Gå til innhold

Angst for vegghengt toalett

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja.... Hver gang jeg er på besøk hos noen eller på hotell hvor de har vegghengt toalett, så tør jeg ikke bruke det fordi jeg er redd det ikke skal bære vekten av meg og rives ned.... Hvor mange kilo skal de tåle? Jeg veier 126 kg ca. Er det noen som vet?

Anonymous poster hash: 3467c...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slike toaletter er noe dritt. Jeg liker dem ikke, og får litt samme følelsen. Er ikke overvektig selv da, men får likevel følelsen av at hele toalettet skal falle ned dersom jeg ikke er veldig forsiktig.

Men jeg mener å ha lest et sted, at vegghengte toaletter skal tåle opptil flere hundre kg, så det er nok ingen fare.

Anonymous poster hash: 9e756...b1c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobben min så er det eldre vegghengte toaletter. Og hver gang jeg setter meg ned så gir det litt etter. Klarer ikke å sitte med full tyngde, men halvstår/sitter.

Anonymous poster hash: 6028c...1bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mine foreldre fikk vegghengt toalett spurte moren min om dette. Svaret var at de tåler 350 kg balansert ytterst på kanten. Så med en vekt på 126 kg og normal bruk (sitte og ikke balansere ytterst) skulle ikke 126 kg være noe problem. Når du sitter på toalettet kommer tyngdepunkt også et godt stykke inn på toalettet, så det skal mye mer til for å ødelegge det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri tenkt sånn over det egentlig, men når jeg tenker over det nå, så tror jeg jeg sjeldent ser noen andre doer.

Anonymous poster hash: 8c5cb...671
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker også sånn, og jeg veier 50 - 60 kilo! Skjønner jo at det skal tåle mer, men hva om det ikke sitter ordentlig? :P Jeg er en paranoid pinglepyse, da. Tenker sånn om alt.

Et sånt toalett skal nok tåle ganske mye. Mange menn med helt vanlig størrelse veier rundt 100 kilo, så det er nok bygget sånn at vekten av vanlige menn og pluss, pluss skal holde.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også på det. 
Hos en slektning av meg falt det vegghengte toalettet ned en gang .. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også på det. 

Det er verre enn å sitte på en stol som knekker sammen.... 

Tror de skal tåle en god del, ellers ville det vært risikosport. 

Vi har slikt toalett, og ingen av oss veier så mye, men jeg tør ikke stå på det. Redd for at hele vekten min plassert opp på doen stående, skal få det til å ryke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.... Hver gang jeg er på besøk hos noen eller på hotell hvor de har vegghengt toalett, så tør jeg ikke bruke det fordi jeg er redd det ikke skal bære vekten av meg og rives ned.... Hvor mange kilo skal de tåle? Jeg veier 126 kg ca. Er det noen som vet?

Slapp av, de tåler masse vekt.

Skulle de mot formodning falle ned faller du ikke så langt, ca 30 cm, og det overlever man med god margin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo en del vannlekkasje, da, hvis de skulle rives ned.

Anonymous poster hash: c31ba...e5f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også på det.

Var det en tung person som satt på det?

Jeg har veldig komplekser for min vekt og hvis jeg ødela det hos noen hadde jeg blitt så flau....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det en tung person som satt på det?

Jeg har veldig komplekser for min vekt og hvis jeg ødela det hos noen hadde jeg blitt så flau....

Nei, si det.. hun veier vel rundt 70kg kanskje :) 

Men når den falt ned så var det noe som ikke var festet .. skjønte ikke det store av det, men pang sa det i allefall .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss

hihi ja jeg skjønner godt hva du mener liker dem ikke jeg heller,er også livredd for at det skal gå i bakken med et brak,jeg veier 75 btw :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt. Hadde en på skolen som gikk tett, daglig. fire firkanter med toalettpapir tetter doen, den var helt på trynet. Turte ikke å gå på do på skolen, i frykt for å tette den. 

Den var også opphengt. Var et toalett i 1. etasjen og 2. etasjen (vi var i 3.) og det var vanlig og tålte mer. Men vi fikk egentlig ikke bruke dette toalettet, for det var for en annen linjer som hadde klasserom i de etasjene. Men vi snek oss ned og brukte den da det ble for ille. Altså at vi ikke klarte å holde oss til vi kom hjem. 

Litt rart at vi ikke fikk bruke de da, da de som var i 1. etasje hadde 2 single toaletter + handikap toalett, et "bad" med 4-5 båser + handikaptoalett ved siden av, og tre toaletter ved siden av hverandre. Dette er da kun dametoalett, det var jo dobbelt siden det var det samme for menn! 

Var også åpne garderober for gymsalen med eget toalett i vær garderobe og to utenfor (altså åpen for alle, ikke bare de som hadde gym). 

De i 2. etasje hadde det samme bortsett fra garderobene til gymsalen. Men de hadde et stort rom med flere båser ved siden av kantinen. 

Vi i tredje hadde to garderober med 2 toaletter vær. Og de var de dårligste toalettene på hele bygget. Dette var da for 2 linjer og dobbelt så mange elever som de i 1. og 2. etasje! 

Regelen var helt på trynet. 

Anonymous poster hash: 5d0a7...a96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vegghengt toalett og en venninne jeg tror er tyngre enn deg TS(ikke at jeg har spurt), og hun går nå på toalettet her i alle fall. Om hun muligens støtter seg på vasken eller den kanten som er bak eller noe slikt vet jeg jo ikke. Men vil tro toaletter er ganske solide, de vegghengte er vel litt mer moderne enn de tradisjonelle så vil tro de har tatt hensyn til landets økende vekt når de ble konstruert.

Anonymous poster hash: 04f65...290
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vegghengt toalett hjemme, jeg veide tidligere over 130 kg, og har aldri følt meg utrygg på toalettet. Hvis det skal falle ned av at man sitter på det, må det være noe galt med festene, tror jeg.

Anonymous poster hash: 12a14...c66
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vegghengt toalett her hjemme, og jeg har nok tenkt tanken flere ganger :fnise: Jeg veier nesten det samme som deg, TS.

Men jeg har slått meg til ro med at det henger der. Til gjengjeld er det enklere å vaske, synes jeg. De ''vanlige'' har så mange kriker og kroker :)

Anonymous poster hash: c06c1...07c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...