Gå til innhold

Hvor i Oslo synes du vi burde bo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på utkikk etter vårt neste bosted i Oslo. Blir glad for tips om hva som kan passe for oss!

Dette er oss:

Par som håper på barn snart, med katt som vil gå ut.

Har ikke bil (men kan bli aktuelt å kjøpe)

Kan kjøpe for MAX 4 mill, men håper på 3,2-3,5. 

Dette er kravene: 

- Minst to soverom

- Balkong/uteplass

- Katt kan gå ut

- Barnevennlig og passe rolig 

Dette er ønskene: 

- Hyggelig sted hvor det er litt "miljø" og man kan bli litt kjent med naboene

- God variasjon av mennesketyper, åpent og tolerant. 

- Nærhet til sentrum eller god kollektiv transport, eventuellt lokale samlingspunkt/kafeer i nærheten

I en drømmeverden: 

- Leilighet/tomannsbolig/enebolig fra før 1940 med originalt tregulv, peis og fine gamle detaljer.

Blir glad for tips! 

Anonymous poster hash: 6d181...6d4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norstrand er et fint område. Men det er mulig at prisnivået der er for høyt ...

• Liker 1
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

Manglerud, Ryen, Høyenhall, Oppsal, Skøyenåsen, Lambertseter, Abildsø, Skullerud. Personlig så ville jeg gått for Oppsal da det er et fantastisk flott sted, men du kan jo sjekke ut Lambertseter hvis det er viktig med nærhet til ting. T-bane til sentrum, kino der, diverse kafer, kort vei til helsestasjon, kort vei til NAV, kort vei til barnehage og skole osv.

Endret av Steve Rogers
Skrevet

kort vei til NAV

Dette er en god grunn til å ikke bo der.

Anonymous poster hash: 5cee8...f26

• Liker 2
Skrevet

Kort vei til NAV :skratte:

• Liker 7
Skrevet

Kjøp bolig på Tøyen! :D

Eller i groruddalen! Da får du delta i det fantastiske multikulturalistiske sammfunnet! :fnise:

Anonymous poster hash: e5e09...c0c
  • Liker 6
Skrevet

Vi er på utkikk etter vårt neste bosted i Oslo.

Hvorfor vil du deg så vondt?

Anonymous poster hash: 4cbaf...041

• Liker 1
Skrevet

Grønland eller Tøyen.

Anonymous poster hash: 2217b...026
Skrevet

Manglerud, Ryen, Høyenhall, Oppsal, Skøyenåsen, Lambertseter, Abildsø, Skullerud. Personlig så ville jeg gått for Oppsal da det er et fantastisk flott sted, men du kan jo sjekke ut Lambertseter hvis det er viktig med nærhet til ting. T-bane til sentrum, kino der, diverse kafer, kort vei til helsestasjon, kort vei til NAV, kort vei til barnehage og skole osv.

Enig!

Langs linje 3 er det mange fine og barnevennlige steder. Vil også legge til Etterstad, som er supersentralt men grønt og rolig.

Anonymous poster hash: f704f...5c6

• Liker 3
Skrevet

Enig!

Langs linje 3 er det mange fine og barnevennlige steder. Vil også legge til Etterstad, som er supersentralt men grønt og rolig.

Anonymous poster hash: f704f...5c6

Etableringsstad slår jeg også et slag for :) Har inntrykk av at  "alle" i deres situasjon flytter til Etterstad for tiden, hehe. Ellers, Hasle, Årvoll, Ekeberg,Godlia, Oppsal, Lamberseter...

Skrevet

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=64500827&q=Kampen+mek&ref=fas

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=64251321&q=Tøyen&ref=fas

Jeg vil anbefale Tøyen! Der er det fortsatt nogenlunde billig, men som vil stige i pris. Mange barnefamilier i nabolaget og kort vei til alt. Vi har nettopp kjøpt her og fikk mye mer for prisen enn hvis vi skulle bo på grunerløkka. Det er ikke så langt å gå dit fra Tøyen.

Anonymous poster hash: b3355...aa1

Skrevet

Takk for så mange fine forslag!

Har tenkt på mange av dem selv, særlig Oppsal, Lambertseter,  men også Etterstad. Abildsø kjenner jeg ikke til, hvordan er det der?

Har bodd på Tøyen i mange år og trivdes, men med barn og katt er det greit å bo litt mer "landlig", eller med litt større grøntområder, da. Ellers er jo de leilighetene i linken kjempefine. Et argument mot Oppsal og Lambertseter er at jeg har inntrykk av at det er nesten bare er borettslagsleiligheter der, vi har litt lyst til å kjøpe selveier denne gangen. Er dette inntrykket feil? 

Skrevet

Jeg bor på Lambertseter og hadde ikke turt å ha katten min ute her. Jeg er for så vidt en temmelig overbeskyttende kattemor. For øvrig er det heller ikke så praktisk når man bor i blokk, men du har kanskje erfaring med det fra tidligere?

Anonymous poster hash: 18639...604

Skrevet

Hvorfor tør du ikke ha katten ute? Er det på grunn av trafikk eller andre ting?

Ja, vi har katt i blokk. Vi bor i førsteetasje med kratt og busk utenfor balkongen, og det fungerer greit. Men katten er litt av grunnen til at vi ønsker selveier, mange borettslag har så strenge regler for dyrehold.

• Liker 2
Skrevet

Årvoll/Tonsenhagen! Fantastisk sted helt inntil marka men med ikke alt for lang vei til byen. Stille, grønt fredelig. Perfekt for barnefamilier. Bakdelen er at det er så populært for folk i akkurat den gruppa dere er at det begynner å bli ganske dyrt..

Anonymous poster hash: 661cd...04a
  • Liker 2
Skrevet

Jeg slår et slag for Hasle. Både nye blokker og eneboliger i området. Bor selv i en ny blokk der, og det er flere av de i 1. etasje som har katten sin ute :)

Anonymous poster hash: 736e8...7e4

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor tør du ikke ha katten ute? Er det på grunn av trafikk eller andre ting?

Ja, vi har katt i blokk. Vi bor i førsteetasje med kratt og busk utenfor balkongen, og det fungerer greit. Men katten er litt av grunnen til at vi ønsker selveier, mange borettslag har så strenge regler for dyrehold.

Det er på grunn av alle veiene egentlig. Jeg har vokst opp på landet og har ikke vært vant til noen farer for de små nurkene mine. Men da er dere vant til det, og jeg vet jo at det stort sett går veldig bra. :)

For øvrig har ikke borettslag lov til å nekte kattehold med mindre de har svært tungtveiende grunner for det, så stort sett har de fleste nå nedfelt i vedtektene at det er lov med én katt eller én hund. Men igjen, de kan ikke nekte det. Du kan google "Emmeline-dommen". :)

Jeg har bodd i to borettslag på Lambertseter, og har aldri hatt noen problemer med kattehold (riktignok innekatter) eller noe annet.

Skrevet

Når jeg tenker meg om, der det litt annerledes med utekatter, ja. Jeg har sett en del krav om å ha bånd på utekatter. Hm. Men igjen, det burde ikke by på store problemer, men man kan jo risikere psyko naboer eller borettslagsledere.

http://norskhuskattforening.net/dyrehold_engel_16feb.htm

Skrevet

Når jeg tenker meg om, der det litt annerledes med utekatter, ja. Jeg har sett en del krav om å ha bånd på utekatter. Hm. Men igjen, det burde ikke by på store problemer, men man kan jo risikere psyko naboer eller borettslagsledere.

http://norskhuskattforening.net/dyrehold_engel_16feb.htm

Ja, det er akkurat det. Det er så kjipt å havne i sånne konflikter. Det kan man jo med selveier også, for all del, det finnes jo sånne folk overalt. Men har litt blandede erfaringer med borettslag, særlig sånne store Obos-lag.

Hasle, Årvoll og Tonsenhagen er notert! Men ja, det kan nok fort bli dyrt dette.

Skrevet

Hva med Kampen?

Lambertseter, Bøler, Oppsal etc. er OBOS/ubsl-land. Noen tillater katter, andre ingen dyr. I vårt borettslag går kattene fritt, men det er vel litt på naboenes nåde. På Lambertseter er det noen selveiere på Karlsrud/østeriveien.

Budsjettet ditt gir lite mulighet for hustypen du ønsker, men vil du ha rekkehus finnes det mange fine på Holmlia med hage og utsikt og god togforbindelse til sentrum, noe som gjør det mye mer attraktivt enn f.eks. Bjørndal.

Anonymous poster hash: 3d521...549

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...