Gå til innhold

Sporty klær på ikke sporty mennesker, hva tenker du om det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sporty klesstil og merker er inn for tiden, men alle mennesker har ikke en like sporty livsstil... Er det greit å ha en sporty klesstil, selvom man ikke trener så mye?

Hva tenker du om du ser en person som f.eks røyker eller har noen kilo ekstra, eller begge deler, som går kledd i typiske sports-merkeklær? F.eks 2XU-tights og Adidas topp/genser?

Skrevet

Man kan trene og dermed ha bruk for det du definerer som sporty klær selv om man røyker eller har noen kilo ekstra.

For min del må folk gå med akkurat hva de vil! :) 

Skrevet

Helt greit hvis det er det de har lyst til å gå kledd i, men det blir jo litt sånn her:

:fnise:

• Liker 8
Skrevet

Hvordan skal du kunne komme i form vis du ikke skal kunne gå med sporty klær mens du holder på? Personlig synes jeg det er ubehagelig å trene i andre typer tøy.

Det er ikke sånn at når man kjøper sports tøy så må man si hvor sporty man er. og er man ikke sporty nok så får man ikke lov å kjøpe det. 

Anonymous poster hash: 7213b...619
  • Liker 8
Skrevet

Hvordan ser du ut selv da ts?

Er du av den typen som ser usporty ut og lurer på om andre reagerer hvis du har på deg såkalt sporty treningstøy?

Eller er etter eget syn av den sporty typen og mener at du dermed har "rett" til å bruke sporty treningstøy? 

Anonymous poster hash: 05ebe...1be
Skrevet

Jeg tenker: fint at de trener/har begynt å trene. 

Skrevet

Jeg er overvektig, har vært det i mange år og kommer aldri til å gå særlig ned i vekt pga sykdom, men jeg er veldig aktiv. Sykler, går tur, trener styrke og yoga. Mener du altså at det ikke er greit at jeg går i treningsklær når jeg skal til og fra trening eller er ute og går tur? Mener du at fordi jeg ikke er slimfit så har jeg ikke rett til ikle meg komfortabelt treningstøy som passer min aktivitet? DU vet ikke hvor mye et menneske er i aktivitet bare ved å se på formen deres. Fordommer altså, dine kommer virkelig frem i lyset. 

Anonymous poster hash: 26a7f...335
  • Liker 3
Skrevet

hvorfor må man tenke noe om de mange menneskene man tilfeldig møter i gatebildet hver dag? :klo:

Anonymous poster hash: 788bc...6aa
  • Liker 4
Skrevet

Vet ikke jeg, folk må kle seg slik de vil.  Men personlig syns jeg det ser ûberteit og blodharry ut med 2xu tighs som hverdagsklær. 

• Liker 8
Skrevet

Hvordan skal du kunne komme i form vis du ikke skal kunne gå med sporty klær mens du holder på? Personlig synes jeg det er ubehagelig å trene i andre typer tøy.

Det er ikke sånn at når man kjøper sports tøy så må man si hvor sporty man er. og er man ikke sporty nok så får man ikke lov å kjøpe det.

Anonymous poster hash: 7213b...619

Jeg mente ikke å bruke treningsklær i treningssammenheng nødvendigvis! Jeg tenkte mer på til vanlig... Adidas/Nike genser/topp er jo på moten om dagen, som hverdagsplagg, og 2XU-tights er det jo også mange som bruker som tights til hverdags, og ikke bare til trening! På skolen min er det hvertfall ikke mange jenter som ikke har sånne tights! Veldig vanlig å bruke det som hverdagsplagg! Det har blitt et moteplagg, også er de jo veldig gode å ha på!

Skrevet

Hvordan ser du ut selv da ts?

Er du av den typen som ser usporty ut og lurer på om andre reagerer hvis du har på deg såkalt sporty treningstøy?

Eller er etter eget syn av den sporty typen og mener at du dermed har "rett" til å bruke sporty treningstøy?

Anonymous poster hash: 05ebe...1be

Jeg er absolutt ikke sporty! Jeg trener aldri, hater å trene! Jeg røyker mye, og jeg har noen kilo ekstra (158cm-88kg) men jeg trives med meg selv, og skammer meg ikke over hvordan jeg ser ut!

Jeg går ofte i klær av typiske sportsmerker, rett og slett fordi det er inn, og fordi det er fine og behagelige plagg! Som de fleste andre jenter på min alder går jeg ofte i f.eks 2XU-tights, rett og slett fordi de er gode og ha på, og ser fine ut! Hoodie fra f.eks Adidas er det samme, det er inn, behagelig og ser bra ut!

Skrevet (endret)

Så folk som røyker de gjør kun det? 24 timer i døgnet så røyker de fordi en tilfeldigvis ser de med en røyk i kjæften der og da?

Folk som røyker eller er overvektige kan vel gå til galdhøpiggen vel, og hva skal de da gå i? Høyhælte sko og jeans?

Jo jeg ser du har + på litt ekstra info nå, men likevel mener jeg hi er noe tåpelig skrevet. Går fint an å trene og faktisk øre sporty selv om en både er overvektig og røyker.

Selv synes jeg kanskje at treningstights ser dumt ut både på slanke og tynne mennesker, høye, lave, røykende eller agurkspisende mennesker uansett når de f.eks går på shopping eller på jobb eller skole. Mens jeg reagerer ikke på samme måte med en genser bare fordi det er av merket Adidas eller Nike eller Kari traa. Det kommer litt an på, ikke på om personen røyker eller er overvektig men helheten.

Jeg går ofte i gensere som tilfeldigvis har Nike merket på seg eller Kari traa eller noe annet selv om jeg ikke skal svette som en stukket gris den dagen og det har jeg tenkt å fortsette med.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er absolutt ikke sporty! Jeg trener aldri, hater å trene! Jeg røyker mye, og jeg har noen kilo ekstra (158cm-88kg) men jeg trives med meg selv, og skammer meg ikke over hvordan jeg ser ut!

Jeg går ofte i klær av typiske sportsmerker, rett og slett fordi det er inn, og fordi det er fine og behagelige plagg! Som de fleste andre jenter på min alder går jeg ofte i f.eks 2XU-tights, rett og slett fordi de er gode og ha på, og ser fine ut! Hoodie fra f.eks Adidas er det samme, det er inn, behagelig og ser bra ut!

Beklager, det ser absolutt ikke bra ut.  Du kunne like gjerne gått i strømpebukse.  Det ser like dumt ut. 

• Liker 3
Skrevet

Beklager, det ser absolutt ikke bra ut. Du kunne like gjerne gått i strømpebukse. Det ser like dumt ut.

Nå var vel ikke spørsmålet om du syns sånne tights ser fint eller dumt ut da...!

Men, bakgrunnen for spørsmålet og tanken er en kommentar jeg fikk i dag... Jeg har gått i 2XU-tights og en Adidas hoodie på skolen i dag, og etter skolen var jeg og noen venninner innom senteret en tur, og så spiste vi på McDonalds. Etter å ha spist tok vi med drikka ut og satt vi oss der og tok en røyk! Helt vanlig... Så kommer en kar gående fordi, og titter på meg, så slenger han fra seg kommentaren: "Det hjelper ikke å trene vet du, når du røyker og spiser der inne etterpå!" Også gikk han videre, og jeg satt igjen med helt hakeslipp...!

Skrevet

Nå var vel ikke spørsmålet om du syns sånne tights ser fint eller dumt ut da...!

Men, bakgrunnen for spørsmålet og tanken er en kommentar jeg fikk i dag... Jeg har gått i 2XU-tights og en Adidas hoodie på skolen i dag, og etter skolen var jeg og noen venninner innom senteret en tur, og så spiste vi på McDonalds. Etter å ha spist tok vi med drikka ut og satt vi oss der og tok en røyk! Helt vanlig... Så kommer en kar gående fordi, og titter på meg, så slenger han fra seg kommentaren: "Det hjelper ikke å trene vet du, når du røyker og spiser der inne etterpå!" Også gikk han videre, og jeg satt igjen med helt hakeslipp...!

Jeg har vel litt problemer med å tro på dennne historien. :)

Anonymous poster hash: 66b53...f19

• Liker 2
Skrevet

TS spurte hva jeg syns om akkurat sånne tights. 

Skrevet

TS spurte hva jeg syns om akkurat sånne tights.

Nei, det gjorde jeg ikke...! Les HI en gang til du!

Skrevet

Nei, det gjorde jeg ikke...! Les HI en gang til du!

Du legger jo hi frem på en helt annen måte enn hva du egentlig vil ha innspill på. DreamOn har svart at hun synes det ser blodharry ut og således svart deg ut ifra hi. Hadde du lagt frem hi på den måten du legger det frem på i innlegg 16 hadde du kanskje fått andre svar, men DreamOn har fremdeles svart deg på at hun synes det ser blodharry å gå med treningstights som hverdagsklær noe du gjør og har gjort.

Så kanskje det er du som må lese svarene hennes en gang til.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...