er du jente/gutt? Og hvor gammel? :)

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...