Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig tørt hår, og aner ikke hva jeg skal gjøre med det. Kurer håret med fuktighetskur fra joico, og bruker shampo og balsam fra redken (mulig jeg bruker feil shampo og balsam til mitt hår).

Har klipt noen cm av håret da jeg trodde at håret var veldig slitt. Frisøren sa da at håret ikke var slitt, men at det var veldig tørt og anbefalte meg å bruke fuktighetskur. Men jeg spurte ikke om shampo og balsam. Noen som har erfaring og vet om shampo og balsam som hjelper?

Bruker hårolje men føler at dagen etter jeg har hatt i hårolje så blir håret veldig ekkelt og det føles ut som det er lim i håret mitt.

Trenger noen gode råd :-)

Anonymous poster hash: ecde0...e22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får lett tørt hår. Har nylig byttet til håndlaget sjampo og balsam fra Lush, SÅ fornøyd! Anbefales absolutt :)

Skrevet

Har blitt anbefalt den "gule" serien fra Redken fordi jeg har ganske tørt hår, men har ikke kjøpt inn disse produktene enda. 

Følger med i tråden som en hauk :)

Skrevet

Hos meg funker det veldig bra å dyppe hestehalen i olivenolje ca en halvtime før jeg hopper i dusjen. Men jeg er veldig tørr nederst og fett på toppen. Olivenolje er billig og noe de fleste har så skader ikke å prøve før man kjøper svindyre produkter :)

• Liker 1
Skrevet

Det er ingen vits i å bruke hårolje (eller andre pleiende produkter) hvis man først har brukt en balsam som inneholder silikoner. Silikonene legger seg som en hinne utenpå håret og hindrer olje, leave-in balsam, etc å trenge igjennom til håret. 

Anonymous poster hash: 8e3ca...d50
Skrevet

Det er ingen vits i å bruke hårolje (eller andre pleiende produkter) hvis man først har brukt en balsam som inneholder silikoner. Silikonene legger seg som en hinne utenpå håret og hindrer olje, leave-in balsam, etc å trenge igjennom til håret.  Anonymous poster hash: 8e3ca...d50

Dette stemmer såklart ikke. Blir som å si at håret ikke blir vått fordi det er lag med silikon utenpå. Det pleier godt med olje/andre egnede kurer selv om man bruker silikoner i håret.

Anonymous poster hash: 155d7...074

• Liker 2
Skrevet

Jeg elsker, elsker, elsker Pureology Hydrate, spesielt balsamen. Den er helt fantastisk for krisetørt hår. :hjerte:

Skrevet

Dette stemmer såklart ikke. Blir som å si at håret ikke blir vått fordi det er lag med silikon utenpå. Det pleier godt med olje/andre egnede kurer selv om man bruker silikoner i håret.

Kommer helt ann på hvilken silikoner det er. Og jo, håret blir selvfølgelig vått selv om det er silikoner i håret.

Gjest Uhumskheter
Skrevet

Jeg elsker, elsker, elsker Pureology Hydrate, spesielt balsamen. Den er helt fantastisk for krisetørt hår. :hjerte:

Jeg og!

Skrevet

Kommer helt ann på hvilken silikoner det er. Og jo, håret blir selvfølgelig vått selv om det er silikoner i håret.

Stemmer, det kommer an på hvilke silikoner det er, noen er vannløselige mens andre må vaskes bort med shampoo som inneholder sulfater (som virker uttørrende på håret). 

Silikoner som må vaskes bort med sulfater:

Aminopropyl Dimethicone

Amodimethicone  (potential for irritation)

Behenoxy Dimethicone

Bis-Aminopropyl Dimethicone

Cetearyl Methicone

Cetyl Dimethicone

Cyclomethicone

Cyclopentasiloxane  (and other cyclo***** ingredients)

Decamethhylcyclotetrasiloxane

Dimethicone

Dimethicone Crosspolymer

Dimethiconol

Dimethiconol Hydroxystearate

Hexamethhylcyclotrisiloxane

Hexamethyldisiloxane

Octamethylcyclotetrasiloxane

Phenyl Trimethicone

Polysilicone – 18 Cetyl Phosphate

Propyl Dimethicone

Stearoxy Dimethicone

Stearyl Dimethicone

Stearyl Methicone

Trimethylsilylamodimethicone

Vinyldimethicone Crosspolymer

Ingredienser som ser ut som silikoner / vannløselige silikoner:

Benzophenone-2 (or 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10)  (Sunscreen)

Bisaminopropyl Dimethicone

Cetrimonium Chloride (Cetyl / Hexadecyl Trimethyl-Ammonium Chloride (CTAC)

Dimethicone Copolyol  (irritation reduction, good for sensitive scalps)

Dimethiconol

Diphenyl Dimethicone (high shine)

Disiloxane

Emulsifying Wax

Hydrolyzed Wheat Protein Hydroxypropyl Polysiloxane  

Hydroxypropyl Polysiloxane

Lauryl Methicone Copolyol   

Lauryl PEG/PPG-18/18 Methicone

Methychloroisothiazolinone - preservative

Natural Oils: Avocado Oil, Olive Oil, Coconut Oil, etc

PEG-Dimethicone, and all ’cones med ”PEG-” in the beginning of their names

PEG-Hydrogenated Castor Oil

Phenyltrimethicone (high shine)

Silica (increased body)

Silicone resin (increased body)

Siloxysilicates (e.g. Diisostearoyl Trimethylolpropane Siloxysilicate) (increased body)

Silsequioxanes (increased body)

Stearamidopropyl Dimethylamine

Trisiloxane

PEG- (cones that start with PEG-)

Anonymous poster hash: 8e3ca...d50

• Liker 1
Gjest Gjest_Clarity
Skrevet

Er det denne du mener? :) Aldri hørt om denne før.

Skrevet

Er det denne du mener? :) Aldri hørt om denne før.

Ja, det er det. :) Kjøper på hqhair.com eller feelunique.com

Skrevet

Jeg kan anbefale ALTERNA Haircare og deres Caviar-produkter. Jeg fikk en såkalt "premium" prøve (to hårvask med såpass mye hår som jeg har) på disse produktene på Sephora sist jeg var i USA, og endte med å kjøpe dem i full størrelse før jeg dro hjem. De er helt fantastiske! Jeg har veldig tørt hår, og har aldri helt funnet riktige hårprodukter. Jeg bruker alltid tung og fyldig balsam (som Bedhead Urban Anti-dotes #3), men sliter med å finne riktig shampoo. Alle shampooene jeg ender opp med er som regel for "tunge" og fete, andre ender med at jeg får gummikonsistens på håret.

http://www.sephora.com/moisture-intense-oil-creme-shampoo-P401401?skuId=1764901&icid2=alterna_whatsnew_carousel_brand:alterna%20haircare_p401401_image

http://www.sephora.com/moisture-intense-oil-creme-deep-conditioner-P401402?skuId=1764893&icid2=alterna_whatsnew_carousel_brand:alterna%20haircare_p401402_image

http://www.sephora.com/caviar-cc-cream-for-hair-10-in-1-complete-correction-P378716?skuId=1524701&icid2=alterna_bestsellers_carousel_us_brand:alterna%20haircare_p378716_image

Mer fra ALTERNA her http://www.sephora.com/alterna

Skrevet

Jeg anbefaler virkelig kokosnøttolje! Veldig populært med god grunn. Jeg bruker å sove med det over natten og mitt tørre, slitte hår blir som silke :smilyblomst:

• Liker 1
Skrevet

Jeg anbefaler virkelig kokosnøttolje! Veldig populært med god grunn. Jeg bruker å sove med det over natten og mitt tørre, slitte hår blir som silke :smilyblomst:

Du påfører i tørt eller vått hår? Vasker det bort på morgenen? Hvor mye kokosolje har du i tuppene?

Anonymous poster hash: 5d421...443

Skrevet

Du påfører i tørt eller vått hår? Vasker det bort på morgenen? Hvor mye kokosolje har du i tuppene?

Jeg påfører det i tørt hår, gjerne rett før jeg legger meg :) Er ikke noe problem å ha det i vått hår, men for å spare håret fra unødvendig dusjing så tar jeg det heller i når jeg vet at jeg ikke skal ut døren på en stund. Jeg har kokosolje i ca halve håret og kjemmer det med kam etterpå slik at det fordeler seg ordentlig. Hvor mye man bruker vil vel variere alt etter som hvor tykt og langt håret ditt er :)  

Skrevet

Jeg påfører det i tørt hår, gjerne rett før jeg legger meg :) Er ikke noe problem å ha det i vått hår, men for å spare håret fra unødvendig dusjing så tar jeg det heller i når jeg vet at jeg ikke skal ut døren på en stund. Jeg har kokosolje i ca halve håret og kjemmer det med kam etterpå slik at det fordeler seg ordentlig. Hvor mye man bruker vil vel variere alt etter som hvor tykt og langt håret ditt er :)

Ok, tusen takk for svar :) Har selv kjøpt kokosnøttolje, og håret mitt ble veldig fett av det, men nå brukte jeg veldig mye olje, da. Trodde du kanskje påførte det i håret før du la deg, og vasket det om morgenen. :) Hvis jeg forsto deg riktig, så har du det kun i håret når du ikke skal være ute blant folk og håret holder seg fuktig når du vasker det?

Skrevet

Er det meningen at Pureology Hydrate balsamen skal lukte veldig sterkt av mint og svi litt?

Anonymous poster hash: 245e5...8e9

Skrevet

Er det meningen at Pureology Hydrate balsamen skal lukte veldig sterkt av mint og svi litt?

Den skal lukte sterkt av mint, men den skal ikke svi særlig tror jeg? Ihvertfall ikke i hodebunnen. Da ville jeg tatt avstand. Jeg har sensitiv hodebunn, men reagerer ikke på den.

Skrevet

På meg svei den, men det føltes sikkert verre siden jeg ble redd for at det var noe galt med balsamen, men jeg lot den stå i, langt over tiden og den virket bra :-) . Ble heller ikke sår i hodebunnen og håret datt heller ikke av ;-) .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...