Gå til innhold

Han jeg dater løy sannsynligvis . Ikke så farlig eller bør det ringe en bjelle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne som bor i nabobyen, overtalte meg til å prøve nettdating. Hun datet da en som hun hadde truffet på den måten.

Jeg gjorde det, og etter bare et par dager klaffet det veldig med en. Vi har per nå truffet hverandre fem ganger.

Vi avtalte å ta det rolig, men ikke å date andre så lenge vi fortsetter å treffes (etter hans initiativ, og fordi han "jo ikke kan være interessert i å ha kontakt med andre når han tenker på meg hele døgnet").

Jeg pleier å være veldig obs på faresignaler og har egentlig denne innstillingen at jeg hverken stoler eller tviler på en før vi har lært hverandre å kjenne.

I mellomtid sluttet min venninne å treffe ham hun datet da,og hun laget en konto på en annen side enn den som hun, jeg og min date var på.

I dag fikk jeg beskjed fra henne om at han også er der, og at han har besøkt hennes profil (de to bor i samme by).

Jeg har opplevd et stort svikt sist jeg var sammen med noen, og det får meg til å tenke at dette kanskje er en bagatelle, men samtidig så bør jeg kanskje ta det som et signal på at jeg ikke kan tro det han påstår... Vi er alle rundt 35 år gamle.

Anonymous poster hash: 20131...c5b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

gjør vel ikke noe at han har besøkt profilen? har han skrevet til henne?
Er dette en datingside, eller en chatteside?
jeg sletta mine chatteprofiler lenge etter jeg fikk meg kjæreste. brukte de kun til å prate med folk.

• Liker 5
Skrevet

Så lenge dere bare dater har han jo ikke gjort noe galt. Han har jo ikke engang avtalt date med noen andre. 

Det handler vel mest om at du blir litt sjalu og tenker at han ikke er så betatt av deg som han ga inntrykk av? 

Det forstår jeg i så fall, men det er enda tidlig. Bare ta ting sakte til du vet hvor du har ham. 

Anonymous poster hash: 86066...34f
  • Liker 1
Gjest Holititten
Skrevet

Han har vel bare profilen der fortsatt, og er ikke aktiv lenger vil jeg tro. Om dere bestemmer dere for å ikke bli sammen eller gå videre med forholdet kan han bruke den igjen. Ville ikke stresset i det hele tatt.

Har DU slettet din profil?

Hvis det plager han, spør han. Snakk sammen.

Skrevet

Ser ikke noe galt i det. Kanskje han bare ser rundt og snakker med venner?
Forstår godt bekymringen men så lenge han fortsatt dater deg og gir tegn til å like deg ser jeg ingen grunn til bekymring. :)

Skrevet

Kommer litt an på.

Hvis din venninne nettop har laget profil,og han har besøkt profilen flere ganger,så viser jo det at han til en viss grad ønsker å sondere terrenget,og det er ikke akkurat noe godt tegn.Om det er et rødt flagg gjenstår å se.Du må se det opp i mot hvordan oppførselen hans er ellers.La din venninne fortsette å holde oppsikt.Det er godt mulig dette ikke er noe å ta på vei for,men hvis han fortsetter å være aktiv der er det sannsynlig at han leter etter noen i byen de begge bor i,som han vet lett kan skjules for deg som bor et annet sted.

Jeg har opplevd det samme som deg,og fyren viste seg å være en player av dimensjoner.Han var raskt ute med å si at han ville vi skulle slette profilene våre,og ikke date andre.Virker som mange playere sier sånt.Samtidig fant en venninne ut at han var veldig aktiv på en annen datingside (da snakker vi aktiv i timesvis daglig),og da vi sjekket det nærmere kunne vi se hvordan jenter vi gjenkjente fra datingsiden stadig ble lagt til som hans fbook-venner.Tror han har 4-500 jentevenner som kun er hentet fra diverse datingsider.

Kjenn på magefølelsen sier jeg bare.Du er ikke sjalu eller mistroisk,men vent til du har bevis.Ikke anklag han for noe.Og skal du prøve å se om han lyver spør han om noe du vet svaret på,og se om du tar han i løgn på det.

Anonymous poster hash: 0e916...e67
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tenker det kan være lurt å ikke la deg påvirke av hva andre sier. En venninne som ikke fikk det til å fungere med sin date, kan lett være klar for å lage noen kjepper i hjulene dine også. Ikke sikkert hun er sånn, men veldig mange er sånn. De unner ikke andre å lykkes når de ikke lykkes selv. 

Han har ikke løyet til deg bare fordi han har vært innom datingsiden. Det kan ha vært noen som sendte han en melding som han måtte svare på eller noe. 

Lytt heller til hvordan du har det når dere er sammen og om du stoler på han uten påvirkning av det andre måtte mene.

• Liker 2
Skrevet

At han er på det nettstedet å surfer av og til betyr ikke at han møter masse nye folk derifra.

Anonymous poster hash: f5a96...154
  • Liker 1
Skrevet

gjør vel ikke noe at han har besøkt profilen? har han skrevet til henne?

Er dette en datingside, eller en chatteside?

jeg sletta mine chatteprofiler lenge etter jeg fikk meg kjæreste. brukte de kun til å prate med folk.

Dette er en datingsside. Nei han har sannsynligvis ikke gjort det. Jeg ba henne om foreløpig ikke fortelle meg noe om dette lenger inntil jeg tar stilling på om jeg vil vite eller ikke...

Så lenge dere bare dater har han jo ikke gjort noe galt. Han har jo ikke engang avtalt date med noen andre. 

Det handler vel mest om at du blir litt sjalu og tenker at han ikke er så betatt av deg som han ga inntrykk av? 

Det forstår jeg i så fall, men det er enda tidlig. Bare ta ting sakte til du vet hvor du har ham. 

Anonymous poster hash: 86066...34f

Til å begynne med tenkte jeg egentlig ikke at det var noe å bekymre meg over, men etter å ha snakket med min venninne så ble jeg litt usikker på hva jeg skulle mene. Som hun nevnte, er det liten sammenheng mellom hans oppførsel mot og det han sier til meg, og det at han fortsatt er ganske aktiv der og ser på andre damers profiler...

Men nå ja, jeg kjenner at det gjør meg bittelitt sjalu og usikker. Jeg skal følge din råd og prøve å ta ting sakte:)

Han har vel bare profilen der fortsatt, og er ikke aktiv lenger vil jeg tro. Om dere bestemmer dere for å ikke bli sammen eller gå videre med forholdet kan han bruke den igjen. Ville ikke stresset i det hele tatt.

Har DU slettet din profil?

Hvis det plager han, spør han. Snakk sammen.

Jeg har ikke slettet min profil der fordi jeg tenkte at jeg kunne vente til vi ble enige om det. Men jeg bruker den ikke i det hele tatt, mens han er sannsynligvis der flere ganger i uka (kanskje mer, jeg aner ikke).

Man har også mulighet til å deaktivere kontoen midlertidig sånn at profilen blir usynlig for de andre, så han kunne uansett bruke den igjen

Ser ikke noe galt i det. Kanskje han bare ser rundt og snakker med venner?

Forstår godt bekymringen men så lenge han fortsatt dater deg og gir tegn til å like deg ser jeg ingen grunn til bekymring. :)

Dette er ikke et sted for å skaffe seg venner... Ja, han gir fortsatt tegn til å like meg:) det er vel kanskje det viktigste foreløpig? Uff, er forvirret hehe :D

• Liker 2
Skrevet

Kommer litt an på.

Hvis din venninne nettop har laget profil,og han har besøkt profilen flere ganger,så viser jo det at han til en viss grad ønsker å sondere terrenget,og det er ikke akkurat noe godt tegn.Om det er et rødt flagg gjenstår å se.Du må se det opp i mot hvordan oppførselen hans er ellers.La din venninne fortsette å holde oppsikt.Det er godt mulig dette ikke er noe å ta på vei for,men hvis han fortsetter å være aktiv der er det sannsynlig at han leter etter noen i byen de begge bor i,som han vet lett kan skjules for deg som bor et annet sted.

Det som forvirrer meg nå er at det er så liten sammenheng mellom det han sier/gjør og hans aktivitet der...

Jeg skulle si til ham at det er greit at han dater andre, men at når vi har sex (det har ikke skjedd ennå),  synes jeg lite om at han kan ha sex med andre samtidig. Men han avbrøtt meg og sa det jeg skrev i HI. Det er da han sa at han var veldig betatt av meg...

Jeg har opplevd det samme som deg,og fyren viste seg å være en player av dimensjoner.Han var raskt ute med å si at han ville vi skulle slette profilene våre,og ikke date andre.Virker som mange playere sier sånt.Samtidig fant en venninne ut at han var veldig aktiv på en annen datingside (da snakker vi aktiv i timesvis daglig),og da vi sjekket det nærmere kunne vi se hvordan jenter vi gjenkjente fra datingsiden stadig ble lagt til som hans fbook-venner.Tror han har 4-500 jentevenner som kun er hentet fra diverse datingsider.

Uff... det var bra at du fant ut av det, da... Det er det jeg er redd for. Jeg tenker at enten er han velidg romantisk og veldig betatt eller er han en skikkelig god player....

Kjenn på magefølelsen sier jeg bare.Du er ikke sjalu eller mistroisk,men vent til du har bevis.Ikke anklag han for noe.Og skal du prøve å se om han lyver spør han om noe du vet svaret på,og se om du tar han i løgn på det.

Magefølelsen går opp og ned, den er veldig dysfunksonel for tiden :D Det er en ganske god idé å spørre om noe jeg vet svaret på... skal se om jeg finner på noe. Samtidig har jeg aldri vært av den mistenksomme typen, bare var, og jeg synes det er ubehagelig å teste ham eller ikke å være ærlig med ham... Men samtidig vil jeg jo beskytte meg, for jeg liker ham bedre og bedre for hver dag som går...

Anonymous poster hash: 0e916...e67

Jeg tenker det kan være lurt å ikke la deg påvirke av hva andre sier. En venninne som ikke fikk det til å fungere med sin date, kan lett være klar for å lage noen kjepper i hjulene dine også. Ikke sikkert hun er sånn, men veldig mange er sånn. De unner ikke andre å lykkes når de ikke lykkes selv. 

Du er rett i at mange dessverre er sånn som du beskriver, men jeg er 100% sikker på at det ikke er tilfellet her. Jeg vet bl.a. at hun tenker på samme måte for sine egne dates/forhold som hun gjorde når det gjelder min situasjon:)

Han har ikke løyet til deg bare fordi han har vært innom datingsiden. Det kan ha vært noen som sendte han en melding som han måtte svare på eller noe. 

Ja, det kan jo ha vært det...

Lytt heller til hvordan du har det når dere er sammen og om du stoler på han uten påvirkning av det andre måtte mene.

Ja det er nok det lureste å gjøre. Jeg har prøvd det, men jeg synes det er vanskelig å vite hva/hvordan jeg føler

At han er på det nettstedet å surfer av og til betyr ikke at han møter masse nye folk derifra.

Nei, ikke nøvendigvis, jeg er enig med i det.

Men det viser interesse fra ham i andre i en viss grad, og spørsmålet som bare han vet svaret på, er i hvilken grad. Samtidig som han hevder ikke å ha den minste interesse i andre.

Jeg hadde foretrukket at han var mindre ivrig i sine uttalelser sånn at det var mer overensstemmende med det han gjør. Da hadde jeg ikke blitt forvirret.

Anonymous poster hash: f5a96...154

• Liker 1
Skrevet

Flere som har noen tanker/erfaringer å dele?

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde foretrukket at han var mindre ivrig i sine uttalelser sånn at det var mer overensstemmende med det han gjør. Da hadde jeg ikke blitt forvirret.

Det er et faresignal (rødt flagg) dette med at det ikke er overenstemmelse med det han sier og det han gjør

Anonymous poster hash: 3b969...b0b

• Liker 3
Skrevet

En venninne som bor i nabobyen, overtalte meg til å prøve nettdating. Hun datet da en som hun hadde truffet på den måten.

Jeg gjorde det, og etter bare et par dager klaffet det veldig med en. Vi har per nå truffet hverandre fem ganger.

Vi avtalte å ta det rolig, men ikke å date andre så lenge vi fortsetter å treffes (etter hans initiativ, og fordi han "jo ikke kan være interessert i å ha kontakt med andre når han tenker på meg hele døgnet").

Jeg pleier å være veldig obs på faresignaler og har egentlig denne innstillingen at jeg hverken stoler eller tviler på en før vi har lært hverandre å kjenne.

I mellomtid sluttet min venninne å treffe ham hun datet da,og hun laget en konto på en annen side enn den som hun, jeg og min date var på.

I dag fikk jeg beskjed fra henne om at han også er der, og at han har besøkt hennes profil (de to bor i samme by).

Jeg har opplevd et stort svikt sist jeg var sammen med noen, og det får meg til å tenke at dette kanskje er en bagatelle, men samtidig så bør jeg kanskje ta det som et signal på at jeg ikke kan tro det han påstår... Vi er alle rundt 35 år gamle.

Les gjerne også boken Sjarmør og tyrann (kan leses gratis på Nasjonalbibliotekets nettside), for å være bedre i stand til å se alle faresignalene

• Liker 1
Skrevet

Det er et faresignal (rødt flagg) dette med at det ikke er overenstemmelse med det han sier og det han gjør

Jeg ikke klart å bli kvitt den tanken. Også, hva skal man gjøre daglig på en nettdatingsside hvis man ikke er interessert i andre kvinner?

Les gjerne også boken Sjarmør og tyrann (kan leses gratis på Nasjonalbibliotekets nettside), for å være bedre i stand til å se alle faresignalene

Boka handler om psykopater, og dette er en spesifisk, alvorlig tilstand. Jeg synes ikke at enhver som ikke oppfører seg riktig eller som har et uvanlig behov for å samle beundrere eller annet automatisk gjør en til en psykopat... :)

Skrevet

Litt oppdatering: var med ham i går kveld, prøvde å si at det var greit at han datet andre så lenge han ikke later som om han ikke gjør det, og så lenge han ikke har sex med meg og andre samtidig, men fikk ikke sagt det da han avbrøtt og sa igjen at nei, nei, nei, det var uuuuaktuelt for ham bare å se på andre kvinner.

Var så overrasket over det bestemte svaret at jeg ikke sa noe mer...

Skrevet

hehe, han vil ikke at du ser på andre menn, men han selv garderer seg og flyr videre på datingssidene. 

Been there, fått en par sjokk underveis. 

Anonymous poster hash: 34428...d26
Skrevet

hehe, han vil ikke at du ser på andre menn, men han selv garderer seg og flyr videre på datingssidene. 

Been there, fått en par sjokk underveis. 

Anonymous poster hash: 34428...d26

Det finnes mange av den typen på nettet ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...