Gjest Bossa Nova Skrevet 11. oktober 2015 #1 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg så det på NRK-nyhetene nå nettopp. Det gjelder Frankrike og er hjemlet i loven at matbutikkene ikke får kaste brukbar mat. Hvorfor har vi det ikke sånn i Norge?
Fredsmegleren Skrevet 11. oktober 2015 #2 Skrevet 11. oktober 2015 Var en eller annen matbutikk som ga gammel(ikke utgått) mat til frelsesarmeen dersom de kom og hentet maten selv Vi går muligens mot riktig retning
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #3 Skrevet 11. oktober 2015 I vår butikk har vi avtaler med idrettslag osv som får det de vil, også får vi ansatte ta det vi vil.. Men vi burde absolutt hatt regler for det for det er uansett mye som går i bosset! Anonymous poster hash: a011c...b46
Gjest Bossa Nova Skrevet 11. oktober 2015 #4 Skrevet 11. oktober 2015 Det var godt å høre, Fredsmegleren og AB Det er viktig at det blir vedtatt noe sånt her til lands også.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #5 Skrevet 11. oktober 2015 På bensinstasjonen jeg jobber har kjeden bestemt at ALT som går ut på dato SKAL kastes. Utrolig frustrerende. Vet vi har fått henvendelse fra bla Røde Kors, men kjeden er urokkelig Anonymous poster hash: bee98...9c3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #6 Skrevet 11. oktober 2015 Synes det er fint med de butikkene som faktisk har slike ordninger frivillig. Men synes absolutt ikke det bør påbys ved lov - varene er tross alt private eiendeler. Vi forbrukere kaster jo like mye, men tror ikke vi hadde likt om vi måtte sortere og organisere for at maten skulle gå til et godt formål istedenfor å bare kaste det i bosset. Anonymous poster hash: 666f0...941
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #7 Skrevet 11. oktober 2015 Butikken jeg jobbet i ville gjerne gi bort det som kastes på slutten av dagen, men det var ingen som ville komme å hente maten. Det koster oss mye for å kaste mat (MYE), men når ingen ville komme å hente på slutten av dagen så ble det litt vanskelig. Vi sorterer allerede maten når vi kaster den (i min butikk i det minste); må ta av all emballasje osv. Så den delen av jobben må vi jo ta uansett. Anonymous poster hash: 626c5...3d4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #8 Skrevet 11. oktober 2015 Butikken jeg jobbet i ville gjerne gi bort det som kastes på slutten av dagen, men det var ingen som ville komme å hente maten. Det koster oss mye for å kaste mat (MYE), men når ingen ville komme å hente på slutten av dagen så ble det litt vanskelig. Vi sorterer allerede maten når vi kaster den (i min butikk i det minste); må ta av all emballasje osv. Så den delen av jobben må vi jo ta uansett. Anonymous poster hash: 626c5...3d4 Butikker burde også blitt flinkere på å sette ned prisen når varen nærmer seg utløpsdato. Noen er flinke til dette, men flesteparten dropper det. Regner med mange ikke kjøper nedsatte varer når utløpsdatoen er samme dag.Anonymous poster hash: 84dea...e9b 1
Gjest Evans Skrevet 11. oktober 2015 #9 Skrevet 11. oktober 2015 Butikker burde også blitt flinkere på å sette ned prisen når varen nærmer seg utløpsdato. Noen er flinke til dette, men flesteparten dropper det. Regner med mange ikke kjøper nedsatte varer når utløpsdatoen er samme dag.Anonymous poster hash: 84dea...e9b Jeg kjøper gjerne mat som utgår samme dag, eller mat som er satt ned fordi utløpsdatoen er nær. Er det kjøtt putter jeg det i fryseren om vi ikke skal ha det samme dag. Kan spare mye penger på det Syns det er flott at butikkene nå kan gi bort maten, uten å måtte betale moms (det var vel det som var hinderet før), både til privatpersoner som måtte ønske det eller organisasjoner av ymse slag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå