Gå til innhold

Hvordan sminke bue over øyenene? (vintage look)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har ca sånn øyeform som dette, hvor man ikke kan se så mye av selve øyelokket når jeg har øynene sminket. Faktisk syntes jeg øynene er penere når jeg ikke sminker de, fordi da kommer mere av øyelokket frem.

shape-upturned-eyes.jpg

hqdefault.jpg

Har så lyst på litt mer romantiske øyne, ikke sotet men med en markert "utdypning"  ala dette men spørsmålet mitt er hvordan få den "buen" over øynene slik disse har? Er det en spesiell sminke teknikk (for når jeg sminker slik man gjør når man skal sote buen så blir det kjempe stygt) eller må man ha den spesielle øyeformen med innhult synlig bue, naturlig fra fødsel for å få sånn look ? Håper noen kan guide :) Si gjerne også hva slik øyensminke/teknikk heter sånn at jeg kan google det selv. Har endelig funnet navn på øyeformen min, men ikke denne teknikken så vanskelig å finne på youtube tortorials.

6a54e1843cbd6185f84df39437a41775.jpg

YVlizc8.jpg

Anonymous poster hash: 4323a...4d1
Videoannonse
Annonse
Gjest Holititten
Skrevet

Det heter Cut Crease.

Vil anbefale deg å google (helst youtube) tutorials om hvordan sminke monolids. Da kan du "fake" en slik look.

Del 1:

Del 2:

Skrevet

Det har tatt meg lang tid å skjønne at jeg har "hengeøyelokk" selv.  Skjønte ikke hvorfor sminken ikke syns på bilder.  Men når jeg lærte meg å lage skyggen som skal definere øyebenet høyere opp som på videoene over, så har det blitt lettere.   Du må trene/øve en del på denne teknikken men plutselig så sitter det.  Jeg har i  tillegg svært små øyne så det er også en utfordring. 

Det er mange videoer på denne teknikken, finn den som du syns beskriver det enklest. 

https://www.youtube.com/results?search_query=easy+tutosial+droopy+eylids

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...