Gå til innhold

80% av menn er stygge/uattraktive, i kvinners øyne

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://blog.okcupid.com/index.php/your-looks-and-online-dating/

Så, hvor alle de som hevder den gjennomsnittlige mann får seg noe regelmessig? Ifølge disse vitenskapelige funnene, vil selv den over gjennomsnittet attraktive mann (topp 30%, men ikke topp 20%) slite med å få seg noe.

Kvinner finner altså menn, de 10% rett bak topp 20%, å være ikke-attraktive.

For å illustrere dette, la oss dele opp på en skala opp til 10.

10/10 = attraktiv

9/10 = attraktiv

8/10 = ikke attraktiv

Kvinner finner altså en mann som er en 8/10 på utseende skalaen til ikke å være attraktiv. Da kan vi bare tenke oss hva kvinner synes om menn som er fra 7/10 og nedover. De må bli absolutt frastøtt av dem. 

Det ironiske (som kommer frem av undersøkelsen) er at en stygg, eller godt under gjennomsnittet pen, kvinne vil finne den gjennomsnittlige mann å være avskyelig, så det er bare ikke attraktive kvinner som synes dette.

De fleste av gjennomsnittlig gutta var i grei form, noe som bare viser at kvinners vurdering var basert på utseende; på ansiktets estetikk mer enn noe annet.

Så, hvis du aldri får deg noe, og alltid blir "mobbet" av vennene dine for det, er det ingen grunn til å være trist. Sjansene er store for at de heller ikke får seg noe, statistisk sett.

Faktum i saken:

Attraktive menn (20%) får all sexen med de attraktive, ordinære og mindre attraktive kvinnene (80%).

Dette gjør at ikke-attraktive menn (80%) kjemper om restene. Dette er de 20% av kvinner som er de styggeste.

La oss illustrere dette enkelt:

• Gruppe A1 (menn som er 9-10/10) kan velge og vrake blant gruppe gruppe A2 (kvinner som er 3-10/10).
  • Gruppe B1 (menn som er 1-8/10) må kjempe med nebb og klør om gruppe B2 (kvinner som er 1-2/10).

Men det skal sies til slutt, at dette gjelder sexmarkedet og ikke relasjonsmarkedet. Etter at kvinner er ferdig med å bli regelmessig pult av topp-20 mennene, vil de finne seg en "snill, god og omsorgsfull mann" å slå seg til ro med. Da jevner det seg litt mer ut. Men det forandrer ikke på det faktum av de fleste menn må ta til takke med restene som topp-20 ikke vil ha.

Anonymous poster hash: c7047...ef0
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ta til takke? Bedre å være singel enn å ta til takke med noen man ikke finner attraktiv. Det finnes verre ting i livet enn å være singel.

Anonymous poster hash: dd93a...cbb
  • Liker 1
Gjest FruPotter
Skrevet (endret)

Hm... Interessant. Lærer noe nytt hele tiden. :)

Jeg personlig er ikke en av dem. De mennene jeg har vært betatt av/forelsket i har vært totalt forskjellige. Alle var like kjekke i mine øyne så klart, men på forskjellige måter. Noen ville kanskje sagt de ikke var pene å se på, men i mine øyne er de det. En av dem var litt små-lubben, men han så fantastisk ut i mine øyne. Min nåværende samboer er ganske tynn, men jeg synes han er utrolig fin. Jeg elsker han! 

Kan gi eksempler på forskjellige menn jeg synes er fine og som jeg kunne tenkt meg å date dersom jeg var singel:

Kevin James: http://cdn4.thr.com/sites/default/files/imagecache/300_portrait/2012/11/kevin_james.jpg

Taye Diggs: http://images.starpulse.com/Photos/Previews/Taye-Diggs-pr06.jpg

Rupert Grint: http://healthyceleb.com/wp-content/uploads/2014/11/Rupert-Grint-eyes.jpg

Oooog litt forskjellige og tilfeldige fremmedfolk jeg fant på google som jeg synes er pene å se på:

- http://erelationshipadvicecafe.com/wp-content/uploads/2013/07/Who-Should-Pay-On-A-Date-By-Matthew-Hussey.jpg

-http://images.morris.com/images/athens/mdControlled/cms/2008/08/31/326055685.jpg

- http://images.starpulse.com/news/bloggers/684225/blog_images/nikita-6.jpg

- http://i.onionstatic.com/onion/2231/0/16x9/1200.jpg

Enten så er jeg unormal som finner mange typer menn pene å se på, eller så vet jeg ikke. :) (Edit: Kunne ha funnet enda flere bilder, men nå skal jeg nyte resten av kvelden med en god film... Hehe)

Endret av FruPotter
Skrevet

Jeg synes ikke de modellpene mennene er noe særlig, jeg er svak for et stort smil og et lurt blikk. Vil ikke ha noen som bruker 90% av våken tid på utseende og trening.

Anonymous poster hash: 3ea4f...aa5

• Liker 3
Skrevet

Så, hvor alle de som hevder den gjennomsnittlige mann får seg noe regelmessig? Ifølge disse vitenskapelige funnene, vil selv den over gjennomsnittet attraktive mann (topp 30%, men ikke topp 20%) slite med å få seg noe.

Kvinner finner altså menn, de 10% rett bak topp 20%, å være ikke-attraktive.

For å illustrere dette, la oss dele opp på en skala opp til 10.

10/10 = attraktiv

9/10 = attraktiv

8/10 = ikke attraktiv

Kvinner finner altså en mann som er en 8/10 på utseende skalaen til ikke å være attraktiv. Da kan vi bare tenke oss hva kvinner synes om menn som er fra 7/10 og nedover. De må bli absolutt frastøtt av dem. 

Det ironiske (som kommer frem av undersøkelsen) er at en stygg, eller godt under gjennomsnittet pen, kvinne vil finne den gjennomsnittlige mann å være avskyelig, så det er bare ikke attraktive kvinner som synes dette.

De fleste av gjennomsnittlig gutta var i grei form, noe som bare viser at kvinners vurdering var basert på utseende; på ansiktets estetikk mer enn noe annet.

Så, hvis du aldri får deg noe, og alltid blir "mobbet" av vennene dine for det, er det ingen grunn til å være trist. Sjansene er store for at de heller ikke får seg noe, statistisk sett.

Faktum i saken:

Attraktive menn (20%) får all sexen med de attraktive, ordinære og mindre attraktive kvinnene (80%).

Dette gjør at ikke-attraktive menn (80%) kjemper om restene. Dette er de 20% av kvinner som er de styggeste.

La oss illustrere dette enkelt:

• Gruppe A1 (menn som er 9-10/10) kan velge og vrake blant gruppe gruppe A2 (kvinner som er 3-10/10).
  • Gruppe B1 (menn som er 1-8/10) må kjempe med nebb og klør om gruppe B2 (kvinner som er 1-2/10).

Men det skal sies til slutt, at dette gjelder sexmarkedet og ikke relasjonsmarkedet. Etter at kvinner er ferdig med å bli regelmessig pult av topp-20 mennene, vil de finne seg en "snill, god og omsorgsfull mann" å slå seg til ro med. Da jevner det seg litt mer ut. Men det forandrer ikke på det faktum av de fleste menn må ta til takke med restene som topp-20 ikke vil ha.

Har lite med utseendet å gjøre ..har mest med hvem som har #game og ikke.

De fleste menn som ikke får seg noe pga #faild på første "run of the mile" #shittest. 

Hvilken stein har du bodd under ? 

Anonymous poster hash: 45da3...0ab

• Liker 2
Skrevet

Artikkelen du linker til går jo på antall meldinger på onlinedating. Du kan jo ikke overføre det til alle andre situasjoner.

Anonymous poster hash: c2b7c...a0e

• Liker 3
Skrevet

De fleste menn som ikke får seg noe pga #faild på første "run of the mile" #shittest. 

Hvordan overfører man #game til tinder og okcupid? #protip du kan ikke det, fordi det foregår en #screening uten at du får mulighet til å gjøre noe med det.

Anonymous poster hash: a0f7c...a81

Skrevet

PUA? Lol, er dette midten 2000-tallet plutselig? Er det retrokveld?

I den aktuelle undersøkelsen var det kun utseende som ble brukt som kriterium. Den viser at når alt annet enn utseende blir lagt vekk, er det bare de absolutt kjekkeste mennene som ikke blir sett på som stygge.

Det er riktig at andre ting som penger, status, personlighet, etc. vil spille inn når helheten skal tas i betraktning. Men hva betyr så dette, det betyr kvinner fortsatt fortsatt vil anse en manns utseende som ikke attraktivt, selv om han scorer høyt på de andre kriteriene. Så faktumet i HI faller ikke bort.

• Liker 1
Skrevet

"Vitenskapelige funnene" og okcupid som kilde?   :hoho:

Anonymous poster hash: 0d445...8d9

• Liker 4
Skrevet

"Vitenskapelige funnene" og okcupid som kilde?   :hoho:

Anonymous poster hash: 0d445...8d9

Vitenskap er metode. Mener du det er gjort noe galt her kan du jo påpeke det.

Anonymous poster hash: 39067...09d

Gjest Lady Mondegreen
Skrevet

Det var da ikke så ille. Langt færre enn 2 av 10 menn jeg ser i det daglige, er interessante for meg. Og jeg vil for så vidt tro at de fleste av dem ikke synes jeg er så fantastisk heller.

Gjest Gjest_Svampebobb1
Skrevet

Så til syvende og sist er det viktigste at man er snill og omsorgsfull..

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Jeg er ikke enig i tolkningen din. Dette du skriver om sexmarkedet er bare synsing fra din side. Hvis du så på den ene grafen så du at normale menn som gruppe får langt flere meldinger enn de kjekkeste mennene. Dette er fordi det er langt flere menn i "normal" gruppen. Selv om de normale mennene får ferre meldinger per person får de flere meldinger som gruppe når man sumerer alle meldingene de får. Det er ikke slik at 80% av kvinnene går for de kjekkeste mennene. Det oppleves kanskje slik for den normale mannen da han ser at den kjekkeste har større pågang, men i virkeligheten velger kvinner normale menn hele tiden. 

Endret av Minesveiper
Skrevet

PUA? Lol, er dette midten 2000-tallet plutselig? Er det retrokveld?

I den aktuelle undersøkelsen var det kun utseende som ble brukt som kriterium. Den viser at når alt annet enn utseende blir lagt vekk, er det bare de absolutt kjekkeste mennene som ikke blir sett på som stygge.

Det er riktig at andre ting som penger, status, personlighet, etc. vil spille inn når helheten skal tas i betraktning. Men hva betyr så dette, det betyr kvinner fortsatt fortsatt vil anse en manns utseende som ikke attraktivt, selv om han scorer høyt på de andre kriteriene. Så faktumet i HI faller ikke bort.

Det er ingenting som heter å legge vekk alt annet enn utseendet. Menn kan gjøre det, ikke kvinnfolk.

Man kan se fæl ut men har man et vesen iform av sjarm, personlighet og utstråling samt #game så kan sidemannen din se så bra ut som han vil. Ja du vil bli #shittesta mye mer enn de som har et bedre utseendet men har du #game så klarer du den lett. 

Hva interesse har en rik mann som har fått til mye i livet av å bli sammen med og dele livet med ei som ikke har kommet lengre enn kassa på kiwien men ser bra ut ? 

Hadde en ikke visst bedre så skulle en tro ut fra det du skriver at det er hun som er i velger posisjonen og ikke han i de tilfellene. 

Skrevet

Jeg er ikke enig i tolkningen din. Dette du skriver om sexmarkedet er bare synsing fra din side. Hvis du så på den ene grafen så du at normale menn som gruppe får langt flere meldinger enn de kjekkeste mennene. Dette er fordi det er langt flere menn i "normal" gruppen. Selv om de normale mennene får ferre meldinger per person får de flere meldinger som gruppe når man sumerer alle meldingene de får. Det er ikke slik at 80% av kvinnene går for de kjekkeste mennene. Det oppleves kanskje slik for den normale mannen da han ser at den kjekkeste har større pågang, men i virkeligheten velger kvinner normale menn hele tiden. 

Det er egentlig menn som velger kvinner ..ikke omvendt ;) 

• Liker 1
Skrevet

Når skal dere (særlig menn) slutte  å sutre om stygg og pen og singel og forapt osv?

Herregud så glad jeg er for at ikke 100% syntes 100% er vakre og kjærestemateriale, DA hadde det blitt mye kaos , utroskap , smerte og kjønssykdommer!

Kjærlighet skal være MAGISK og SPESIELT, og det blir det kun hvis den er nesten umulig å få! Alle har noen som elsker utseendet dems der ute, så jeg syntes ikke det er et veldig høyt eller overraskende tall at folk kun finner 20% aktuelle for dem.

Anonymous poster hash: 20277...a9a
  • Liker 2
Skrevet

PS: Så - det er vanskelig og ille for alle, ikke bare for "stygge".
De som syntes kjærlighet er enkelt og finner seg ny kjæreste uka etter brudd med den gamle, og neste nye like fort osv, det er ikke genuin kjærlighet og match. Og det er vel noe genuint man bør ha og vente på,for å utvikle seg sammen til nye dimensjoner, istedet for å bare hige etter å ha noen hvemsomhelst der av egoistiske årsaker fordi man er litt ensom eller føler at de også må få kjæreste snart siden alle andre har og det er "status". Nei

Skrevet

Når skal dere (særlig menn) slutte  å sutre om stygg og pen og singel og forapt osv?

Herregud så glad jeg er for at ikke 100% syntes 100% er vakre og kjærestemateriale, DA hadde det blitt mye kaos , utroskap , smerte og kjønssykdommer!

Kjærlighet skal være MAGISK og SPESIELT, og det blir det kun hvis den er nesten umulig å få! Alle har noen som elsker utseendet dems der ute, så jeg syntes ikke det er et veldig høyt eller overraskende tall at folk kun finner 20% aktuelle for dem.

Det er jo ikke det det handler om. Poenget er at det er en forskjell på kvinner og menn her.

Anonymous poster hash: 39067...09d

Skrevet

Alle har noen som elsker utseendet dems der ute, så jeg syntes ikke det er et veldig høyt eller overraskende tall at folk kun finner 20% aktuelle for dem.

Du har en rimelig sær tolkning av "å se bra ut". Jeg ser mange vakre kvinner hver gang jeg går en tur i byen, men jeg forelsker meg ikke i samtlige av dem.

Det må gå an å synes at en person av det motsatte kjønn ser bra ut uten at man dermed anser vedkommende for å være en potensiell partner.

Anonymous poster hash: 17e0c...8b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...