Skorpion72 Skrevet 4. mars 2002 #1 Del Skrevet 4. mars 2002 Skal alle ha menyer stående på bordet? Hadde tenkt at toastmaster skulle si menyen. da trenger jeg vel ikke meny i tillegg på bordet? Hva med program i kirken, er det vanlig å få det trykket opp, eller kan man la være å ha det??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KristinK Skrevet 4. mars 2002 #2 Del Skrevet 4. mars 2002 Vi skal iallfall ha programmer i kirken. Synes det er koselig å kunne dele ut dette til gjestene, dessuten tror jeg det er ganske vanlig å ha det. Forhåpentligvis blir de i samme stil som innbydelsene. Vi skal iallfall lage dem selv, enkelt og greit. Menyer vet jeg ikke om vi skal ha, men strengt tatt behøver man vel ikke dette. Egentlig hadde det vært litt stilig og hatt det, i samme stil som innbydelsene, men vi får se hva vi gjør... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2002 #3 Del Skrevet 4. mars 2002 Jeg skal lage menyer i samme stil som invitasjoner/bordkort, som litt ekstra pynt på bordet. Våre farger går i mørk blå, sølv og kremhvit. Jeg vil også lage programmer til kirken hvor teksten på salmene er skrevet, samt med tegning av kirken og bilde av oss. Dette skal min bror og søster dele ut til de som kommer i kirken. Syns det gjør det litt mer personlig liksom, + at det er forferdelig morsomt å lage de. Strengt talt behøver du ikke noen av delene hvis toastmaster leser opp menyer. Salmene vil jo uansett stå på tavlen i kirken... klem fra kleo (2 måneder og 8 dager igjen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anni Skrevet 4. mars 2002 #4 Del Skrevet 4. mars 2002 Vi planlegger å trykke menyen, samt bordkart, program og sanger i sangheftet. (Blir som en slags "bok" med litt stive permer i A5-størrelse). I tillegg har vi noen menyer stående fremme på bordet, mest fordi det er dekorativt. Kirkeprogrammet lager vi i samme stil. Synes det blir litt mer personlig da.. _________________ ¤ Anni ¤1212[ Dette Innlegg er endret av: Anni den 2002-03-04 08:56 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juli-nuffe Skrevet 4. mars 2002 #5 Del Skrevet 4. mars 2002 Vi skal ikke ha trykkede menyer, da Toastmaster forklarer menyen i sin åpningstale. Vi kommer til å trykke program i kirken, da det er lettere enn at alle skal slå opp salmene i salmeboken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 4. mars 2002 #6 Del Skrevet 4. mars 2002 Vi skal ha menyen på første innside i sanghefte. Synes det er fint å ha den skrevet et sted - for ettertiden også. Kirkeprogram er jeg veldig i tvil om..... Tror jeg avventer, og evt. lager dem rett før - hvis jeg får tid!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2002 #7 Del Skrevet 10. mars 2002 Dersom dere ikke skal lage program til kirka, sørg da for at det er noen som deler ut salmebøker. Var en gang i et bryllup der nesten ingen av gjestene hadde tatt med seg salmebok. Resultat: Pinlig stille under salmene!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 11. mars 2002 #8 Del Skrevet 11. mars 2002 heia vi skal ha disse menyene og bordkortene på bordene klem12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astra Skrevet 11. mars 2002 #9 Del Skrevet 11. mars 2002 I alle de bryllup jeg har vært i har det ikke vært egne kirkeprogram, men noen (gjerne søsken av brudeparet) som har delt ut salmebøker samt veiledet gjestene om plasser (brudens folk til venstre osv.). Tror ikke at vi kommer til å lage egne kirkeprogram -for oss minner det litt mer om begravelse... Egen meny tror jeg også vi hopper over da toastmasteren vil informere om dette. Her har det vært litt forskjellig praksis i de bryllupene jeg har vært i. Noen har egne menyer, andre har menyen i sangheftet, mens andre igjen ikke har meny i det hele tatt. Må innrømme at det er greit for ettertiden å ha en meny for å huske hva vi spiste (noen år etterpå husker i allefall ikke jeg hva jeg spiste i andres bryllup ). Tror det finnes mange løsninger -finn det som passer for dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2002 #10 Del Skrevet 11. mars 2002 Vi skal ha: - Kirkeprogram - Hefte m/sanger/taler/dikt Vi skal ikke ha: - Meny Vi får personellet på hotellet til å presentere menyen og vi mener da at det er ikke noe poeng i å ha meny på bordet. Kirkeprogram velger vi da det er en del å følge med på i vår vielse samt vi setter inn - Lesninger - Salmer - Forbønner - Kirkebønner - Brudevelsignelse - Velsignelse av ringer osv. Det eneste som ikke blir tatt med i Kirkeprogrammet er selve vielsesritualet der vi avlegger løftene - da mente både presten og vi at folk burde følge med da vi skal si løftene helt og holdent og ikke bare svare ja. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viwi Skrevet 11. mars 2002 #11 Del Skrevet 11. mars 2002 Vi skal skrive menyen inn i sangheftet sammen med bordplan og sanger... Enkelt og greit. Og så slipper det å bli for mye dill på bordet.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evy Skrevet 11. mars 2002 #12 Del Skrevet 11. mars 2002 Vi har skrevet menyen inn i sanghefte. Enkelt og greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løven Skrevet 11. mars 2002 #13 Del Skrevet 11. mars 2002 Vi skal ha menyer på bordet.Synes dette gir et stilig preg over det hele. Menyene skal lages i samme stil som innbydelser og bordkart. Sang hefte skal vi ikke ha ved bordet fordi vi ikke ønsker sanger i vårt bryllup. Mulig vi lager et hefte med noen stikkord om hver gjest, slik at ikke de som kjenner hverandre fra før får litt info. Tviler litt på om det blir hefte i kirken. Salmeboka er helt grei synes vi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
August Skrevet 13. mars 2002 #14 Del Skrevet 13. mars 2002 Jeg tror vi skal ha menykort. Har tenkt å lage de på samme måte som innbydelsene, men med ekstra ark inni, bundet sammen med dusker som jeg i dag kjøpte i BryllupsButikken. Vi har lyst til å ha litt mer informasjon inni menyen. På en side kan det stå litt om oss selv. På en annen litt on gjestene. Kanskje litt om stedet festen blir holdt på. Også opplyse om at vi ønsker at gjestene skal skrive i gjesteboken, og at vår "fotograf" må få tatt bilde av dem ( som senere skal limes inn i gjesteboken). Til slutt kan det stå om man har fri bar eller ikke (vi har ikke bestemt oss for hva vi skal ennå). Dette ble litt rotete, men konklusjonen er: Vi skal ha menykort med annen informasjon inni.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå