Gå til innhold

Hvilken sang hører du på akkurat nå?

kilko

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Supertramp, live I Paris 1979. Jeg så dem I Ekeberghallen to år tidligere, og de startet med denne.

De er det eneste bandet jeg har sett  som har drasset med seg et flygel på turné (med mindre de leide, men det står litt respekt av det også).

Endret av Pawn Hearts
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et flygel preger også coveret til albumet Even in the Quietest Moments. Her er tittellåta, uten en eneste flygeltone, er jeg redd, men dette klippet viser at Roger Hodgson er en pokker så god visesanger.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og nå mer reinspikka prog. The Cinema Show fra Genesis-albumet Selling England by the Pound (1973), men her I en liveversjon med Steve Hackett. Hvis noen synes de drar kjensel på Roine Stolt fra The Flower Kings, har de helt rett. (Hackett avslører forresten ikke at teksten bygger på en del av diktet The Waste Land av T.S. Eliot.) Her gjør de også som på albumet ved å la låta henge sammen med Aisle of Plenty der Peter Gabriel fletter inn en haug med ordspill basert på navnene til britiske supermarkeder.

Mange vil nok synes den lange instrumentaldelen blir i meste laget, men de får da sjutakten til å svinge litt, eller hva?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I am going to tell you that I love you one hundred times a day. You'll get tired of my voice, that's how much I'm going to tell you that I'll miss you

Endret av bundaberg
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...