Gå til innhold

du som har utøvd vold mot et barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du greid å slutte? Heller ikke psykisk vold?

Anonymous poster hash: 250cc...65b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som barn utøvde jeg vold mot andre barn som var voldelige mot meg først. Dessverre fant jeg i en del tilfeller at man måtte slå tilbake for å stoppe mobbingen. Etter hvert som vi ble større så stoppet det av seg selv.

Anonymous poster hash: 8d0f9...e1d

Skrevet

Tror at dette er et mønster noen tar med seg fra sin egen barndom.

Først må man innse at man har et problem.

Deretter gå til lege og barnevern. (Tar man selv kontakt, får du større respekt. Barnevern er der for å hjelpe. Av lege vil du få henvisning til en psykolog som lærer deg sinnemestring.

På denne måten vil en forelder som utøver vold mot barn kunne fostre opp et sunt barn som vil ha stor respekt for deg som voksen. Du brøter et mønster som ofte har gått i generasjoner. Krever MOT for å snu en vond og vanskelig situasjon!

Nå var det ikke sikkert det var du personlig som utøver vold mot barn. Ville likevel skrive om dette. Det er et veldig skambelagt tema.

Har jobbet som lærer litt langt ute på landet. Besteforeldra til mange elever var oppvokst med juling. Dette har påvirket dem i sin rolle som forelder. Noen foreldre var oppvokst med vold selv. Helt tydelig at de slet i foreldrerollen.

Anonymous poster hash: cea4b...4e1

Skrevet

Tror at dette er et mønster noen tar med seg fra sin egen barndom.

Først må man innse at man har et problem.

Deretter gå til lege og barnevern. (Tar man selv kontakt, får du større respekt. Barnevern er der for å hjelpe. Av lege vil du få henvisning til en psykolog som lærer deg sinnemestring.

På denne måten vil en forelder som utøver vold mot barn kunne fostre opp et sunt barn som vil ha stor respekt for deg som voksen. Du brøter et mønster som ofte har gått i generasjoner. Krever MOT for å snu en vond og vanskelig situasjon!

Nå var det ikke sikkert det var du personlig som utøver vold mot barn. Ville likevel skrive om dette. Det er et veldig skambelagt tema.

Har jobbet som lærer litt langt ute på landet. Besteforeldra til mange elever var oppvokst med juling. Dette har påvirket dem i sin rolle som forelder. Noen foreldre var oppvokst med vold selv. Helt tydelig at de slet i foreldrerollen.

Anonymous poster hash: cea4b...4e1

"Det er et veldig skambelagt tema." Enig i dete, derfor spør jeg, ts her.

Anonymous poster hash: 250cc...65b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...