AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #1 Del Skrevet 12. oktober 2015 Har noen nabounger som med jevne mellomrom lager mye støy. De skriker, brøler og hyler noe voldsomt til tider, som om det er det eneste "morsomme" som finnes. Helt meningsløst og ut av det blå. Det er greit med litt støy fra barn, de må for all del få lov til å leke, men det finnes grenser for hva jeg tåler. De tilpasser ikke støynivået i forhold til hva de driver med, bare vræl og gnål hele tiden. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 7c8b2...d28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doge Skrevet 12. oktober 2015 #2 Del Skrevet 12. oktober 2015 Ja, det er slitsomt når de bråker unødvendig mye Tror de gjør det for foreldrene rett og slett ikke bryr seg om at barna deres kan forstyrre andre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #3 Del Skrevet 12. oktober 2015 Jeg tenker at det at barn leker/koser seg/er litt høylytte må du bare finne deg i så lenge de ikke stiller seg opp og roper inn vinduet ditt med vilje for å forstyrre deg mest mulig. Om du ikke vil bo med barn (som selvsagt høres!) rundt deg bør du kanskje flytte litt mer avsides?Anonymous poster hash: 14294...a7e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #4 Del Skrevet 12. oktober 2015 Det kan være irriterende ja. Jeg skjønner at unger bråker mer ute. Det er helt naturlig, men det er noe som heter å ta hensyn til andre. Tror noen unger har lært at ute kan man gjøre som man vil. Anonymous poster hash: 4517c...3c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #5 Del Skrevet 12. oktober 2015 Er heldigvis ganske god avstand mellom huset vårt og de naboene som har unger. Unger skal selvfølgelig få lov til å være barn, men noen ganger høres det jo ut som om de dreper hverandre. Dette var et bevisst valg da vi kjøpte hus. Er i tillegg ''kjempebegeistret'' for foreldre som lar ungene sine dure rundt på moped/firhjuling/gressklippere o.l i tide og utide Og unger som leker med luftgevær uten tilsyn... Anonymous poster hash: 42df4...292 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #6 Del Skrevet 12. oktober 2015 Nye landsmenn eller?Anonymous poster hash: 5444d...991 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Skrevet 12. oktober 2015 #7 Del Skrevet 12. oktober 2015 Ja.. Og hunder som bjeffer 24/7... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #8 Del Skrevet 12. oktober 2015 Nye landsmenn eller?Anonymous poster hash: 5444d...991 Hvorfor skal det være det?? ?Anonymous poster hash: 0edc0...0c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 12. oktober 2015 #9 Del Skrevet 12. oktober 2015 Jeg synes det er forferdelig irriterende. Som ved en inngripen fra gudene finnes det ikke et eneste barn i oppgangen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #10 Del Skrevet 13. oktober 2015 Her er det ikke naboungene som er bråkete, men i hovedsak noen av de voksne naboene. De jobber med noen stein-greier for å lage en trapp (eller lignende) ute, de sliper (eller hva det nå heter) i steinene dag ut og dag inn. DET er til å bli sprø av. Naboungen som gråter fordi den begynner å bli trøtt ser jeg på som normalt. Anonymous poster hash: 38dde...107 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daudaferd Skrevet 13. oktober 2015 #11 Del Skrevet 13. oktober 2015 Synes at unger generelt er irriterende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina86 Skrevet 13. oktober 2015 #12 Del Skrevet 13. oktober 2015 Jeg har to "sukkerunger" i leiligheten over meg. De løper rundt store deler av dagen. De legger seg også ganske seint (tviler på at det er foreldrene som løper rundt). Det er ofte litt slitsomt, hender jeg savner min tidligere, perfekte nabo. Men barn er barn, og barn bråker. Så selv om jeg noen ganger kan tenke at det er urettferdig at andre barns bråking skal gå utover meg, tolererer og overser jeg det. Barn fortjener å ha det gøy. Men det fins jo selvsagt grenser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 13. oktober 2015 #13 Del Skrevet 13. oktober 2015 Jeg kan irritere meg over det ja, men det er jo så mye bedre at de leker og herjer litt i stede for å sitte med et nettbrett hele dagen. Hvis det derimot er snakk om hyl og tramp hele dagen synes jeg foreldrene må snakke til dem. Men en gang i blant under spennende lek er helt greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eighth Planet Skrevet 13. oktober 2015 #14 Del Skrevet 13. oktober 2015 Alltid hyggelig med barnelatter eller barn som sykler rundt. Men barn som sutrer, krangler, maser og griner for alt...nei takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #15 Del Skrevet 13. oktober 2015 Det er veldig irriterende Jeg er lydsensitiv og plages mye av barn i oppgangen. Når de leker må jeg jo bare ta meg i skinnet å innse at vi alle har vært barn og leka og ropt uten å tenke på hvem vi eventuelt fortstyrret, men jeg har tatt en samtale med den ene moren som lar ungene stå i oppgangen hver morgen mens hun gjør seg klar, da står de å bare roper og skriker fordi de venter på hun og hun gidder ikke å si hysj til de! Stormet ut den ene morgenen og ropte hysj og snakket med moren xD Etter det har hun holdt de innenfor døren dems inntil de er klare og skal UT av blokka. Anonymous poster hash: 1fc92...61b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #16 Del Skrevet 13. oktober 2015 Det er veldig irriterende Jeg er lydsensitiv og plages mye av barn i oppgangen. Når de leker må jeg jo bare ta meg i skinnet å innse at vi alle har vært barn og leka og ropt uten å tenke på hvem vi eventuelt fortstyrret, men jeg har tatt en samtale med den ene moren som lar ungene stå i oppgangen hver morgen mens hun gjør seg klar, da står de å bare roper og skriker fordi de venter på hun og hun gidder ikke å si hysj til de! Stormet ut den ene morgenen og ropte hysj og snakket med moren xD Etter det har hun holdt de innenfor døren dems inntil de er klare og skal UT av blokka.Anonymous poster hash: 1fc92...61b Er der før klokken 7 er det greit, men reglene for stillhet er 7-23.00 så var det etter det var du ufin. Er jo bare å flytte hvis der plager deg sånn? Er man så lydsensitiv er der jo bare å flytte landlig hvor man er alene og uten naboer. Anonymous poster hash: 593bd...149 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 13. oktober 2015 #17 Del Skrevet 13. oktober 2015 Er jo bare å flytte hvis der plager deg sånn? Er man så lydsensitiv er der jo bare å flytte landlig hvor man er alene og uten naboer.Anonymous poster hash: 593bd...149 Det var da svært så dramatisk. Det er ikke "bare" å flytte ved hver eneste irritasjon. Noen ting må man bite i seg, mens andre ting kan faktisk bli bedre gjennom kommunikasjon, slik som her. Jeg tror ikke det er en veldig stor ulempe for naboen å ta litt hensyn ved å holde barna inne i leiligheten til alle er klare til å gå. Det er jo ikke snakk om å endre adferden til barna her, kun åstedet for denne adferden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 13. oktober 2015 #18 Del Skrevet 13. oktober 2015 Bråkete naboer generelt er irriterende, men går ikke ut å kjefter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå