AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #1 Skrevet 12. oktober 2015 Og har du noen forslag til steder i Oslo hvor de har god sunn mat? Anonymous poster hash: 66090...ebe
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #2 Skrevet 12. oktober 2015 Jeg ville valgt grovt rundstykke med roastbiff/skinke, og på resturant ville jeg valgt biff, kylling eller fisk. Men nå er jeg en sånn person som tenker at når man først reiser ut, så er det viktig å glemme dietten. Det er tross alt ikke så ofte jeg er ute. Anonymous poster hash: 7dc30...3f9 3
MiniMjau Skrevet 13. oktober 2015 #3 Skrevet 13. oktober 2015 Kafeene Lille Persille har kjempegod og sunn mat
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #4 Skrevet 13. oktober 2015 Kommer vel veldig an på hva du legger i sunt? Ofte velger jeg bare en cappuccino med lettmelk for å holde kaloriene nede, men skal jeg ha en helaften og feire noe blir det dessert. Kommer an på anledning,hvilken diett etc etc. Anonymous poster hash: 181ce...0ba
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #5 Skrevet 13. oktober 2015 Hvis man ikke er på café og restaurant hver dag eller flere ganger i uken så syns jeg man skal spise og drikke det man faktisk har lyst på.Anonymous poster hash: 7e39c...adc 4
mijaa Skrevet 13. oktober 2015 #6 Skrevet 13. oktober 2015 Hvis man ikke er på café og restaurant hver dag eller flere ganger i uken så syns jeg man skal spise og drikke det man faktisk har lyst på.Anonymous poster hash: 7e39c...adc Helt enig! Jeg er sjeldent ute og spiser, men ser jo at jeg stort sett spiser det samme som hjemme; rent kjøtt, grønnsaker, suppe, salat og sånne ting. Ofte bestiller jeg vegetar også! 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #7 Skrevet 13. oktober 2015 Hvis man ikke er på café og restaurant hver dag eller flere ganger i uken så syns jeg man skal spise og drikke det man faktisk har lyst på.Anonymous poster hash: 7e39c...adc Jeg ville valgt grovt rundstykke med roastbiff/skinke, og på resturant ville jeg valgt biff, kylling eller fisk. Men nå er jeg en sånn person som tenker at når man først reiser ut, så er det viktig å glemme dietten. Det er tross alt ikke så ofte jeg er ute. Anonymous poster hash: 7dc30...3f9 Nå er det jo ikke det TS spør om da. Hva vet dere om hun ofte er ute? Hun spør etter sunne ting, ikke at folk skriver at man skal kose seg når man først reiser ut... Anonymous poster hash: 3b403...155 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #8 Skrevet 13. oktober 2015 Velger ofte det 'reneste' - enten biff eller fisk, med grønnsaker. Og dropper dessert, men så blir jeg som regel mett nok av hovedrett uansett. I hvert fall om jeg har en proteinbasert middag. Anonymous poster hash: 831d0...c08
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #9 Skrevet 13. oktober 2015 Hvis jeg skal ha lunch velger jeg gjerne en suppe (ikke kremet) eller omelett. Dersom det er middag går det an å be om salat i steden for poteter og saus apart. Til dessert kan det være en ide å velge sorbet eller fruktsalat (mange restauranter kan ordne dette dersom du spør, selv om det ikke står på menyen) Svart kaffe eller te isteden for cap eller latte Mange steder har grove muffins dersom det er et poeng på cafe. Anonymous poster hash: dc024...251
Susan Sto Helit Skrevet 13. oktober 2015 #10 Skrevet 13. oktober 2015 For meg er ofte det viktigste å ikke drikke kalorier. Jeg kan altså spise stort sett hva jeg vil, dersom jeg holder meg til farris/vann som drikke. Men det er jo gjerne ett poeng å ikke velge fritert mat da, og mest mulig grovt, rent kjøtt, grønnsaker og sånt. Jeg forsøker også å unngå bakevarer basert på hvitt mel og sukker. Men når jeg først spiser ute, så er det såpass sjelden at jeg tenker diett får være diett, og seile sin egen sjø akkurat da.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #11 Skrevet 14. oktober 2015 På kafe velger jeg alltid svart kaffe og/eller vann/ Farris/Pepsi Max, Yoghurt med musli hvis de har det, hvis ikke kanskje bare en liten sjokoladebit til kaffen Lunsj: supper, tapas der man velger selv, eller kyllingsalat. Ber om dressing ved siden av. Ser i menyen og velger den salaten som Feks ikke både har bacon, pasta og ost. Spiser ikke brød ved siden av Middag: tar det som høres godt ut! Ber om å få grønnsaker/ salat istedet for pommes frittes. Dressing på siden. Alltid Ellers så spiser jeg til jeg syns det er passe! Ikke farlig å la noe ris, pasta eller saus ligge igjenAnonymous poster hash: 4f2e8...c20
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #12 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg var på cafe sør i Oslo forrige helg og de har en veldig fin lunsjmeny med næringsrik mat Sandwichen med hummus og salat var kjempegod. Anonymous poster hash: 97e47...270
Gjest Runforit Skrevet 14. oktober 2015 #13 Skrevet 14. oktober 2015 Spiser sjeldent på cafe, blir som oftest svart kaffe da jeg alltid spiser solide måltid hjemme før jeg går ut. Men i helgene når vi triller sammen med mannen som en familie så deler vi gjerne noe godt til kaffen. Jeg er ikke noe særlig kakemenneske, så vi deler gjerne en cheesecake muffin(på Espresso House) eller jeg spiser en havrecookie på Waynes. Bryr meg ikke som "sunt". Spiser hva jeg vil i moderate mengder og er mer opptatt av variert kosthold uten restriksjoner.
Fashionistaen Skrevet 14. oktober 2015 #14 Skrevet 14. oktober 2015 På restaurant og litt dyrere steder spiser jeg aldri sunt. Det er såpass sjeldent at jeg tenker at man må få lov til å kose seg. Prøver derimot å velge litt sunnere alternativer på litt mer hverdagslige cafeer der jeg går oftere. Liker Joe and the juice, smoothie exchange, Lett osv. Eller så er jo sushi ikke så veldig usunt da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå