AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #1 Skrevet 12. oktober 2015 Vi spiste grønnkål for første gang i dag, mannen lagde en med grønnkålspesto som han fant på matprat.no. Det smakte i grunnen veldig godt, men så merket vi begge to at vi fikk en rar følelse i munnen etter å ha spist. Vi merket også at alt annet vi har spist i kveld plutselig fikk en litt merkelig eller annerledes smak, akkurat som om den følelsen vi har i munnen pga grønnkålen påvirker smaksløkene på en eller annen måte. Vi spiste middag rundt kl 16. Kl 19 spiste jeg en God Morgen-yoghurt, og den smakte rart, nesten litt beskt. Nå spiste jeg nettopp et knekkebrød med gulost, og opplever akkurat samme greia der. Det smaker merkelig, og absolutt ikke som det skal. Jeg har også en lett emmen smak og følelse bak i munnen/øverst i svelget. Er det andre som har spist grønnkål som har opplevd det samme? Kan mannen ha tilberedt den feil? Han sier han fulgte oppskriften, men det er jo mulig det kan ha vært feil i oppskriften også? Anonymous poster hash: e0d52...aa4
Hoppetaujenta Skrevet 12. oktober 2015 #2 Skrevet 12. oktober 2015 Slapp av. Den skal smake sånn. En venner seg til det.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #3 Skrevet 12. oktober 2015 Slapp av. Den skal smake sånn. En venner seg til det. Takk for svar! Men etter litt googling kan det se ut til at den rare smaken i munnen ikke skyldes grønnkålen, men pinjekjernene i pestoen... https://pinenutsyndrome.wordpress.com/pinenutsyndrome/ Har aldri verken hørt om eller opplevd dette tidligere, og jeg har spist pinjekjerner mange ganger før, og senest for et par uker siden. Men som det står i artikkelen (og også i flere andre artikler om det samme fenomenet); er det ikke alle pinjekjerner som gir dette ubehaget. Vi kan derfor rett og slett ha hatt uflaks denne gangen. Får bare håpe jeg slipper å ha det sånn i en hel uke (som mange tydeligvis opplever), det har vært kjipt nok i de 7 timene jeg har hatt det sånn nå i kveld...Anonymous poster hash: e0d52...aa4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå