Alvea Skrevet 12. oktober 2015 #1 Skrevet 12. oktober 2015 Jeg greide å hekte rumpa borti en spiker som stakk litt ut og det ble et lite hull i tightsen min. Dette var favoritten min så jeg ønsker gjerne å få fikset den. Jeg kan se for meg at det går an å få kjøpt en sånn lapp jeg kan stryke på innsiden slik at den dekker hullet? Eller bør jeg heller sy? I så fall om det er en slik lappe som er den beste løsningen, hvor får jeg kjøpt det? Kan ikke tenke meg til et naturlig utsalgssted sånn egentlig. Materialinformarsjon på tightsen er: 59% Polyamid, 41% Elastan
peppermyntete Skrevet 13. oktober 2015 #3 Skrevet 13. oktober 2015 Butikk for sysaker og/eller garn, eller butikker som kid eller Princess! 1
Alvea Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter #4 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg dro innom en sybutikk i dag. Betalte masse i parkering også, men neida de hadde ikke. Fikk beskjed om at jeg måtte på panduro for slikt. Men det panduro hadde var mer til uteklær og ville ikke fungere bra på en slik tights i det materiale. Blir nål og tråd og så får jeg heller sy for hver gang den revner tenker jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #5 Skrevet 13. oktober 2015 Å sy i denne typen stoff skal du ha trening i før du starter med, for det er ikke enkelt. Du risikerer at det blir mer hull. Strykelapper er helle rikke egnet, da de krever høy temperatur for å festes med strykejern, og stoffet tåler ikke varmen. Anonymous poster hash: 0d083...782 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #6 Skrevet 13. oktober 2015 Tror jeg ville bare limt den (ala neglelakk på strømpebukse) slik at den ikke rakner mer. Å begynne å lappe noe sånt er nok nærmest umulig, siden det er så mye elastikk i en tights. Isåfall burde du få tak i tilsvarende stoff OG få det sydd med elastisk søm. Anonymous poster hash: 40bc9...b18 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #7 Skrevet 13. oktober 2015 Tror jeg ville bare limt den (ala neglelakk på strømpebukse) slik at den ikke rakner mer. Å begynne å lappe noe sånt er nok nærmest umulig, siden det er så mye elastikk i en tights. Isåfall burde du få tak i tilsvarende stoff OG få det sydd med elastisk søm.Anonymous poster hash: 40bc9...b18 Holder det ikke å sy med elastisk tråd da, ettersom det kun er et lite hull? Anonymous poster hash: 9fa1e...e24 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #8 Skrevet 13. oktober 2015 Evt hør med selgeren av denne tightsen, om hvordan man kan reparere den på best mulig måte Er det en x2u-tights? Anonymous poster hash: 9fa1e...e24 1
Alvea Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter #9 Skrevet 14. oktober 2015 Nei, det er casall sculpture tights. 5 ganger bedre enn min 2xu-tights Neglelakk var en fin ide Kan jo kjøpe meg sort undertøy uten sømmer som dekker en god bit av rumpa så blir det kamuflert litt også. Men skal også send mail til produsent Tusen takk for alle tips Og en halv takk til sybutikktipset selv om det var en bomtur, det skal være for forsøket i alle fall ;p
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå