Gå til innhold

Hvor få kjøpt billigst beis/maling?


*Lillian*

Anbefalte innlegg

Skal male om noen møbler jeg har.

Blant annet har jeg et stuebord som skal beises på nytt. Det jeg lurer på er om noen har peiling på hvor jeg bør gå for å få kjøpt billigst beis og maling?

Har blant annet også BILLY bokhyller fra Ikea som skal males/beises. De er helt lyse trehvite nå, ønsker dem i en mørkere farge. Lønner det seg å beise eller male dem?

Håper noen kan hjelpe meg.

Forresten så bor jeg i Asker om noen skulle lure på hvilke kjeder det er i nærheten her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det er billig på "byens billigste maling" i Oslo, ligger litt ovenfor brugata, følg trikkeskinnene oppover noen meter, så ser du det til venstre. Beis og sånn kan det hende de har på biltema eller clas olson, naturtre er best å beise (og blir finest) jeg bruker veldig mørk brun på alt mitt tre, og det tørker fort,imotsettning til oljemaling som også er mye søl. beis kan man også regulere litt selv, bruker man masse blir det mørkt og omvendt, og kan påføres med en fille. (som man bare kaster etter bruk, ingen pensel rengjøring!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg vil jo tro at det er billigere å male enn å beise. Jeg holde på å beise mine møbler og det synes jeg er svindyrt. En liten boks koster 130 kroner og den tappes på en to tre. Men om resultatet blir bedre med mørk maling det vet jeg ikke. Men det er vel verdt førsøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg kunne lagt inn bilder av det jeg skal male/beise og forklart litt mer med linker om fargen jeg ser for meg? Kanskje det er lettere for folk å skjønne da og evt hjelpe meg? Vil jo gjerne ha det så bra som mulig! hehe..

Men det går ikke an å legge inn bilder rett inn i innleggene her.. Det er dumt.. Hm.. Hvordan kan jeg gjøre det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg kunne lagt inn bilder av det jeg skal male/beise og forklart litt mer med linker om fargen jeg ser for meg? Kanskje det er lettere for folk å skjønne da og evt hjelpe meg? Vil jo gjerne ha det så bra som mulig! hehe..

Men det går ikke an å legge inn bilder rett inn i innleggene her.. Det er dumt.. Hm.. Hvordan kan jeg gjøre det da?

Har du en hjemmeside du kan legge den ut på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal beise møbler, så synes jeg at det blir penest med "utendørs-beis". Lukter litt mer, men blir mer holdbart. Og beisen er DRØY! Jeg er ikke enig i at det er dyrere å beise enn å male.

Jeg pleier å kjøpe maling på en "lokal" liten butikk. Får litt rabatt og masse hjelp der. Men Maling 1000 (som jeg antar er "byens billigste maling") har greie priser. Norrøna har også lavere priser enn kjedene. Men jeg synes ikke at service og kunnskap er særlig bra der.

Hvis det er en butikk som kun selger maling/utstyr like ved der du bor, så gå dit. Ofte er de billigere enn f.eks Maxbo og Jernia. Bedre service får du også.

Er Billy-hyllene dine ubehandlet? Hvis de er i folie eller er behandlet, så anbefaler jeg ikke beis. Kjøp heller oljemaling og en sånn liten rulle. Og du bør grunne først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...