Gå til innhold

Nøytrale basisklær. Kler verken grå- eller bruntoner!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kler rett og slett ikke grått eller brunt. Verken varme eller kalde nyanser av de. Jeg har alltid ment at jeg har en kald hudtone og dermed burde kle grå, men den eneste gråtonen jeg kler er skikkelig mørk koksgrå. I brunt ser jeg syk og blass ut, i grått ser jeg rosa ut... 😭

Jeg vil så gjerne ha en god basisgarderobe, men svart funker dårlig når en har hvite røytende pelsdotter som kjæledyr. Hvilke andre farger er egentlig nøytrale? Marineblå?

Jeg har en del grå overdeler, men da føler jeg at jeg må ha et farget skjerf til.

Anonymous poster hash: f92c9...725

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan du beskrive fargene dine på øyne, hår og hud litt mer nøyaktig? Gjerne med bilder av kjendiser med samme farger?

Marineblått er nøytralt, det er også ulike varianter av hvitt og beige. :)

Men er lettere å hjelpe deg hvis du gir litt mer info. :)

Endret av Akvarium85
Skrevet

Jeg bruker vinrød som min «nøytrale basisfarge».

Anonymous poster hash: 699f9...71b

Skrevet

Jeg kler rett og slett ikke grått eller brunt. Verken varme eller kalde nyanser av de. Jeg har alltid ment at jeg har en kald hudtone og dermed burde kle grå, men den eneste gråtonen jeg kler er skikkelig mørk koksgrå. I brunt ser jeg syk og blass ut, i grått ser jeg rosa ut...

Jeg vil så gjerne ha en god basisgarderobe, men svart funker dårlig når en har hvite røytende pelsdotter som kjæledyr. Hvilke andre farger er egentlig nøytrale? Marineblå?

Jeg har en del grå overdeler, men da føler jeg at jeg må ha et farget skjerf til.

Anonymous poster hash: f92c9...725

Litt avhengig av farger på hår, hud og øyne, så kom gjerne med litt mer info.

Det finnes mange fine basisklær i beige, creme, marineblått osv. Gråbrunt (taupe)  passer på mange som hverken kler grått eller brunt i seg selv. Disse fargene passer til mange andre farger. Jeg ville kombinert med gammelrosa, creme, beige, lys grå, koksgrå, lyngfarget, burgunder, petrol, og brunt.

Svart passer også til mange av disse fargene, men gir et mer hardt uttrykk. Det samme gjelder rødt, grønt og andre klare farger. Likevel kan disse fargene være fantastiske til de som kler dem, og de kan gjøre seg godt som f.eks lang kjole. Og en kåpe i klar rød eller grønn kan være flott om en bruker f.eks beige, brunt eller creme under. Da er det ikke flere farger som konkurrerer om oppmerksomheten. 

De færreste kler svart eller grått uten å ha noe med en annen farge opp mot ansiktet. Så at du bruker skjerf til farger som passer dårlig opp mot ansiktet ditt, er jo en god løsning. Jeg gjør det ofte selv. Det går jo bra med jakker, f.eks.

En trenger ikke å bruke de rene fargene svart, hvitt og grått som farger i en basisgarderobe. Finn farger som passer til deg, og som passer sammen med mye annet.

Jeg har en lys Labrador, og jeg tenker på labradorhår når jeg velger klær. Særlig klær/stoff som hårene fester seg på Jeg kunne f.eks ikke hatt en mørk ullkåpe, mens en svart parkas som er glatt i stoffet går bra. Jeg har en mørkeblå cardigan i lammeull, og det skal bare 3 hår til for at det synes godt!

Så mørke farger på klær der hår fester seg er ikke bra når en har lyse dyr som røyter. Kjenner meg godt igjen der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...