AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #1 Del Skrevet 12. oktober 2015 Et vennepar av oss fikk seg ny badstu for noen uker siden, og inviterte oss med forrige lørdag. De sa de skulle legge ut håndklær like utenfor badstua. Da tenkte jeg selvsagt at det var snakk om store håndklær til å ha rundt kroppen sin, men det var det ikke. Det var kun noen bitte små til å sitte på. Så da vi kom ut av dusjen vår, måtte vi bare gå splitter nakne inn i badstua uten noe håndkle å skjule seg bak. Jeg syntes det var veldig ydmykende. Der inne satt venneparet vårt allerede, helt nakne de også. Neste gang de spør om vi vil bli med i badstua, skal jeg ihvertfall si nei. Får heller skylde på hodepine. Anonymous poster hash: 5eb5f...1b0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #2 Del Skrevet 12. oktober 2015 OK. Hva har dette med seksualitet å gjøre? Anonymous poster hash: 04297...93f 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OhLydia Skrevet 12. oktober 2015 #3 Del Skrevet 12. oktober 2015 For meg er det ikke så big deal. Jeg har sittet i badstu naken med familien min,venninner, kamerater også helt fremmede(det er da på badesteder eller trenings senter). men vis det er noe du er ukomfortabel med så er det absolutt ingen tvang. og vis det er noe som hadde gjort meg utilpass så hadde jeg spurt om det var mulig jeg kunne få et noe større håndkle. isteden for å gå inn naken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 12. oktober 2015 #4 Del Skrevet 12. oktober 2015 Det er da ingen som sitter med badehåndkle rundt seg i badstue..? Synes du nakenhet er ukomfortabelt får du ta med badetøy og spørre om ikke venneparet skal bruke det også neste gang 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 12. oktober 2015 #5 Del Skrevet 12. oktober 2015 Er dere av forskjellige kjønn? Jeg kan godt skjønne ubehageligheten med å sitte naken med nakne menn Jeg har også badstue, men når jeg inviterer venninnene over, bruker vi badetøy eller undertøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 12. oktober 2015 #6 Del Skrevet 12. oktober 2015 Hvorfor tok du ikke med deg bikini? Kunne du ikke spurt om et større håndkle? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #7 Del Skrevet 12. oktober 2015 Ja-Ja. Langt ut i det 19-århundre var det mest vanlig med naken fellesbadstu for begge kjønn på gårder og tettsteder i Finnland. Det var vanlig mange steder i Norge også. I Øst-tyskland var det mer vanlig å være naken enn påkledd på strendene. I dag viser man drap og skamferte lik på TV mens (kvinnelige) brystvorter er uakseptabelt. Norske jenter som skal inn i forsvaret er mer redd for at noen skal se de nakne enn at de skal havne i kampsituasjoner. Den nakne alminnelige kropp har blitt noe av det mest skremmende som fins.Anonymous poster hash: 9a7ac...6d6 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #8 Del Skrevet 12. oktober 2015 Det er da ingen som sitter med badehåndkle rundt seg i badstue..? Synes du nakenhet er ukomfortabelt får du ta med badetøy og spørre om ikke venneparet skal bruke det også neste gang Er det ikke ubehagelig å ha på seg tøy i badstu? Det har jeg aldri prøvd. Selv om man vil ha på seg tøy selv er det vel litt frekt å be eierne om å kle på seg. Uttrykket om at man i Roma opptrer som innbyggerne gjelder vel fortsatt. Da får alle være naken hos vennene og alle påkledde hvis man er i egen badstu.Anonymous poster hash: 9a7ac...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #9 Del Skrevet 12. oktober 2015 Kanskje det var et forsøk på å fortelle dere at de ville ha gruppesex med dere. Anonymous poster hash: 701d8...ace 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #10 Del Skrevet 12. oktober 2015 Kanskje det var et forsøk på å fortelle dere at de ville ha gruppesex med dere. Anonymous poster hash: 701d8...ace Tja, det er vel avhengig av hvor gamle de er. For mange unge er nakenhet=sex og det kan være mulig. Men hvis de var unge på 70-80 tallet er det vel lite sannsynlig at det er noen seksuelle baktanker.Anonymous poster hash: 9a7ac...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 12. oktober 2015 #11 Del Skrevet 12. oktober 2015 Er det ikke ubehagelig å ha på seg tøy i badstu? Det har jeg aldri prøvd. Selv om man vil ha på seg tøy selv er det vel litt frekt å be eierne om å kle på seg. Uttrykket om at man i Roma opptrer som innbyggerne gjelder vel fortsatt. Da får alle være naken hos vennene og alle påkledde hvis man er i egen badstu.Anonymous poster hash: 9a7ac...6d6 I offentlige badstuer er det påbudt med badetøy i alle fall. Jeg skrev nå heller ikke at TS skulle forlange noe, jeg skrev spørre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uredd Skrevet 12. oktober 2015 #12 Del Skrevet 12. oktober 2015 Kanskje det var et forsøk på å fortelle dere at de ville ha gruppesex med dere. Anonymous poster hash: 701d8...ace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #13 Del Skrevet 12. oktober 2015 Jeg er finsk og synes det er rarere å bruke badetøy eller håndkle i badstua. Men skjønner at det ikke er like komfortabelt for alle. Anonymous poster hash: 7599f...af7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #14 Del Skrevet 13. oktober 2015 I offentlige badstuer er det påbudt med badetøy i alle fall. Jeg skrev nå heller ikke at TS skulle forlange noe, jeg skrev spørre Det har jeg aldri sett noe skilt om verken for badstuer for begge kjønn og eller for kjønnsdelte badstuer. Vil tippe at det i så tilfelle er mye forskjellig praksis. (Husker at de på 80-tallet måtte sette opp skilt med "Husk å ha på badetøy" på døra ut fra garderoben til svømmebassenget i Sogn bad i Oslo.) Jeg synes vel det også vil være litt frekt å spørre. Er man gjest innstiller man seg etter verten/vertinnen. Er de nakne i badstua så er man også det. Har de badetøy eller håndkle så har man også det (selv om man selv er naturist.) På samme måte som man akseptere at det blir bedt bordbønn hvis det er vanlig hos verten og at man ikke stemmer i med en bordbønn hvis det ikke er vanlig hos verten. Er man gjest tilpasser man seg så får man det som man vil når besøket er den andre veien. Anonymous poster hash: 9a7ac...6d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #15 Del Skrevet 13. oktober 2015 Et vennepar av oss fikk seg ny badstu for noen uker siden, og inviterte oss med forrige lørdag. De sa de skulle legge ut håndklær like utenfor badstua. Da tenkte jeg selvsagt at det var snakk om store håndklær til å ha rundt kroppen sin, men det var det ikke. Det var kun noen bitte små til å sitte på. Så da vi kom ut av dusjen vår, måtte vi bare gå splitter nakne inn i badstua uten noe håndkle å skjule seg bak. Jeg syntes det var veldig ydmykende. Der inne satt venneparet vårt allerede, helt nakne de også. Neste gang de spør om vi vil bli med i badstua, skal jeg ihvertfall si nei. Får heller skylde på hodepine. Anonymous poster hash: 5eb5f...1b0 Haha! For et grisete vennepar dere har. De var nok ikke bare interessert i badstu.. Kunne ts se om dette venneparet hadde stjålne blikk mot kroppene deres? Om han kikket ekstra på fitta di eller om hun venninna di gransket kølla til mannen din? Anonymous poster hash: 84655...869 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #16 Del Skrevet 13. oktober 2015 Haha! For et grisete vennepar dere har. De var nok ikke bare interessert i badstu.. Kunne ts se om dette venneparet hadde stjålne blikk mot kroppene deres? Om han kikket ekstra på fitta di eller om hun venninna di gransket kølla til mannen din? Anonymous poster hash: 84655...869 For en grisete fantasi du har. Selv om du tenker slik så betyr ikke det at alle andre gjør det. Du har ikke noe grunnlag for å tro dette utover din egen fantasi. Anonymous poster hash: 9a7ac...6d6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 13. oktober 2015 #17 Del Skrevet 13. oktober 2015 Det har jeg aldri sett noe skilt om verken for badstuer for begge kjønn og eller for kjønnsdelte badstuer. Vil tippe at det i så tilfelle er mye forskjellig praksis. (Husker at de på 80-tallet måtte sette opp skilt med "Husk å ha på badetøy" på døra ut fra garderoben til svømmebassenget i Sogn bad i Oslo.) Jeg synes vel det også vil være litt frekt å spørre. Er man gjest innstiller man seg etter verten/vertinnen. Er de nakne i badstua så er man også det. Har de badetøy eller håndkle så har man også det (selv om man selv er naturist.) På samme måte som man akseptere at det blir bedt bordbønn hvis det er vanlig hos verten og at man ikke stemmer i med en bordbønn hvis det ikke er vanlig hos verten. Er man gjest tilpasser man seg så får man det som man vil når besøket er den andre veien.Anonymous poster hash: 9a7ac...6d6 I alle svømmehaller jeg har vært i har det stått skilt om at badetøy skal benyttes i hele anlegget, inkludert badstu Når det gjelder innrette seg etter verten er jeg bare delvis enig. Man trenger ikke finne seg i alt og godta alt bare fordi man er gjest. Skal vegetarianere spise kjøtt? Skal muslimer spise svin? Skal man måtte drikke alkohol til middag selv om man er avholds fordi det ønsker verten? Skal man akseptere at en umulig hund biter i buksebent fordi verten ikke liker at den kjeftes på? Og hvis man ikke ønsker å se sine venner splitter nakne i en badstu, kan man ikke spørre dem om ikke alle skal bruke badetøy? Er man venner bør man tåle å bli spurt om sånt! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #18 Del Skrevet 13. oktober 2015 I alle svømmehaller jeg har vært i har det stått skilt om at badetøy skal benyttes i hele anlegget, inkludert badstu "Hele anlegget"? Det var voldsomt!. Tydelig at vi ikke besøker de samme stedene. Noen steder jeg besøker står det til og med at man ikke skal benytte badetøy i dusjen. Noen få steder står det at man skal benytte badetøy i svømmebassenget (men det er gamle skilt fra 80-tallet). Når det gjelder badstuer har jeg sett skilt om at man skal sitte på noe, at man ikke skal sprute vann på ovnen men aldri noe om at man må ha badetøy. Det er rimelig strengt og betyr at man ikke kan bruke for eksempel et stort håndkle. Hvor er det du pleier å dra? Anonymous poster hash: 9a7ac...6d6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #19 Del Skrevet 13. oktober 2015 Haha! For et grisete vennepar dere har. De var nok ikke bare interessert i badstu.. Kunne ts se om dette venneparet hadde stjålne blikk mot kroppene deres? Om han kikket ekstra på fitta di eller om hun venninna di gransket kølla til mannen din? Anonymous poster hash: 84655...869 Ja, de var nok det. Men det kunne jo like gjerne ha vært han som kikket på kølla til mannen og vennina som gransket fitta hennes. Anonymous poster hash: 701d8...ace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #20 Del Skrevet 13. oktober 2015 I alle svømmehaller jeg har vært i har det stått skilt om at badetøy skal benyttes i hele anlegget, inkludert badstu Hvor i all verden bor du? Jeg bor i Oslo, og her står det skilt om at man skal dusje nakne, og sitte på håndkle i badstua. Eneste stedet man bruker klær i badstua er i type badeland, hvor begge kjønn går i samme badstu. Anonymous poster hash: e2a0c...4fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå