AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #1 Skrevet 11. oktober 2015 Hvordan få en mer aktiv hverdag? Føler jeg sitter så mye stille. Sitter for det meste stille fra 07.30 til 17.00 på grunn av skole. Når jeg kommer hjem så trener jeg, men føler jo ikke at det er nok. Går til og fra bussen, og prøver å bevege så mye som mulig på meg i friminuttene. Problemet er at jeg er så trøtt og sliten etter en lang skoledag, så jeg trener også blir jeg sittende med lekser og andre ting. Tenker at dersom jeg hadde fått beveget meg mer så hadde jeg også klart å bli ferdig med lekser tidligere fordi jeg var mer opplagt. Noen som har ideer til hva jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: 42a27...559
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #2 Skrevet 11. oktober 2015 Ingen mulighet til å gå mer til og fra skolen? Hele strekningen eller evnt gå av noen stopp før/gå tidligere til bussen og hoppe på et stopp lengre unna hjemmet ditt? Jeg trener ikke selv men går 14-16000 skritt hver dag ved å gå til og fra skolen, til og fra jobb og lufting av bikkja. Uten denne hverdagsaktiviteten tror jeg at jeg også hadde vært mer eller mindre sedat, så for meg er det blitt nødvendig for å få rørt litt på skrotten. Anonymous poster hash: 44e3e...6be
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #3 Skrevet 11. oktober 2015 Ingen mulighet til å gå mer til og fra skolen? Hele strekningen eller evnt gå av noen stopp før/gå tidligere til bussen og hoppe på et stopp lengre unna hjemmet ditt? Jeg trener ikke selv men går 14-16000 skritt hver dag ved å gå til og fra skolen, til og fra jobb og lufting av bikkja. Uten denne hverdagsaktiviteten tror jeg at jeg også hadde vært mer eller mindre sedat, så for meg er det blitt nødvendig for å få rørt litt på skrotten. Anonymous poster hash: 44e3e...6be Nei, er ikke mulig. Tar meg allerede 15 min å gå til/fra bussen nå, og dersom jeg skal gå til neste stopp ville det vel ta 50 min eller noe, og det har jeg ikke tid til. Kan heller ikke gå av før til skolen, for da rekker jeg ikke skolen. Skulle kunne gått tur med katten, hehe. Anonymous poster hash: 42a27...559
Wiggins Skrevet 12. oktober 2015 #4 Skrevet 12. oktober 2015 Hvor langt unna skolen bor du? Hvis du bor lengre enn 12-13 km kan jeg skjønne at du ikke sykler, og utifra det du skriver høres det ut som du bor ganske langt unna. Det er imidlertid skremmende mange studenter som bor i sykkelavstand som ikke bruker sykkel. Hvis du nå er nødt til å ta bussen til og fra, må du få mosjon på annet vis. Det beste er å få opp pulsen slik at du blir litt anpusten hver dag. Den enkleste måten å få til det på er å gå litt fort i trapper. Det er forhåpentligvis trapper på skolen din. Ta deg en liten sprint opp trappene hver dag. En gang jeg var på reise med jobben og bodde på hotell var det ikke så lett å få trimmet. Jeg brukte trappene, og fant ut at jeg en dag hadde gått tilsammen 36 etasjer. Om du nå ikke har hund kan du vel gå en tur med deg selv? Ta deg en 15-20 minutters rask spasertur når du kommer hjem fra skolen og se om ikke det gjør deg litt mer våken. Om du er mye plaget med trøtthet kan det jo rett og slett hende at du sover for lite. Er du blant dem som sliter med å komme deg vekk fra PC-en og/eller mobilen og legge deg til å sove? Prøv å innføre en fast regel for deg selv, og legg deg litt over åtte timer før du skal stå opp.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #5 Skrevet 12. oktober 2015 Hvor langt unna skolen bor du? Hvis du bor lengre enn 12-13 km kan jeg skjønne at du ikke sykler, og utifra det du skriver høres det ut som du bor ganske langt unna. Det er imidlertid skremmende mange studenter som bor i sykkelavstand som ikke bruker sykkel. Hvis du nå er nødt til å ta bussen til og fra, må du få mosjon på annet vis. Det beste er å få opp pulsen slik at du blir litt anpusten hver dag. Den enkleste måten å få til det på er å gå litt fort i trapper. Det er forhåpentligvis trapper på skolen din. Ta deg en liten sprint opp trappene hver dag. En gang jeg var på reise med jobben og bodde på hotell var det ikke så lett å få trimmet. Jeg brukte trappene, og fant ut at jeg en dag hadde gått tilsammen 36 etasjer. Om du nå ikke har hund kan du vel gå en tur med deg selv? Ta deg en 15-20 minutters rask spasertur når du kommer hjem fra skolen og se om ikke det gjør deg litt mer våken. Om du er mye plaget med trøtthet kan det jo rett og slett hende at du sover for lite. Er du blant dem som sliter med å komme deg vekk fra PC-en og/eller mobilen og legge deg til å sove? Prøv å innføre en fast regel for deg selv, og legg deg litt over åtte timer før du skal stå opp. Bor 4 mil fra skolen, så er alt for langt å sykle. Går alltid trapper, og ikke heis eller rulletrapper. Trener som sagt nesten hver dag etter skolen. Anonymous poster hash: 42a27...559
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå