AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #1 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg har nå opplevd at en ukjent person har brukt min mailadresse til å registrere seg på instagram.....Det er min personlige mailadresse, som jeg har brukt i 16 år. Har skrevet til instagram og bedt dem fjerne kontoen knyttet til min mailadresse. Men ikke fått svar. Tenkte da å sjekke Hotmail og gmail, se om det går an å få tilgang til andres mailadresser..... Men når noen prøver dette med din konto, altså å "gjenopprette" den via å endre passord etc., skrive inn en annen e-post adresse som kontaktinfo, skal du ikke da få beskjed om dette? Merke noe? Anonymous poster hash: 0fa81...bf0
-Jiinxs- Skrevet 11. oktober 2015 #2 Skrevet 11. oktober 2015 Om han klarte å registrere seg på Instagram ved å bruke din mail adresse. Så har jo han klart å funnet ut passordet, logget seg inn og trykket på den "bekreft" mailen som pleier å komme. Enten bruker du et elendig passord eller så burde du søke igjennom pcen din etter lumskheter. Hvis det er gmail så kan du legge til en "authenticator app". For å svare på spm ditt. Nei, det er ikke "enkelt" å få tilgang til andres mailkontoer. Du må virkelig gå inn for å få hacket en annens konto, eller bare komme borti noen som ikke vet hvordan de skal lage et bra passord.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #3 Skrevet 12. oktober 2015 Det er faktisk ikke absolutt alle tjenester på nett som sender en "bekreft påmelding" e-post til den mailadressen man registrerer seg med (det er selvfølgelig en stor uting og et gedigent sikkerhetshull), men de aller fleste gjør det, vil tro det gjelder Instagram også. Hvis du merker at noen bruker din e-post adresse så er sannsynligheten stor for at de vet passordet (hvis ikke kan de ikke bekrefte påmeldingen til div. nettjenester), så _bytt_ passord på din e-post konto. Anonymous poster hash: 59ae8...077
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #4 Skrevet 12. oktober 2015 Som AB over meg sier, må du bytte passord på kontoen din så fort som mulig. Jeg anbefaler også å bruke to-trinns-bekreftelse på e-postkontoene dine, slik at man ikke kommer inn med passordet alene. Jeg bruker Gmail og har en app på telefonen tilknyttet kontoen min som kontinuerlig genererer koder jeg må taste inn for å logge meg inn på e-posten fra nye steder. Det gir en ekstra trygghet. Anonymous poster hash: 1ee59...cb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå