Millimani Skrevet 12. oktober 2015 #1 Skrevet 12. oktober 2015 Hvordan klarer folk å ha oversikt over vennelista på Facebook når de har 2286 venner??? Jeg har 223 venner, og ja - jeg skulle gjerne hatt flere, men det bare er sånn. Jeg har iallfall en viss oversikt, - noe jeg ikke ville hatt med 2286 venner. Hva med dem man la til den gang man var en ivrig bruker av treningssenter, men man egentlig ikke kjenner vedkommende personlig? Jeg har en av dem etter at jeg selv la henne til for flere år siden. Burde jeg slette henne? Slutta å trene for noen år siden da helsa mi ikke tillot det (!) De skal jo egentlig skille mellom jobb og privatliv, men jeg tror det er flere ansatte på treningssenter som gjør det sånn. Samtidig har jeg opplevd at andre instruktører fra samme treningssenter har sletta meg av den grunn at man skal skille mellom jobb og privatliv. Burde jeg slette henne? Har vært inne på tanken mange ganger, men har aldri gjort det. Egentlig er det vel ganske enkelt
Gjest Holititten Skrevet 12. oktober 2015 #2 Skrevet 12. oktober 2015 Sletter folk jeg ikke har behov for å ha kontakt med lenger. Eller som jeg ikke bryr meg om hva de driver med. Eller folk som kommer med rasistiske uttalelser støtt og stadig. Så ja, du kan fint slette henne.
Brunhilde Skrevet 13. oktober 2015 #3 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg sletter Facebook"venner" oftere enn jeg legger til nye. For meg er det ikke noe mål å ha flest mulig på vennelista, det er jo ikke vennelista på Facebook som definerer hvem jeg er. 2
Petalouda Skrevet 13. oktober 2015 #4 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg sletter også stadig. Jeg kan godta nær sagt hvem som helst så lenge jeg tenker at det kan ha noe for seg, men jeg sletter folk som bare adder for å adde og som jeg aldri snakker med. Har jeg ikke snakket med personen på et års tid og jeg egentlig ikke ser poenget med å ha vedkommende på listen, sletter jeg.
Millimani Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter #5 Skrevet 13. oktober 2015 Heller mest mot å slette nå ja. Kan gjøre det når jeg snart logger inn på Facebook
Gjest Gjest_Balian de Ibelin Skrevet 13. oktober 2015 #6 Skrevet 13. oktober 2015 1 venn i det virkelige liv er mer verd en 1 million venner på facebook. 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #7 Skrevet 13. oktober 2015 Huff er i en slitsom sletteprossess selv nå. Har 1600++ venner, liker mer enn 2000++ pages, og 200 grupper. Plutselig slo det meg at jeg har mistet kontakt med alle de vennene jeg faktisk brydde meg om, og alle gruppene og temaene som interesserer meg forsvinner blandt utallige andre uinteressante fanpage poster. Dette har pågått over år, hvor jeg har vært blendet med ekstasen over mange likes og mange å hilse på når jeg er på byen og rett og slett glemt meg selv og det som faktisk betyr noe. Jeg tror egentlig ikke jeg orker å slette 1000 venner osv, melde meg ut av 2000 grupper osv (jeg har brukt ca 3 uker på å gradvis melde meg ut av mer enn 200 grupper, var med i over 400 før så det tar tiiiid) så vurderer å bare lage en helt ny profil med 40 av mine nærmeste! Kommer hvertfall aldri mere til å hige etter mange venner på sosiale medier lenger! Sluttet å scrolle i newsfeeden min for to år siden iom at det bare var uinteressant dritt fra så å si ukjente bekjente der. Anonymous poster hash: 7b9b9...5ec
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #8 Skrevet 13. oktober 2015 Så det har oppstått mange kleine situasjoner der poster fra GODE venner har forsvunnet i kaoset, og jeg ikke har fått med meg at de er gift eller fått barn osv. Anonymous poster hash: 7b9b9...5ec
Millimani Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter #9 Skrevet 13. oktober 2015 Huff er i en slitsom sletteprossess selv nå. Har 1600++ venner, liker mer enn 2000++ pages, og 200 grupper. Plutselig slo det meg at jeg har mistet kontakt med alle de vennene jeg faktisk brydde meg om, og alle gruppene og temaene som interesserer meg forsvinner blandt utallige andre uinteressante fanpage poster. Dette har pågått over år, hvor jeg har vært blendet med ekstasen over mange likes og mange å hilse på når jeg er på byen og rett og slett glemt meg selv og det som faktisk betyr noe. Jeg tror egentlig ikke jeg orker å slette 1000 venner osv, melde meg ut av 2000 grupper osv (jeg har brukt ca 3 uker på å gradvis melde meg ut av mer enn 200 grupper, var med i over 400 før så det tar tiiiid) så vurderer å bare lage en helt ny profil med 40 av mine nærmeste! Kommer hvertfall aldri mere til å hige etter mange venner på sosiale medier lenger! Sluttet å scrolle i newsfeeden min for to år siden iom at det bare var uinteressant dritt fra så å si ukjente bekjente der. Anonymous poster hash: 7b9b9...5ec Så det har oppstått mange kleine situasjoner der poster fra GODE venner har forsvunnet i kaoset, og jeg ikke har fått med meg at de er gift eller fått barn osv. Anonymous poster hash: 7b9b9...5ec Da er det jo like greit å deaktivere/slette den brukerkontoen du har nå, og så opprette ny brukerkonto. Det er greit med oppryddinger i ny og ne, uansett hvor mange venner man har. Grupper og sider er jo ikke så vanskelig å melde seg ut av, selv om det kan ta tid å gjøre når du er med på så mange. Ikke vondt ment mot deg, men jeg hadde en gang en Facebook-venn som var ekstrem på grupper og likes... Hun hadde ikke så mange venner, men var veldig drøy med kommentarer til det som ble lagt ut av de vennene hun hadde. Og hun meldte seg inn i haugevis av grupper "for vennenes skyld", og var med i mange flere grupper enn deg. Jeg måtte si til henne at "ikke meld deg inn i grupper du ikke forstår hva handler om....jeg melder meg ikke inn i gruppe for organister selv om du er organist, eller i grupper for bakere selv om bestevenninna mi jobber i bakeri, eller cøliaki-grupper selv om jeg kjenner flere med cøliaki..." Hun ga seg aldri, og til slutt orka jeg ikke mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå