Frøken.stille Skrevet 12. oktober 2015 #1 Skrevet 12. oktober 2015 Ja, hva har DU på brødskiven? Jeg bruker alltid kalkunskinke og gulost siden jeg aldri klarer finne på noe annet. Jeg har lyst å prøve noe nytt, og lurer på hva folk liker!
Ruskemor Skrevet 12. oktober 2015 #3 Skrevet 12. oktober 2015 Jeg har ofte leverpostei og rødbeter, makrell i tomatsaus , brunost på skiven min (ikke alt sammen, hvis noen begynner å kverulere). Hvis jeg slår på stor trommen så blir det skive med ketchup, skinke og ost stekt litt i oven
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #4 Skrevet 12. oktober 2015 Nugatti Ost Salami Roastbif, ost, salat, agurk, paprika Ost og salami (ostesmørbrød) Makrell i tomat EggsalatAnonymous poster hash: 24784...3d3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #5 Skrevet 12. oktober 2015 Avocado i skiver med et lag tomatpure under og litt salt og pepper på. Anonymous poster hash: e789b...55e
Hecubaa Skrevet 12. oktober 2015 #6 Skrevet 12. oktober 2015 Som oftest ost, skinke eller italiensk salat.
_isabella Skrevet 12. oktober 2015 #7 Skrevet 12. oktober 2015 Roastbeef med remulade Ost med paprika, tomat, agurk Kylling Kalkun Syltetøy Leverpostei med majones og krydder Det var noen av mine favoritter
Fredsmegleren Skrevet 12. oktober 2015 #8 Skrevet 12. oktober 2015 Rister brødet og tar på avokado + sitronsaft + salt + pepper eller tomatskiver + balsamicosirup + salt + pepper Ganske ensidig når det gjelder pålegg
skreppamedleppa Skrevet 12. oktober 2015 #9 Skrevet 12. oktober 2015 (endret) Det er så ymse det -leverpostei & rødbeter & majones -egg & kaviar -italiensk salat & skinke på toppen -salami & majones -makrell i tomat -røkelaks & eggerøre -roastbiff & sprøstekt løken -salatblad, ost, skinke, paprika, tomat & agurk -Denja kylling curry salat -Denja delikat krepsehaler salat -hvitost, chorizopølse og agurk -banan eller hvitost med syltetøy -speilegg Stortsett dette det går i, varierer litt men av og til har jeg dilla på rødbeter og leverpostei f.eks og kan spise dette i 14 dager i strekk Endret 12. oktober 2015 av skreppamedleppa
AwkwardAlice Skrevet 12. oktober 2015 #10 Skrevet 12. oktober 2015 Eggerøre og skinke m/agurk og tomat Laks og avokado (pepper, sitronsaft) Jarlsberg og paprika
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #11 Skrevet 12. oktober 2015 Servelat med røbeter og smør/majones Gulost med paprika/agurk Nøkkelost med kormasaus under Leverpostei med syltagurk og smør Anonymous poster hash: 72068...401
Gjest Ennasus Skrevet 12. oktober 2015 #12 Skrevet 12. oktober 2015 Ristet brød med: -cottage cheese med enten: 1.eplesyltetøy og kanel 2.cherrytomat i skiver, salt og pepper 3.jordbærsyltetøy -smørost, to tynne skiver ost og vossafår - satt i mikroen til osten blir "svett" (men ikke smeltet!) -spekeskinke "stekt" i mikroen i et par sekund + avokado -tomatsalsa (finhakket tomat, rødløk, vårløk, paprika, salt, pepper og en dæsj lime)- -mos av div. frukt som feks. mango, kiwi, ananas
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 12. oktober 2015 #13 Skrevet 12. oktober 2015 Avokado Egg Kyllingpostei Skinkeost Honning ☺
Kassiopeia Skrevet 12. oktober 2015 #14 Skrevet 12. oktober 2015 - Bringebærsyltetøy - Banan kuttet i skiver med bringebærsyltetøy på toppen. - nugatti - Leverpostei og majones, når jeg ikke er lat hender det at jeg kutter noen agurkskiver på toppen. - skinkepålegg av noe slag med majones. Har perioder hvor jeg er hekta på en ting, før det går over til noe nytt. Alt fra jubelsalami, hamburgerrygg, falukorv, røkt skinke osv. Når jeg skal virkelig kose meg har jeg stekt løk og tomatskiver i tillegg til majones.
peppermyntete Skrevet 13. oktober 2015 #15 Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Kyllingskinke, makrell i tomat, leverpostei, kaviar, egg, avokado, smøreost, syltetøy, middagsrester (karbonade, kjøttpølse), omelett, pultost, blåmuggost, geitost (brunost, MÅ være Gudbrandsdalost), vanlig skinke, roastbiff, reker, krepsehaler, røkelaks. Endret 13. oktober 2015 av peppermyntete
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #16 Skrevet 13. oktober 2015 - Smør, roastbiff, salt, pepper på ristet brød - Smør, bananskiver på ristet brød Jeg spiser aldri smør under pålegg bortsett fra når det kommer til roastbiff og banan. Dette er så herlige kombinasjoner. Jeg spiser sjeldent brød, men når jeg gjør det MÅ det være varmebehandlet (ristet, i ovnen, toastet, i pannen etc). Jeg er ikke særlig begeistret for brødskivekulturen i Norge. Anonymous poster hash: 837fa...c2f
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #17 Skrevet 13. oktober 2015 - Smør, roastbiff, salt, pepper på ristet brød - Smør, bananskiver på ristet brød Jeg spiser aldri smør under pålegg bortsett fra når det kommer til roastbiff og banan. Dette er så herlige kombinasjoner. Jeg spiser sjeldent brød, men når jeg gjør det MÅ det være varmebehandlet (ristet, i ovnen, toastet, i pannen etc). Jeg er ikke særlig begeistret for brødskivekulturen i Norge. Anonymous poster hash: 837fa...c2f Også egg. Både kokt egg i skiver og eggerøre med spekeskinke. Anonymous poster hash: 837fa...c2f
Gjest Skrevet 13. oktober 2015 #18 Skrevet 13. oktober 2015 Dersom jeg spiser brødlignende mat så er det som regel når jeg skal kose meg litt ekstra (baker lchf-brød i så fall) Da blir det ofte sandwich med majones, salat, ruccola, agurk, løk, krydder, ost (gulost og/eller brie), skinke, roastbeef og sennep Eller sandwich med egg, bacon, en sterk saus og evnt litt kokt skinke som jeg har stekt raskt
Eighth Planet Skrevet 13. oktober 2015 #19 Skrevet 13. oktober 2015 Tartex (vegetarpostei) med sylteagurker! Begynt å like kremost (bruker vegansk med smaken herbs & chives) med appelsinmarmelade...kanskje jeg har blitt voksen :O
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #20 Skrevet 13. oktober 2015 Oftest ost, King Oscars skinnfrie makrell i tomat, baconpostei med sylteagurk eller rødbeter, røykt skinke, Noras frosne rørte jordbærsyltetøy, eller eggerøre og bacon. Spekeskinke er også en favoritt, gjerne med salat og avokado og evt tomat på, gleder meg også til brie blir lov igjen (er gravid). Pestosmør (bland god pesto med smør) er godt til tomatskiver og spekeskinke eller tynne skiver av stekt kyllingfilet, aioli er også godt på slike smørbrød, og ruccola på toppen. Ferske reker, avokado, salat, sitron og majones, aioli eller chiliaioli er deilig til helgefrokosten. Anonymous poster hash: 9094e...e3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå