Gå til innhold

Hvor mye støtte har en "arbeidsledig" innvandrer?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tenker på f.eks en 35 år gammel somalier som har bodd i Norge noen år og som av en eller annen grunn ikke jobber. eller aldri har vært i jobb.  Hvor mye har han å rutte med pr måned?

66% av de jobber jo ikke så er litt nysgjerrig. 

Endret av DreamOn
Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

De får sosialstønad som andre nordmenn, hvor mye avhenger av famileforhold osv.

Skrevet

Veldig mange får innvilget uføretygd også. Da får man rundt 16000,- ut i nnd. Pluss bostøtte og barnetrygd osv.

Anonymous poster hash: 3aa73...123

Skrevet (endret)

Mange av dem får minstesatsen med aap som er rundt 13 000 i måneden

Edit: Og selvsagt barnetrygd og bostøtte

Endret av altflyter
Skrevet

Og vi studenter forventes å leve på halvparten, vi som faktisk skal ta dette landet videre... 

Anonymous poster hash: 8fbb1...811
  • Liker 19
Skrevet

Mange av dem får minstesatsen med aap som er rundt 13 000 i måneden

Edit: Og selvsagt barnetrygd og bostøtte

Får de dekker husleie, strøm ol, også utenom?

Skrevet

Får de dekker husleie, strøm ol, også utenom?

Det håper jeg ikke. Har selv gått på minstesatsen med aap, og jeg fikk ingenting "ekstra" dekket, men slik skal det også være. Det er ikke fett å leve på 13 000 i måneden, men det går helt fint. Det skal jo faktisk bare være i en mellomperiode til du får deg jobb

• Liker 2
Skrevet

Og vi studenter forventes å leve på halvparten, vi som faktisk skal ta dette landet videre...

Anonymous poster hash: 8fbb1...811

Man har en litt annen økonomi som student enn som etablert. Man kan bo i kollektiv, får rabatter, kan jobbe deltid/sommerjobb osv.

Anonymous poster hash: d28db...cea

• Liker 6
Skrevet

Får nok mer enn oss, ser jo damene deres er ute og shopper hver dag.

Anonymous poster hash: ef907...99e

• Liker 4
Skrevet

De får jo diverse engangsstønader også. Bil, møbler, førerkort osv. 

Anonymous poster hash: ddcf5...24b
  • Liker 3
Skrevet

Og jeg og mannen må leve på hans lønn siden jeg ikke får støtte :( tomatsuppe er eneste middagen vi spiser.

Anonymous poster hash: ff0bf...d47

• Liker 1
Skrevet

Altfor mye. Bare se de rådyre splitter nye barnevognene deres tildekkede koner triller.

Anonymous poster hash: afc83...88f
  • Liker 5
Skrevet

De får jo diverse engangsstønader også. Bil, møbler, førerkort osv. 

Får de virkelig bil og møbler dekket av nav?

Anonymous poster hash: a9b1e...32a

• Liker 2
Skrevet

Og jeg og mannen må leve på hans lønn siden jeg ikke får støtte :( tomatsuppe er eneste middagen vi spiser. Anonymous poster hash: ff0bf...d47

Er det kun etnisk norske som har forsørgerplikt ovenfor samboer/ektefelle? I såfall er det helt på trynet.

Skrevet

Er det kun etnisk norske som har forsørgerplikt ovenfor samboer/ektefelle? I såfall er det helt på trynet.

Jeg mistet deltidsjobben (som skulle bli fulltid) under graviditet så hadde ikke tjent meg opp nok til permisjon. Får ikke et rødt øre og har tryglet på NAVmøte men fikk beskjed om at jeg både har mann og foreldre som jeg kan bo hos.. Siden jeg er i permisjon kan jeg ikke jobbe så da lever vi lutfattige her. Heldigvis har vi gode familiemedlemmer som sponser jenta vår med klær frem til jeg kan jobbe igjen..

Skrevet

Jeg mistet deltidsjobben (som skulle bli fulltid) under graviditet så hadde ikke tjent meg opp nok til permisjon. Får ikke et rødt øre og har tryglet på NAVmøte men fikk beskjed om at jeg både har mann og foreldre som jeg kan bo hos.. Siden jeg er i permisjon kan jeg ikke jobbe så da lever vi lutfattige her. Heldigvis har vi gode familiemedlemmer som sponser jenta vår med klær frem til jeg kan jobbe igjen..

Får du ikke en engangstønad på rundt 30 000?

Skrevet

Får du ikke en engangstønad på rundt 30 000?

Fikk engangsstønad men med alt fra barnevogn til seng + 14.000 i husleie forsvant de like fort som de kom. Gjennomsnittsprisen for alt en baby trenger er på 20.000 i 2015.

• Liker 1
Skrevet

Får de virkelig bil og møbler dekket av nav? Anonymous poster hash: a9b1e...32a

De betaler ikke selv, for å si det slik.

• Liker 1
Skrevet

Denne tråden er generaliserende. DERE må sette dere inn i nav sine regler. Jeg får ca 11000 nå i pdrmisjonen min. Før det så var det aap på 13000. Jeg har tre barn og nav sier selvfølgelig at jeg ikke har rett til noe ekstra fordi de mener at samboer skal dekke pga forsørgerplikt for barna. Så vi lever også som fattig. Vi er også mennesker født i et sørvestlig land som har like rettigheter som andre som er født her.

Anonymous poster hash: 72ef3...bdc

• Liker 5
Skrevet

Det som ofte gjøres er at de skiller seg på papiret, sånn at mor får mer ekstra stønader på grunn av barna. Det er den klassiske måten somaliere gjør det på. Far har kanskje en annen adresse som han deler med andre i samme situasjon, men bor i praksis sammen med "ekskona" og barna, som mottar ekstra penger fordi hun er "enslig".

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...