Gjest Pet Skrevet 24. september 2004 #1 Skrevet 24. september 2004 Har vært på kurs denne uka og der var det lunsjbuffet med en varmrett og kjøtt og fisk. Ble veldig overrasket over alle som forsynte seg av ALT på en tallerken! Køtttkaker i brun saus med poteter og surkål sammen med røkelask og spekeskinke og roastbiff og fetaost og eggerøre og salat på toppen. Er dette vanlig? Forsyner meg først med fisk og så med kjøtt, jeg, andre får gjøre hva de vil, men det kan da umulig være godt å spise alt dette om hverandre? Synes det ser udelikat ut også. Kjøttkaker og laks har liksom ikke noe på samme tallerken å gjøre.
Gjest Poirot Skrevet 24. september 2004 #2 Skrevet 24. september 2004 Enig med deg. Problemet for min del er at siden så mange ikke gjør det slik, så er de andre ferdige etter 1-2 runder, mens jeg gjerne vil gå 3-4 (med mindre porsjoner). Da ser jeg så mye mer grådig ut, og det er litt flaut. (Var forresten i buffetbryllup med gjester fra USA, de fikk tips om å smake på rømmegrøten. De tok og helte grøt oppå all den andre maten, for de trodde det var saus og ikke grøt som hørte til i egen skål)
~sikka~ Skrevet 24. september 2004 #3 Skrevet 24. september 2004 Jeg blander som regel masse forskjellig også. Som regel litt røkelaks og eggerøre, kylling og noe kjøtt og forskjellige dressinger. Laster på så mye jeg kan i første runde så kan jeg bare gafle i meg og slipper å gå frem og tilbake til buffeten hele tiden. Bryr meg ikke om at det er forskjellige typer mat. (høres ut som en skikkelig slummete spiser... )
-Fisken- Skrevet 24. september 2004 #4 Skrevet 24. september 2004 Jeg blander. Jeg spiser det ikke sammen, men først det ene, så det andre, osv. Det blir det samme som å forsyne seg med ulike ting flere ganger.
Gjest Pet Skrevet 24. september 2004 #5 Skrevet 24. september 2004 Reiser meg heller en gang ekstra, jeg, for å slippe å få brun saus og surkål på gravlaksen.
Arkana Skrevet 24. september 2004 #6 Skrevet 24. september 2004 Nå spiser jeg sjelden fisk så for meg er ikke det noen sak, men jeg ser ikke noe spesielt i å ha flere ting på samme tallerken. Man spiser det jo ikke samtidig da.
lille mor Skrevet 24. september 2004 #7 Skrevet 24. september 2004 Da jeg jobber som kokk, har jeg sett min del av ribbe med karamellpudding. Selv starter jeg med evt. skaldyr, sild, fisk, kjøtt,varm mat og dessert. Så for jeg smakt på litt av hvert.
Gjest Pet Skrevet 24. september 2004 #8 Skrevet 24. september 2004 Nå spiser jeg sjelden fisk så for meg er ikke det noen sak' date= men jeg ser ikke noe spesielt i å ha flere ting på samme tallerken. Man spiser det jo ikke samtidig da. Jo, folk spiser det samtidig. Og med flere sauser på. Og når de topper tallerkenen da MÅ det dessuten bare blande seg.
Arkana Skrevet 24. september 2004 #9 Skrevet 24. september 2004 Jeg antar de synes det er godt da, ellers ville de jo slutte med det. Jeg er ikke spesielt interessert i å blande sildesalat med min roastbiff, men det er ikke min sak om nabomannen synes det er en fortreffelig blanding.
Gjest Pet Skrevet 24. september 2004 #10 Skrevet 24. september 2004 Jeg antar de synes det er godt da' date= ellers ville de jo slutte med det. Jeg er ikke spesielt interessert i å blande sildesalat med min roastbiff, men det er ikke min sak om nabomannen synes det er en fortreffelig blanding. Det er det jeg synes er rart, at de synes det er godt på kurs. Tror ikke de har laksepate med pølser og fetaost på middagsmenyen hjemme.
Arkana Skrevet 24. september 2004 #11 Skrevet 24. september 2004 Det er det jeg synes er rart' date=' at de synes det er godt på kurs. Tror ikke de har laksepate med pølser og fetaost på middagsmenyen hjemme.[/quote'] :-? :-?
Gjest 1111 Skrevet 24. september 2004 #12 Skrevet 24. september 2004 Jeg tar litt av det jeg har lyst på, men passer på at det er skille mellom, spiser heller ikke alt sammen. spiser en ting, så en annen osv. Kan ikke helt forstå de som spiser alt sammen :-?
Gjest :-) anna ikke pålogga Skrevet 24. september 2004 #13 Skrevet 24. september 2004 Jeg begynner så fint med littegrann i et hjørne... også blir det etterhvert en veldig full tallerken. Tar litt av hvert første gangen og så tar jeg mer av det gode og litt andre ting etterpå. prøver å skille mellom hvilken mat som er hvor på tallerken... men om jeg ikke kunne dele tallerk med noe mat så villle jeg bare ha fått smake på noen få ting. (Så mange retter som jeg har skam til å gå til koldtbordet)
Orthia Skrevet 24. september 2004 #14 Skrevet 24. september 2004 Hvis jeg vil smake på "alt", tar jeg alltid fisk og skalldyr i første runde, så kjøttmat, og tilslutt dessert. Ofte syns jeg imidlertid fisk er bedre enn kjøttkakaer til lunsj, og dropper derfor kjøttdelen. Tror jeg aldri har blandet alt mulig på tallerkenen. Man spiser da heller ikke en tre-retters på samme tallerken...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå