Gå til innhold

eksens datter fyller 11

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg hadde et svært tett bånd til eksens datter da vi var sammen -og en god stund etter at det ble slutt.

Etter at eksen fikk seg ny dame har vi ikke hatt kontakt ..

Hun fyller nå 11.. Og jeg lurer på to ting :

Er det naturlig at jeg kjøper gave

Og hvis ja:

Hva er "kult" å få for en 11 år gammel jente?

Før visste jeg alltid hva som ville falle i smak,men det er snart ett år siden vi møttes og de utvikler seg så fort i den alderen-så vet ikke om jeg kjøper gave til en liten jente eller en som snart er tenåring..

Anonymous poster hash: 156b0...7cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du spørre exen?

Hvis ja: Spør exen

Hvis nei: Sikkert lurest å holde seg unna.

• Liker 5
Skrevet

Tror jeg ville droppet det om kontakten ikke er der lengre...

Anonymous poster hash: 6cffb...195

Skrevet

Hvorfor skal du kontakte henne når du ikke ar hatt kontakt med henne på lang tid? Hun er et barn. Ikke ripp opp i gamle sår. La henne være i fred mener jeg.

Anonymous poster hash: f221b...247

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal du kontakte henne når du ikke ar hatt kontakt med henne på lang tid? Hun er et barn. Ikke ripp opp i gamle sår. La henne være i fred mener jeg.

Anonymous poster hash: f221b...247

Er første bursdagen det evnt ikke vil være gave fra meg siden hun var 5 om jeg ikke kjøper ...

Men er nettopp det med at faren har en ny dame hun skal bounde med som gjør meg usikker på hva jeg bør..

Skrevet

Jeg fikk gave av eksen til pappa hver år frem til jeg fylte 18. Tror de gjorde det slutt når jeg var rundt elleve, men de ble sammen når jeg var rundt ett år. Jeg vet ikke hva de voksne tenkte men jeg syntes det var veldig hyggelig at hun fortsatt tenkte på meg.

Anonymous poster hash: 4830f...8ea

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes du skal gi henne en gave, spesielt når du har vært i livet hennes så lenge. Men du bør nok høre med faren. 

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det om det gjaldt ungene her. Men det kommer av at kontakten mellom far og mor har vært vanskelig og at ungene er mest hos mor. Er jeg ute av familien så er jeg ute av familien. Iallefall når han har fått ny dame. Som ny dame hadde jeg ikke vært så happy hvis dattera til min nye kjæreste fikk gaver fra min nye kjærestes ekser... Så jeg hadde helt garantert holdt meg unna.

Anonymous poster hash: d46f1...a70
Skrevet

Hun setter sikkert pris på det, spesielt hvis det er blitt en "tradisjon" at du gir henne gave. Hva med øredobber, hvis hun har hull altså? Jentene i min familie blir i hvertfall glade for det :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det om det gjaldt ungene her. Men det kommer av at kontakten mellom far og mor har vært vanskelig og at ungene er mest hos mor. Er jeg ute av familien så er jeg ute av familien. Iallefall når han har fått ny dame. Som ny dame hadde jeg ikke vært så happy hvis dattera til min nye kjæreste fikk gaver fra min nye kjærestes ekser... Så jeg hadde helt garantert holdt meg unna.

Anonymous poster hash: d46f1...a70

He,he :) det er sant...

Men hva nydama føler betyr null for meg.. (Nesten litt digg om hun mislikte det .. )

Skrevet

Men hva nydama føler betyr null for meg.. (Nesten litt digg om hun mislikte det .. )Anonymous poster hash: 156b0...7cd

Hvorfor får jeg følelsen av at du vil kjøpe gave for å gjøre kjæresten til eksen din sjalu?

Anonymous poster hash: 242b4...801

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor får jeg følelsen av at du vil kjøpe gave for å gjøre kjæresten til eksen din sjalu?

ikke så rart mtp det hun skrev egentlig...?

uansett... jeg velger og lavær å tenke om det kan være grunnen eller ikke.

Tenker det er snakk om mange år så det bør ikke gjøre noe. Og hun vil sikkert synes det er koselig.

Jenta er og såpass stor at hun sikkert skjønner sitt.

Men ja, er det kontakt med faren kan du jo forhøre deg litt. 

Jeg ville satt pris på det :)

Skrevet

Men hva nydama føler betyr null for meg.. (Nesten litt digg om hun mislikte det .. )

DER mistet du min respekt. Just sayin´

Anonymous poster hash: 4c278...f72

• Liker 1
Skrevet

Er første bursdagen det evnt ikke vil være gave fra meg siden hun var 5 om jeg ikke kjøper ...

Men er nettopp det med at faren har en ny dame hun skal bounde med som gjør meg usikker på hva jeg bør..

En gang må jo være den første. Du er ikke i familie med henne mer i den grad du noen gang har vært det. Supert at dere hadde et tett bånd da du var sammen med pappaen hennes, men siden det er såpass lenge siden dere har hatt kontakt nå vil det bare bli dumt om du plutselig skulle gi hennen eoppmerksomhet nå.

Anonymous poster hash: 96eba...fea

• Liker 1
Skrevet

Min mann har gitt både bursdags- og julegave til eksens datter fram til hun fylte 18. Også etter de ikke hadde noen form for kontakt. Jeg syns bare det er fint, hun var da en del av livet hans i mange år. Og selv om hun ikke hadde kontakt med ham, tror jeg hun satte pris på at han viste at han ikke hadde glemt henne.

Om denne nye damen er voksen og fornuftig, vil hun ikke reagere. En gave fra deg er da bare en gave. Det er ikke som om du gir bursdagsgave til pappaen hennes. Det hadde jeg, som "den nye damen" reagert på.

Til min guddatter på 11 har jeg gitt hobbysaker, kule klær kjøpt på wow (jeg vet hva slags klær hun liker, da) bøker og brettspill.

• Liker 1
Skrevet

Eh, nei... Mente bare å si at hva den voksne nye dama til faren føler ikke er med i vurderingen..

Skrevet

Min mann har gitt både bursdags- og julegave til eksens datter fram til hun fylte 18. Også etter de ikke hadde noen form for kontakt. Jeg syns bare det er fint, hun var da en del av livet hans i mange år. Og selv om hun ikke hadde kontakt med ham, tror jeg hun satte pris på at han viste at han ikke hadde glemt henne.

Om denne nye damen er voksen og fornuftig, vil hun ikke reagere. En gave fra deg er da bare en gave. Det er ikke som om du gir bursdagsgave til pappaen hennes. Det hadde jeg, som "den nye damen" reagert på.

Til min guddatter på 11 har jeg gitt hobbysaker, kule klær kjøpt på wow (jeg vet hva slags klær hun liker, da) bøker og brettspill.

Takk for gode ideer..

Har vurdert å kjøpe et kort og legge ved en tohundrelapp.. Men litt usikker på om det er litt upersonlig ..

Skrevet

Jeg ville sendt eksen en melding og spurt om det er greit du gir 11-åringen en bursdagsgave :) Ser ikke noe grunn til at han skal si nei, med mindre dere hadde et stygt brudd og er uvenner nå.

Gavekort er ganske safe til en 11-åring. Kjøp henne et gavekort på 200 kroner på det lokale kjøpesenteret eller en butikk du vet hun liker :)

Blir det brudd mellom meg og min, kommer sikkert jeg å tenke det samme mot bursdagen til sønnen hans.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville sendt eksen en melding og spurt om det er greit du gir 11-åringen en bursdagsgave :) Ser ikke noe grunn til at han skal si nei, med mindre dere hadde et stygt brudd og er uvenner nå.

Gavekort er ganske safe til en 11-åring. Kjøp henne et gavekort på 200 kroner på det lokale kjøpesenteret eller en butikk du vet hun liker :)

Blir det brudd mellom meg og min, kommer sikkert jeg å tenke det samme mot bursdagen til sønnen hans.

Jeg og eksen har ingen kontakt lengre.. Og jeg håper virkelig at jeg aldri i livet ser han igjen.. bruddet var ganske stygt... Ironisk nok siden vi hadde en del kontakt i starten ..

Hvis jeg skal spørre noen om va go'jenta ønsker seg er jeg mer komfortabel med å spørre moren...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...