Gå til innhold

Trygt å bo i Sverige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får kanskje tilbud om jobb i Malmø, men jeg har hørt at det er en ganske utrygg by. Er det farlig å bo der? 

Anonymous poster hash: 7d7a5...dba
Gjest Holititten
Skrevet

Ville ikke bodd der selv. Finnes nok roligere og tryggere områder, og man må kanskje forvente at store byer har kriminalproblemer? Men synes jeg stadig leser om drap og drapsforsøk der, så jeg ville holdt meg til en koseligere by der jeg ikke trengte å bekymre meg for å gå ut alene om kvelden.

Skrevet

Mamlö, utenfor gettoene, er en veldig fin og rolig svensk by. Vet du hvor i byen du skal jobbe?

Anonymous poster hash: 634fe...bfc
Skrevet

Hvis du har råd til å bo i de noe finere områdene så er det nok greit. 

Skal nevnes at selv om Sverige presenterer seg som en humanistisk stormakt, så er de faktisk aller verst på integrering. Faktumet er at de fleste svensker, de som har mulighet, bor helst i fine hvite "svenske" strøk, men vær forsiktig. Man vet aldri når noen idioter der kommer fram til at området ikke er multikulturelt nok. 

Men jo. Det går fint å bo der. Er bare et veldig skilt samfunn med ghettoer og parallellsamfunn. Hvis du tilhører arbeiderklassen (det som er igjen av den), og er nødt til å bo i de mer utsatte områdene, så anbefales det ikke.  

• Liker 1
Skrevet

Faktumet er at de fleste svensker, de som har mulighet, bor helst i fine hvite "svenske" strøk  

Hvor er dette?

Skrevet

Spørs hvor du bor. Enkelte steder er som å bo i midt-østen. Jeg ville ikke flyttet til Sverige av prinsipp.

Anonymous poster hash: 10bee...a8f

Skrevet

Har bodd i malmø i korte perioder siden jeg har trent med sportslaget mitt der og på den måten hadde kjæreste der en stund. Jeg syntes Malmø er en kjempe fin by, fine vannkanaler å gå tur forbi, flotte store torg å slappe av på en benk med en bok eller kaffe på, flere rå nattklubber, aldri vært redd der, og aldri opplevd at det er så stor andel utlendinger der heller. Det er større andel i Oslo eller bergen liksom.

Anonymous poster hash: 4fb1f...525
Skrevet

Jeg har familie som bor nær Malmø og har derfor besøkt byen. Synes den var skikkelig hyggelig og følte meg ikke utrygg et eneste sekund. Føler meg mer utrygg i Oslo. 

Skrevet

Hvor er dette?

Sture plan og Østre Malm

Anonymous poster hash: 5cc4f...4f1

Skrevet

Jeg liker Sverige og svensker veldig godt!

Men...jeg liker ikke alle innvandrerne de har sluppet inn i landet og alle nynazistene og den rå kriminaliteten.

Gjest Carly-Chardonnay
Skrevet

Det er områder i Malmö som er utrygge ja.. jeg er oppvokst i Bunkeflostrand også har jeg bodd en stund i Hässleholm (er et stykke fra selve Malmö men er i Skåne det og). Det finnes ganske fine områder i Malmö. Jeg trivdes ganske godt, tror jeg var heldig. Ikke spesielt mange ghettoer der jeg bodde. Men hadde noen venner som bodde ved Rosengård og der hadde jeg holdt meg langt unna! Uansett hva du har hørt i media så kan jeg anbefale Malmö. Det er rett nær København, også er det faktisk mange hyggelige cafeer og utesteder i byen. Mange fine turområder også. I tillegg arrangeres det ofte konserter og festivaler. Også har de verdens mest sexy dialekt.. syns jeg da :) 

Skrevet

Sture plan og Østre Malm

Sorry, må bare rette på deg. Stureplan og Östermalm. Dette er forøvrig mer shopping/utelivsstrøk, ikke så mange som bor der sånn helt serr. 

Anonymous poster hash: 954e3...bb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...