Gå til innhold

Gode icebreakers?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal på tinderdate imorgen, på en pub, med en fyr. Har ikke gjort dette på en stund. Hva skjer hvis samtalen stopper opp? Har dere tips til gode icebreakers?

Anonymous poster hash: 1925d...083

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med et avisutklipp av noe skikkelig snålt som skjedde i nabolaget ditt, sånn som hun på "På Sjekkern" på NRK3 gjorde. Det hadde hun "alltid " med seg på date til å dra opp i stille stunder.

Anonymous poster hash: 1930f...f19
Skrevet (endret)

Ta med et avisutklipp av noe skikkelig snålt som skjedde i nabolaget ditt, sånn som hun på "På Sjekkern" på NRK3 gjorde. Det hadde hun "alltid " med seg på date til å dra opp i stille stunder.

Nei! Du så jo hvordan de reagerte på det TV-Programmet. Daten følte at parten som hadde med klippet hadde det med i tilfellet det ble stille. Det er jo et håpløst utgangspunkt.

Det eneste jeg kan si til TS er still spørsmål som får samtalen til å flyte; Ikke bare si ja og ok, spør gjerne hvorfor, hvordan, og få utfyllende svar så kan man "grave" litt da vil samtalene fort få litt mer mening enn bare overflate svar og samtalene vil gå mye mer "effortless". 

Du trenger ingen ice-breakers. Jeg trenger en ice-breaker om jeg har lyst til å prate med en jeg aldri har snakket med før, men når du allerede skal på date så kan du prate om alt mulig.

Endret av Charmander
Gjest Overrasket
Skrevet

Dette er ikke egentlig noe en kan lære via noen få svar på et tilfeldig debattforum. Å være en god samtalepartner krever langt mer enn noen vage råd og "det kommer sikkert til å gå SÅÅÅÅ bra". 

Skrevet

Nei! Du så jo hvordan de reagerte på det TV-Programmet. Daten følte at parten som hadde med klippet hadde det med i tilfellet det ble stille. Det er jo et håpløst utgangspunkt.

Det eneste jeg kan si til TS er still spørsmål som får samtalen til å flyte; Ikke bare si ja og ok, spør gjerne hvorfor, hvordan, og få utfyllende svar så kan man "grave" litt da vil samtalene fort få litt mer mening enn bare overflate svar og samtalene vil gå mye mer "effortless". 

Du trenger ingen ice-breakers. Jeg trenger en ice-breaker om jeg har lyst til å prate med en jeg aldri har snakket med før, men når du allerede skal på date så kan du prate om alt mulig.

Haha jeg skrev det ironisk. Alle bare "wieeerdo"

Gjest Lady Mondegreen
Skrevet

Hihi, det er noe av det mest håpløse jeg har sett. Hun hadde virkelig ingen ironisk distanse til det. 

Skrevet

Jeg har alltid et par vitser på lager som gjør at jeg får mye informasjon om de jeg vil sjekke opp, og som fungerer som icebreakere :) Gjerne dårlige før du smeller til med en skikkelig bra en.

Har du hørt om den svenske fisken som druknet? Hahaha dødsteit men liker den allikevel.

Har du hørt om snekkeren som lista seg rundt hjørnet?

Som regel kommer de med en vits selv, og da er man på samme bølgelenge, så lenge det ikke handler om døde babyer... Gjør de ikke det bruker jeg å spørre om de har noen gode vitser på lager. Har de ingenting er det dødfødt...

Datet en fyr som ikke skjønte noen ting. Han skyldte meg en boks med snus, og jeg foreslo at han kunne betale i natura... Hva er det for noe? Han var sosialt tilbakestående og trodde alt man sa var bokstavelig. Nok om det :)

Skrevet

Øve seg på smalltalk på forhånd

Spør den andre om ting, få h*n til å fortelle

Anonymous poster hash: e7621...be2
Skrevet

Skal på tinderdate imorgen, på en pub, med en fyr. Har ikke gjort dette på en stund. Hva skjer hvis samtalen stopper opp? Har dere tips til gode icebreakers?

Anonymous poster hash: 1925d...083

Spør om ting, f.eks noe du er opptatt av:

som "hva synes du om..." (men fortell også hva du synes om det som du spør han om)

Skrevet

Spør om ting, f.eks noe du er opptatt av:

som "hva synes du om..." (men fortell også hva du synes om det som du spør han om)

Eller

"Har du vært på..."

"Har du sett..."

osv

(samtidig blir dere også bedre kjent)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...