Gå til innhold

Kvinneguiden slår seg sammen med Diskusjon.no - Hvordan hadde du reagert?

58 stemmer

1. 1. Hva er din mening?

• Nei, nei. La nå Kvinneguiden få være sitt eget forum og hold Diskusjon.no langt unna det!
      30
    • Ja det hadde vært greit :)
      10
    • Tja, jeg vet ikke helt. Jeg har ikke vært på Diskujon.no før så jeg måtta i så fall ha tilbrakt litt tid der før jeg la meg opp en mening :)
      12
    • Jeg bryr meg ikke...
      6

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde vært din reaksjon?

Hadde du syntes at det var greit?

Anonymous poster hash: 4f162...4e1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bump

Skrevet

Da hadde jeg meldt meg ut av KG.

Anonymous poster hash: 60158...9ad
  • Liker 7
Skrevet

Politikkforumet på diskusjon.no er ganske håpløst i alle fall. Går ikke an å diskutere noe som helst før en anarkist eller to kommer inn å sporer av debatten til å handle om noe helt annet. Var i alle fall sånn før.

• Liker 1
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Er ikke diskusjon.no akkurat det samme som kvinneguiden?

Skrevet

Nei da hadde jeg nok sluttet å være gjenganger her.

Anonymous poster hash: 6910d...845
Skrevet

Det kan umulig bli verre enn det er nå. Så jeg driter i det.

• Liker 1
Skrevet

Diskusjon.no er dritkjedelig. Liker Kvinneguiden fordi folk sier hva de mener, stemninga er mer casual og det er artig å få med jentenes perspektiv på internett for en gangs skyld. 

• Liker 2
Skrevet

Er ikke diskusjon.no akkurat det samme som kvinneguiden?

Det er helt motsatt :P

Skrevet

Det kan umulig bli verre enn det er nå. Så jeg driter i det.

hva mener du?

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Det er helt motsatt :P

På hvilken måte?

Skrevet

På hvilken måte?

Diskusjon kryr av menn som snakker om sport, bil og teknologi mens her er det for det meste damer som snakker om serier og andre ting :)

Skrevet

TS er visst tidlig ute med halloween-spøkene, for dette var faktisk rimelig skremmende tanke. Ikke at det har noe sjangs i havet å bli realitet, og ikke minst (tror jeg) teknisk umulig å slå sammen to seperate forumer, men likevel.

Men her er min grunn det ikke hadde slått an:

Diskusjon: mannsdominert forum med mannlige admins og flertall mannlige modser, strengere regler mhp anonym-funksjoner, varierte holdninger

Kvinneguiden: kvinnedominert forum med flertall kvinnelige admins og modser, full frihet på anonym-funksjoner, mere kvinnedominerte holdninger.

og til AB_4f162...4e1 over: Er det egen erfaring eller kun påstand? Det du sier er slett ikke sant, og det snakkes om mye rart der også, særlig politikk, generelt aktuelt og media (filmer, serier, osv.). Du får bruke litt mer tid der før du kommer med egne antagelser.

Skrevet

TS er visst tidlig ute med halloween-spøkene, for dette var faktisk rimelig skremmende tanke. Ikke at det har noe sjangs i havet å bli realitet, og ikke minst (tror jeg) teknisk umulig å slå sammen to seperate forumer, men likevel.

Men her er min grunn det ikke hadde slått an:

Diskusjon: mannsdominert forum med mannlige admins og flertall mannlige modser, strengere regler mhp anonym-funksjoner, varierte holdninger

Kvinneguiden: kvinnedominert forum med flertall kvinnelige admins og modser, full frihet på anonym-funksjoner, mere kvinnedominerte holdninger.

og til AB_4f162...4e1 over: Er det egen erfaring eller kun påstand? Det du sier er slett ikke sant, og det snakkes om mye rart der også, særlig politikk, generelt aktuelt og media (filmer, serier, osv.). Du får bruke litt mer tid der før du kommer med egne antagelser.

Det er egen erfaring, diskusjon er et manne forum

Og nei det er ikke en tidlig Halloween spøk...

Skrevet (endret)

Det hadde vært veldig synd. Diskusjon.no har nok færre deltagere enn KG, men diskusjonene holder generelt et mye høyere nivå, og med unntak av en og annen anarkist/liberalist/konspirasjonsteorietiker så er det lite rene "søppeltråder" som KG er svært plaget med.

I tillegg virker diskusjonene ofte å være mer rasjonelle, mindre følelsesstyrte og har lavere takhøyde når det gjelder stråmenn og personangrep. 

Til gjengjeld har ikke diskusjon.no samme aktivitetsnivå som KG, men detso bedre nivå på diskusjonene.  

edit. Prater her først og fremst om politikk-delen.

Endret av herzeleid
Skrevet

Det kunne blitt morsomt. Min far henger der inne. Han er venstrevridd så det holder. Kunne blitt noen rasende debatter ja :laugh:

Anonymous poster hash: e32a0...a3e
Skrevet

Det hadde vært bra. Virker som det er en del som har blitt "kastet ut" fra diskusjon.no som får frie tøyler her.

Her er det veldig usaklige politiske diskusjoner, man blir spammet ned av såkalte høyrevridde og folk med et nokså uvanlig/irrasjonelt verdenssyn.

Anonymous poster hash: c2b05...71a
  • Liker 3
Skrevet

Jeg bryr meg egentlig ikke noe særlig...

Anonymous poster hash: 60b50...a0b
Skrevet

Politikkforumet på diskusjon.no er ganske håpløst i alle fall. Går ikke an å diskutere noe som helst før en anarkist eller to kommer inn å sporer av debatten til å handle om noe helt annet. Var i alle fall sånn før.

Sensuren der er streng. Man må ha de politisk korrekte meninger der, ellers rett ut. Helt umulig og se ting litt utenfor det man skal her i samfunnet. KG har også streng sensur og lite ytringsfrihet. Men langt bedre en Diskusjon.no og ikke minst VGD.

• Liker 1
Skrevet

Det hadde vært bra. Virker som det er en del som har blitt "kastet ut" fra diskusjon.no som får frie tøyler her.

Her er det veldig usaklige politiske diskusjoner, man blir spammet ned av såkalte høyrevridde og folk med et nokså uvanlig/irrasjonelt verdenssyn.

Anonymous poster hash: c2b05...71a

Kommer vell ganske an på hvem sine føringer som skulle følges. Om man beholdt reglene rundt anonym posting fra KG, og samtidig de lave kravene til diskusjon og oppførsel, tror jeg vi fort ville endt opp med mer av det samme som er på KG i dag, og at vi ville mistet det alternativet diskusjon.no er per nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...