Gå til innhold

Ebay -leveringstid ikke som lovet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en dyr vare på ebay for å få den raskt, ble lovet 5-7dagers leveringstid. Så betalte jeg og selger sa det tar 4 uker!! Hva kan jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 9edbf...cf1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det tar 4 uker, vil jeg tro kan skyldes postgang med B-post. Det er ikke noe selger kan råde over, og er rett og slett den tiden det kan ta med billigste post-alternativ, for pakker som skal krysse verdensdeler og hav. Jeg bestiller selv ofte ting som dvd'er eller bøker fra Amazon, og det kan ta fra 4-6 uker med B-post.

Hva du kan gjøre? Avbestille? Er det det du vil? Hvis du har betalt pengene direkte fra bankkonto til bankkonto til en privatperson i en annen del av verden, kan det være litt tricky å få tilbake pengene. Det lønner seg alltid å betale med enten kredittkort eller PayPal på nettet, da er man mer sikret hvis noe med handelen går galt.

Jeg ville ventet var jeg deg. Det er ikke unormalt at det tar en del uker å få en pakke sendt med B-post, så det høres ikke ut til å være noe unormalt med din forsendelse.

Skrevet

MÅ du ha den om 5-7 dager da? 
Jeg bestilte noe som skulle ha en leveringstid på mellom 1 og 2 uker. Den kom etter 2,5 uker. Ingen krise, men når noe skal sendes langt så bør man regne med det. 

Skrevet

Betalte via paypal ja,og jeg må ha den ila den tiden. Ellers hadde jeg kjøpt den et annet sted. Jeg ble loved 5-7 dager via epost,og det er det som er prblemet. Hadde jeg ikke blitt lovet dette hadde jeg skjønt at det kan ta tid. Det er fra england.

Skrevet

Ingen råd utenom å vente?

Skrevet

Du  må vente eller avbestille. Du sier ikke noe om dette er en privatperson eller en bedrift, men er det fra en bedrift har du angrerett.

Anonymous poster hash: dc5cb...201
Skrevet

Fikk du noen forklaring på hvorfor det er så stort sprik? 

Anonymous poster hash: 79323...05b
Skrevet

Er det fra østen, er det helt vanlig med 3 - 5 leveringsuker. Det er ingenting du kan gjøre noe med.

Hilsen erfaren Ebay-shopper

Anonymous poster hash: cb50c...52b
  • Liker 1
Skrevet

Du  må vente eller avbestille. Du sier ikke noe om dette er en privatperson eller en bedrift, men er det fra en bedrift har du angrerett.

Kun hvis du handler i Norge. Handler du fra utlandet, er det landets regler som gjelder

Skrevet

Er det fra østen, er det helt vanlig med 3 - 5 leveringsuker. Det er ingenting du kan gjøre noe med.

Hilsen erfaren Ebay-shopper

TS skrev det var fra England.

Skrevet

Siden du har skriftlig bevis på at det skal ta kortere tid kan du prøve å henvise til det og krever pengene dine tilbake og kjøpe det du trenger et annet sted. Og neste gang stoler du ikke på leveringstidene til e-bay for fem flate øre. 

Skrevet

TS skrev det var fra England.

Ja, jeg så det nå. Da må man regne med 2 ukers leveringstid

Skrevet

Alle land i eu/eøs har angrerett, også England.

Skrevet

Kun hvis du handler i Norge. Handler du fra utlandet, er det landets regler som gjelder

Nettopp. England har angrerett slik som alle eu/eøs land.

Skrevet

Har du ikke fått en sporingslink til pakken? Be om dette isåfall. Jeg har pleid å få det når jeg har bestilt fra ebay/etsy. Da ser du hvertfall om pakken er sendt, hvor i verden den er osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...