Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fatter ikke hvordan jeg klarer å rote meg borti slikt,m en uansett jeg klarte ikke si nei så jeg har fått den tvilsomme æren av å planlegge julebord :)

Trenger litt hjelp:

Skal være uformelt.

Noent tips til leker/morsommet ting man kan finne på? Det er snakk om ca 150 stk. 

Middagen er typisk norsk julemat. Jeg har klart å lage invitasjonen (tror jeg) :)

Alle forslag tas imot med stor takk :)

Anonymous poster hash: 89c3f...696
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig er jeg ikke glad i sånne selskapsleker...

Foretrekker å snakke,drikke og danse. 

Anonymous poster hash: cc5bc...dd5
Skrevet

Personlig er jeg ikke glad i sånne selskapsleker...

Foretrekker å snakke,drikke og danse. 

Det er greit, men det var ikke svar på mitt spørsmål :)

• Liker 1
Skrevet

Det er greit, men det var ikke svar på mitt spørsmål :)

Svaret var du burde ikke ha noen leker. 

• Liker 1
Skrevet

Med så mange mennesker blir det vanskelig å organisere noe som alle er med på.  Jeg tror jeg ville gått for rebus eller quiz.  Ett år så var det hemmelig hvilken restaurant vi skulle til, og det var om å gjøre å finne det ut (det var en felles taxi, så det var egentlig ikke fare for at noen dro veldig feil).  Man kan også gjøre en lek ut av det å finne plassen sin ved bordet (husk i så fall å ha god tid, man vil ikke at folk skal bruke masse tid på å virre rundt mens kelnerne prøver å servere forretten).

Hvis dere har litt penger å bruke, så har det ofte vært leid inn noen form for underholdning på de store julebordene jeg har vært på, f.eks en stand-up komiker eller dansere.

Noen firmaer deler ut priser under julebordet, hvis man gjør det riktig kan man ha noen anti-priser også, men det er viktig at det ikke blir gjort om til utdritning og bare gis til personer som tåler det.

Skrevet

Fordi DU personlig ikke liker det? :P

Anonymous poster hash: e1a9f...42c

Skrevet

Sjerp deg grinchen

Anonymous poster hash: 52b09...a7b

• Liker 1
Skrevet

Fordi DU personlig ikke liker det? :P

Anonymous poster hash: e1a9f...42c

Det var jo et forslag. Og folk foreslår sjeldent ting man ikke liker selv, skjønner ikke hvorfor det skal være så ille å foreslå å droppe leker. Er ikke meg du sitterer heller, men er enig. Skal det være leker bør det være frivillig. Dropper julebordet i fjor forde det var påtvunget leking.

Anonymous poster hash: 3ae09...d31

Skrevet

Jeg er sterk motstander av partyleker, og kutter ut å gå på jobbens julebord i år etter å ha blitt utsatt for traumatiserende tvangsmoro to juler på rad  :P

Om du er nødt til har jeg følgende tips

- unngå fysiske ting. Folk har gjerne penklær som er vanskelig å gå i, eller de vil ikke skitne seg til, eller de er allerede selvbevisste og ukomfortable i penklær de sjelden går i og vil ikke måtte drite seg ut fysisk i tillegg, eller de er for fulle til å gjennomføre..

- unngå ting som skiller kvinner og menn. Jeg er en av få kvinner på min jobb, og hater når det blir fokus på at jeg er kvinne og de andre er menn. Av typen nå reiser alle kvinner seg og blabla, og så reiser alle menn seg blabla.

Quiz er bra. Om det er uformelt kan du ha en type rebusløp frem til stedet julebordet skal være på. 

Og gjør det gjerne valgfritt å delta.. ikke alle synes alt er moro. Noen synes det er kjempefestlig med pilspillkonkurranse, andre oss får bare lyst til å gå hjem i det ordet moro blir nevnt. 

Anonymous poster hash: 13efc...5e3
Skrevet

Ikke glad i selskapsleker jeg heller så bør være frivillig, og jeg hadde spurt hva kollegaene mine synes er gøy. Quis er mest safe. Eller som andre sier rebus. Slike ting som driter ut folk er i allefall kleint. I fjor på julebordet hos oss mente "komiteen" at vi skulle ha slik mel og vann konkurranse, først plukke opp en eplebit i vann med bare munnen og så finne en sjokoladebit på samme måte bare i en bolle med mel. Vel lite gjennomtenkt, hvem vil ødelegge sminke og klær på noe som bare er flaut? Heldigvis røper de det slik at oss andre klarte å protestere på det. Underholdning av noe slag synes jeg er bra, trenger ikke være langvarig. Det viktigste er at maten er bra og at det er nok. ☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...