Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, jeg skal ikke skjære alle over én kam her, men synes generelt det er veldig mange usaklige, bombastiske, umodne og rett ut dumme innlegg på mange nettfora og i mange kommentarfelter.

Er dette hovedsaklig fordi Internett har gitt folk flest anledning til å fremme sine tanker offentlig og dermed blottstilt at en ikke ubetydelig andel av folk flest egentlig er ganske dumme? Får å få noe på trykk i en avis eller en magasin kreves det jo et minimum av sammenheng, rimelig argumentasjon og fakta-sjekking.

Kan noen berolige meg med at de som skriver i kommentarfeltene på f.eks vg.no ikke er representative for folk flest?

Anonymous poster hash: 05a7f...59e
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en spesiell type folk som skriver på internett. Noen har ekstreme meninger, noen har problemer og noen tør leve ut en annen side av seg selv siden de er anonyme. Noen er "normale". Men man legger ikke så mye merke til de "normale", de gjør ikke så mye utav seg.

Jeg vil heller ikke putte alle i samme bås, men om man klikke seg fra kommentarfelt i nettaviser inn på facebook-profilen til de som kommenterer (der disse er koblet) er det en overvekt som har gått på livets harde skole.

Jeg vil og tro at menneskene som i det hele tatt skriver på internett (som feks forum) ikke er et representativt utvalg av befolkningen, meg selv inkludert. Det er sikkert gjort undersøkelser på dette om man søker litt, men jeg tipper man har en overvekt av unge menn.

• Liker 1
Skrevet

Folk er innmari frigjorte på internett. Har du spilt noen online-spill? Ingen har kommet bort til meg på gata og fortalt meg at de ønsker at min mor skal dø av kreft. Men online skjer det ofte hver dag!

Jeg velger å tro at internett ikke representerer folk flest, ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...