Gå til innhold

Hentebrud og fiendtlighet til flyktninger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting jeg forundrer meg over, og som jeg håper noen kan hjelpe meg å belyse: På facebook etc. er det ingen som er så fiendtlig innstilt til flyktningene som kommer nå, som de som selv har hentet seg kone i utlandet.

De står i særklasse, med det ene innlegget etter det andre om hvordan Norge snart går på dunken.

Hva er greia med det? 

Anonymous poster hash: 783f7...e2e
  • Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting jeg forundrer meg over, og som jeg håper noen kan hjelpe meg å belyse: På facebook etc. er det ingen som er så fiendtlig innstilt til flyktningene som kommer nå, som de som selv har hentet seg kone i utlandet.

De står i særklasse, med det ene innlegget etter det andre om hvordan Norge snart går på dunken.

Hva er greia med det? 

Jeg forstår ikke hva du prøver å si her. Kan du utdype? Hvorfor skal noen som har forelsket seg i en utlending også være for masseinnvandring av økonomiske migranter uten reelle sjanser for integrering?

• Liker 4
Skrevet

Jeg forstår ikke hva du prøver å si her. Kan du utdype? Hvorfor skal noen som har forelsket seg i en utlending også være for masseinnvandring av økonomiske migranter uten reelle sjanser for integrering?

De sitter med thai/russer/filippiner-bertene sine som de omsider har klart å få til Norge, og vil stenge grensene for alle andre. Helst svensker også, et par av de.

• Liker 5
Skrevet

Kanskje det er fordi asiater og europeere klarer å tilpasse seg vårt liv?

Jeg har lagt merke til det samme som deg TS, men tenker det er fordi muslimer ikke vil synke så dypt å leve som oss.

Anonymous poster hash: 89b5a...295
  • Liker 4
Skrevet (endret)

De sitter med thai/russer/filippiner-bertene sine som de omsider har klart å få til Norge, og vil stenge grensene for alle andre. Helst svensker også, et par av de.

Men du svarer ikke på spørsmålet mitt. Mener du at de som er imot denne galskapen skal være imot ALLE utlendinger? Jeg ser ikke hvordan det å forelske seg i en utlending går i ett med å være for masseinnvandring av økonomiske migranter. 

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Skrevet

Men du svarer ikke på spørsmålet mitt. Mener du at de som er imot denne galskapen skal være imot ALLE utlendinger? Jeg ser ikke hvordan det å forelske seg i en utlending går i ett med å være for masseinnvandring av økonomiske migranter. 

Det er nok sjelden snakk om forelskelse, snarere en byttehandel.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Det er nok sjelden snakk om forelskelse, snarere en byttehandel.

Spekulasjoner. Men ekteskap generelt er en ''byttehandel'' ser man det på denne måten.  :fnise:

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Skrevet

Spekulasjoner. Men ekteskap generelt er en ''byttehandel'' ser man det på denne måten.  :fnise:

Når en 50 år gammel, skallet og  overvektig mammagutt kommer drassende med en thailandsk jentunge på 20  overlater ikke synet til så mange spekulasjoner. 

• Liker 7
Skrevet

Folk fra asiatiske land har vel som regel høy arbeidsevne. (og lyst)

Det samme kan vel overhodet ikke sies om for eksempel pakistanere eller somaliere....

Anonymous poster hash: f9ff1...f55
  • Liker 4
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Noe sier meg at TS bare har en 1 eller 2 slike personer på FB.

Skrevet

Det er da vitterlig stor forskjell på thailandske hentebruder og asylsøkere. Det er mennene selv som forsørge de, samtidig som øst-asiatere som regel er flinkere til å integrere seg og mer arbeidssomme enn mange andre av våre nye landsmenn.

På en annen side er det mange som er glade i masseinnvandringen, som ser ned på mennene som henter kone fra utlandet og damene som kommer.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Når en 50 år gammel, skallet og  overvektig mammagutt kommer drassende med en thailandsk jentunge på 20  overlater ikke synet til så mange spekulasjoner. 

Dette er ikke et typisk ekteskap mellom nordmenn og utlendinger. TS generaliserer om alle og viser til noen få som skulle representere helheten. Hva med 20-årig nordmann med 20-årig thailandsk kvinne? Tør du spekulere om motivene der?

Dessuten er det helt mulig å forelske seg i noen fra landene TS nevner uten at det er snakk om proformaekteskap. Generaliseringen hans er tullete.

Endret av Drizzt
Skrevet

Det er nok ikke helt sant. De som ønsker å stenge grensene ønsker å stenge dem for muslimer, eventuelt negere. De problemene vi ser med muslimske innvandrere er jo bortimot ikke eksisterende når det gjelder innvandrere fra f.eks. Vietnam og Sri Lanka. 

• Liker 1
Skrevet

En ting jeg forundrer meg over, og som jeg håper noen kan hjelpe meg å belyse: På facebook etc. er det ingen som er så fiendtlig innstilt til flyktningene som kommer nå, som de som selv har hentet seg kone i utlandet.De står i særklasse, med det ene innlegget etter det andre om hvordan Norge snart går på dunken. Hva er greia med det?  Anonymous poster hash: 783f7...e2e

Det har jeg også lurt på! 4 av de 5 som jeg har på min venneliste, med brud de har funnet i Romania, Thailand eller Filippinene, har pøst ut en vanvittig mengde grums.

Jeg hadde en teori om hvorfor, da sammenhengen slo meg, men akkurat nå har jeg glemt hva jeg kom frem til.

Den andre gruppen som er like ille, er halvkriminelle folk med en viss grad av rusproblemer - de sutrer i vei om at disse flyktningene får alt mulig, men at de selv ikke eier nåla i veggen. Jeg får voldsom lyst til å skrive noe om at det kanskje ikke er rart at de ikke får jobb, når de gjerne drikker den fra seg eller stjeler fra jobben.

• Liker 3
Skrevet

Dette er ikke et typisk ekteskap mellom nordmenn og utlendinger. TS generaliserer om alle og viser til noen få som skulle representere helheten. Hva med 20-årig nordmann med 20-årig thailandsk kvinne? Tør du spekulere om motivene der?

Dessuten er det helt mulig å forelske seg i noen fra landene TS nevner uten at det er snakk om proformaekteskap. Generaliseringen hans er tullete.

Hvor mange forhold mellom 20 år gamle norske menn 20 år gamle thailandske kvinner finnes det?  Vet du om noen??

• Liker 2
Skrevet

Hvor mange forhold mellom 20 år gamle norske menn 20 år gamle thailandske kvinner finnes det?  Vet du om noen??

Ja, jeg vet om 2 stk slike forhold hvor thaikvinnene har høyere utdanning og jobber i yrker med god status. Jeg har ingen grunn å tro at det ikke finnes flere slike forhold. Fortell meg om tallene  rundt ''50 år gammel, skallet og  overvektig mammagutt kommer drassende med en thailandsk jentunge på 20 ''  som er så representative for ekteskap mellom utlendinger.

Skrevet

Ja, jeg vet om 2 stk slike forhold hvor thaikvinnene har høyere utdanning og jobber i yrker med god status. Jeg har ingen grunn å tro at det ikke finnes flere slike forhold. Fortell meg om tallene  rundt ''50 år gammel, skallet og  overvektig mammagutt kommer drassende med en thailandsk jentunge på 20 ''  som er så representative for ekteskap mellom utlendinger.

Jeg hadde store fordommer før angående norsk mann og thaidame, men etter jeg så at mennene ofte har thaidamer på sin alder, eller 10 år yngre, og det virker som at de har det genuint bra sammen, bryr jeg meg ikke om dem lenger ... Det virker som at damene jevnt over har det bra, i motsetning til tørklekledde damer som vagger rundt. Ser sjeldent gammel norsk mann og purung thaidame.

Anonymous poster hash: 1f00d...48f

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde store fordommer før angående norsk mann og thaidame, men etter jeg så at mennene ofte har thaidamer på sin alder, eller 10 år yngre, og det virker som at de har det genuint bra sammen, bryr jeg meg ikke om dem lenger ... Det virker som at damene jevnt over har det bra, i motsetning til tørklekledde damer som vagger rundt. Ser sjeldent gammel norsk mann og purung thaidame.

Anonymous poster hash: 1f00d...48f

Jeg har jo kun sett gammel nordmann med ung sør-øst-asiatisk dame som så ut som et par 1 gang i mitt liv i en butikk. Ser storsett par i så å si samme aldersgruppe og der blir det veldig søkt å spekulere om det er ekte kjærlighet eller ikke. Uansett generaliserende tråd som kanskje hører til et annet sted og ikke her.

Skrevet

http://oddmyklebust.com/2013/07/07/unge-thailandske-kvinner-og-eldre-europeiske-menn/

Lever du i en boble?   Tror du seriøst at 20 år gamle menn drar til thailand for å finne seg ung  kone?   Nei, det er nok langt eldre menn som gjør. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

http://oddmyklebust.com/2013/07/07/unge-thailandske-kvinner-og-eldre-europeiske-menn/

Lever du i en boble?   Tror du seriøst at 20 år gamle menn drar til thailand for å finne seg ung  kone?   Nei, det er nok langt eldre menn som gjør. 

Jada, ALLE nordmenn som gifter seg med utenlandske damer reiser til utlandet for å hente/kjøpe/bortføre seg en kone. Generaliseringen er i gang. Din tur!

PS. Din kilde er .. en blogg.  :skratte:  Hvem lever i boble, sa du?

Endret av Drizzt
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...