Gå til innhold

Hva har du på brødskiven?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hva har DU på brødskiven?

Jeg bruker alltid kalkunskinke og gulost siden jeg aldri klarer finne på noe annet. Jeg har lyst å prøve noe nytt, og lurer på hva folk liker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nugatti eller majones med salami

Skrevet

Jeg har ofte leverpostei og rødbeter, makrell i tomatsaus , brunost på skiven min (ikke alt sammen, hvis noen begynner å kverulere). Hvis jeg slår på stor trommen så blir det skive med ketchup, skinke og ost stekt litt i oven :)

Skrevet

Nugatti

Ost

Salami

Roastbif, ost, salat, agurk, paprika

Ost og salami (ostesmørbrød)

Makrell i tomat

Eggsalat

Anonymous poster hash: 24784...3d3

Skrevet

Avocado i skiver med et lag tomatpure under og litt salt og pepper på.

Anonymous poster hash: e789b...55e
Skrevet

Som oftest ost, skinke eller italiensk salat.
:)

Skrevet

Roastbeef med remulade

Ost med paprika, tomat, agurk

Kylling 

Kalkun

Syltetøy

Leverpostei med majones og krydder

Det var noen av mine favoritter :)

Skrevet

Rister brødet og tar på avokado + sitronsaft + salt + pepper eller tomatskiver + balsamicosirup + salt + pepper

Ganske ensidig når det gjelder pålegg :)

Skrevet (endret)

Det er så ymse det :)

-leverpostei & rødbeter & majones

-egg & kaviar

-italiensk salat & skinke på toppen

-salami & majones

-makrell i tomat

-røkelaks & eggerøre

-roastbiff & sprøstekt løken

-salatblad, ost, skinke, paprika, tomat & agurk

-Denja kylling curry salat

-Denja delikat krepsehaler salat

-hvitost, chorizopølse og agurk

-banan eller hvitost med syltetøy

-speilegg

Stortsett dette det går i, varierer litt men av og til har jeg dilla på rødbeter og leverpostei f.eks og kan spise dette i 14 dager i strekk :)

Endret av skreppamedleppa
Skrevet

Eggerøre og skinke m/agurk og tomat 

Laks og avokado (pepper, sitronsaft) 

Jarlsberg og paprika 

Skrevet

Servelat med røbeter og smør/majones

Gulost med paprika/agurk

Nøkkelost med kormasaus under

Leverpostei med syltagurk og smør

Anonymous poster hash: 72068...401
Gjest Ennasus
Skrevet

Ristet brød med:

-cottage cheese med enten:

1.eplesyltetøy og kanel

2.cherrytomat i skiver, salt og pepper

3.jordbærsyltetøy

-smørost, to tynne skiver ost og vossafår - satt i mikroen til osten blir "svett" (men ikke smeltet!)

-spekeskinke "stekt" i mikroen i et par sekund + avokado

-tomatsalsa (finhakket tomat, rødløk, vårløk, paprika, salt, pepper og en dæsj lime)-

-mos av div. frukt som feks. mango, kiwi, ananas

:)

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Avokado

Egg

Kyllingpostei

Skinkeost

Honning

Skrevet

- Bringebærsyltetøy

- Banan kuttet i skiver med bringebærsyltetøy på toppen.

- nugatti

- Leverpostei og majones, når jeg ikke er lat hender det at jeg kutter noen agurkskiver på toppen.

- skinkepålegg av noe slag med majones. Har perioder hvor jeg er hekta på en ting, før det går over til noe nytt. Alt fra jubelsalami, hamburgerrygg, falukorv, røkt skinke osv. Når jeg skal virkelig kose meg har jeg stekt løk og tomatskiver i tillegg til majones.

Skrevet (endret)

Kyllingskinke, makrell i tomat, leverpostei, kaviar, egg, avokado, smøreost, syltetøy, middagsrester (karbonade, kjøttpølse), omelett, pultost, blåmuggost, geitost (brunost, MÅ være Gudbrandsdalost), vanlig skinke, roastbiff, reker, krepsehaler, røkelaks.

Endret av peppermyntete
Skrevet

- Smør, roastbiff, salt, pepper på ristet brød 

- Smør, bananskiver på ristet brød 

Jeg spiser aldri smør under pålegg bortsett fra når det kommer til roastbiff og banan. Dette er så herlige kombinasjoner. Jeg spiser sjeldent brød, men når jeg gjør det MÅ det være varmebehandlet (ristet, i ovnen, toastet, i pannen etc). Jeg er ikke særlig begeistret for brødskivekulturen i Norge. 

Anonymous poster hash: 837fa...c2f
Skrevet

- Smør, roastbiff, salt, pepper på ristet brød 

- Smør, bananskiver på ristet brød 

Jeg spiser aldri smør under pålegg bortsett fra når det kommer til roastbiff og banan. Dette er så herlige kombinasjoner. Jeg spiser sjeldent brød, men når jeg gjør det MÅ det være varmebehandlet (ristet, i ovnen, toastet, i pannen etc). Jeg er ikke særlig begeistret for brødskivekulturen i Norge. 

Også egg. Både kokt egg i skiver og eggerøre med spekeskinke. 

Skrevet

Dersom jeg spiser brødlignende mat så er det som regel når jeg skal kose meg litt ekstra (baker lchf-brød i så fall)

Da blir det ofte sandwich med majones, salat, ruccola, agurk, løk, krydder, ost (gulost og/eller brie), skinke, roastbeef og sennep

Eller sandwich med egg, bacon, en sterk saus og evnt litt kokt skinke som jeg har stekt raskt

Skrevet

Tartex (vegetarpostei) med sylteagurker! Begynt å like kremost (bruker vegansk med smaken herbs & chives) med appelsinmarmelade...kanskje jeg har blitt voksen :O

Skrevet

Oftest ost, King Oscars skinnfrie makrell i tomat, baconpostei med sylteagurk eller rødbeter, røykt skinke, Noras frosne rørte jordbærsyltetøy, eller eggerøre og bacon. Spekeskinke er også en favoritt, gjerne med salat og avokado og evt tomat på, gleder meg også til brie blir lov igjen (er gravid). Pestosmør (bland god pesto med smør) er godt til tomatskiver og spekeskinke eller tynne skiver av stekt kyllingfilet, aioli er også godt på slike smørbrød, og ruccola på toppen. Ferske reker, avokado, salat, sitron og majones, aioli eller chiliaioli er deilig til helgefrokosten.

Anonymous poster hash: 9094e...e3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...