Gå til innhold

Barnas bestefar trakasserer meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren til xen min sender meg masse stygge meldinger etter at sønnen hans skrev under på ny samværsavtale hvor han kun skal ha barna annenhver helg.

Jeg har jo som sikkert mange andre ville hatt, et behov for å forsvare meg. Prøver å forklare han at sønnen selv har skrevet under på papirene (med påtrykk fra barnevernet) men ingen har tvunget han.

Har gitt han flere muligheter til å få ha de men han har ikke tatt i mot disse.

Nå truer faren hans meg på mld om at de skal ta opp kampen og at jeg vil høre fra de.. Hva kan han få gjort? Så lemge far har skrevet under frivillig så kan vel ikke noen si noe?

Anonymous poster hash: 5ab10...0f6

Videoannonse
Annonse
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

"Dette får du diskutere med sønnen din" så sperr nummeret og nyt kvelden ☺

Endret av Steve Rogers
Skrevet

"Dette får du diskutere med sønnen din" så sperr nummeret og nyt kvelden ☺

Kan man sperre et tlfnr så man ikke mottar melding på tlfn??

• Liker 1
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

Kan man sperre et tlfnr så man ikke mottar melding på tlfn??

Jeg kan det hos min operatør, kan gjøre det på nettsiden nå hvis jeg hadde noen jeg skulle sperret. ☺

Jeg kan også merke dem som søppelpost så telefonen lagrer dem men jeg slipper å lese dem. ☺ Hvis man har behov for dokumentasjon noen gang

Endret av Steve Rogers
Skrevet

Jeg ville heller anbefalt deg å ta vare på alle meldinger, slik at du har bevis for trakassering hvis de eventuelt skulle gått videre med dette. Selvfølgelig er det ubehagelig for deg, men prøv å se det positive; for hver melding han sender, dess verre graver de seg ned i søla. Husk for all del å svar korrekt og saklig tilbake.

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville heller anbefalt deg å ta vare på alle meldinger, slik at du har bevis for trakassering hvis de eventuelt skulle gått videre med dette. Selvfølgelig er det ubehagelig for deg, men prøv å se det positive; for hver melding han sender, dess verre graver de seg ned i søla. Husk for all del å svar korrekt og saklig tilbake.

Takk! Ja, tar vare på hver eneste mld! Mannen er jo klin gal... :o Har ikke svart så mye annet enn at han skal slutte å skrive til meg! At det er mellom meg og hans sønn. Men sønnen har tydeligvis sittet å lira av seg om at alt er min skyld...

• Liker 1
Skrevet

Faren til xen min sender meg masse stygge meldinger etter at sønnen hans skrev under på ny samværsavtale hvor han kun skal ha barna annenhver helg.

Jeg har jo som sikkert mange andre ville hatt, et behov for å forsvare meg. Prøver å forklare han at sønnen selv har skrevet under på papirene (med påtrykk fra barnevernet) men ingen har tvunget han.

Har gitt han flere muligheter til å få ha de men han har ikke tatt i mot disse.

Nå truer faren hans meg på mld om at de skal ta opp kampen og at jeg vil høre fra de.. Hva kan han få gjort? Så lemge far har skrevet under frivillig så kan vel ikke noen si noe?

Nå er ikke bestefar til barn part i saken. Da må sønnen gi han fullmakt. Så han får ikke gjort noe.

Påtrykk fra barnevernet. ..det er i praksis ikke frivillig.

Nå kjenner ikke vi som leser tråden dette.

Vi trenger vel heller ikke vite.

Alle samværsavtaler kan reforhandles. Så hvis det var samværs-avtalen far underskrev kan den endres etter 6 mnd.hbis dette var i forbindelse med mekling.

Videre hvilket press utøvet barnevernet?

Dette er vesentlig for om avtalen er gyldig.

Jeg tenker dette blir en sak for advokater på begge sider om far tar opp saken.

Skrevet

Har du en smartphone så får du sperret nummeret på telefonen også. Det er forskjellige måter å gjøre det på fra telefon til telefon. Eventuelt kan du laste ned en app for det. Søk på blokker nummer, svarteliste eller blacklist. 

Anonymous poster hash: ce113...a1c
Skrevet

Hun tenger slett ikke svare ham. det oppfordrer bare til nye meldinger.

Slike idioter bør ties ihjel.

Men enig at hun bør screenshotte alle meldinger.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke svart på en eneste melding.

Han er ikke part i saken. Han kan ikke gjøre noe som helst.

En samværsavtale har svært begrenset gyldighet iallefall; dersom far "tuller til samværet" på en måte som rammer barna, så skal jo ikke barna dit. 

Du trenger ikke forholde deg til ham på noe som helst vis.

Han er jo ikke din familie heller. Du skal ikke ta ansvar for han :)

Ti ham ihjel :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært i en lignende situasjon, men gjaldt litt andre ting. Uansett så hadde jeg og eksen skrevet under på en avtale og blitt ferdig med saken. Det var ikke hans far som trakaserte meg på mail og sms i flere måneder. Jeg forsøkte alt fra å ikke svare til å svare enkelt at dette fikk han ta med sin sønn og til og med ringte sønnen hans og ba om at det skulle stoppe. Da jeg begynte å utvikle angst for å møte på han ringte min mor til politiet. Der var det en hyggelig mann som ringte faren og fortalte han at det han drev med var ulovlig og at han hadde faktisk ingenting han skulle sagt. Var ingen anmeldelse eller noe involvert, bare en snill politimann som tok seg tid til å ringe. Deretter ringte han mamma opp igjen og alt ble dokumentert hos politiet med beskjed om at hvis han fortsatte eller gjorde noe verre måtte jeg anmelde.

Jeg har ikke hørt fra han siden! Så hvis han ikke gir seg så kan du kontakte politiet! Har de tid og mulighet så kan det hjelpe.

Anonymous poster hash: ee005...f2a

Skrevet

Takk for svar! :)

Jeg får bare vente å se hva som skjer da... Barna kommer til meg etter samvær hos far i helgen. Veldig spent på hva som er blitt fortalt de osv... Håper far og bestefar har holdt seg for gode til å legge skyld på noen... :/

Skrevet

Jeg kan forstå at barnevernet har gitt dere "påtrykk" på å få til en avtale. Dere har hatt frivillige tiltak i bv. og har det kanskje fortsatt? "Påtrykk", er vel mer at de anbefaler det sterkt, men at det er fortsatt frivillig - faktisk.

Når det gjelder å snakke stygt om hverandre foran barna, er det noe der bør snakke om ved neste møte med familievernkontoret. For jeg går ut i fra at det er der dere har skrevet avtale?

Den bestefaren (som ikke er god!) må du ignorere, men ta vare på meldingene. Truer han deg, meldes han til politiet sporenstreks.

Les gjerne denne: http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst-old/--Svelg-kameler-og-sett-barna-forst-7219663.html

Anonymous poster hash: 7282c...d3d

Skrevet

Jeg kan forstå at barnevernet har gitt dere "påtrykk" på å få til en avtale. Dere har hatt frivillige tiltak i bv. og har det kanskje fortsatt? "Påtrykk", er vel mer at de anbefaler det sterkt, men at det er fortsatt frivillig - faktisk.

Når det gjelder å snakke stygt om hverandre foran barna, er det noe der bør snakke om ved neste møte med familievernkontoret. For jeg går ut i fra at det er der dere har skrevet avtale?

Den bestefaren (som ikke er god!) må du ignorere, men ta vare på meldingene. Truer han deg, meldes han til politiet sporenstreks.

Les gjerne denne: http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst-old/--Svelg-kameler-og-sett-barna-forst-7219663.html

Anonymous poster hash: 7282c...d3d

Takk for svar!:)

Ja, bv anbefalte på det sterkete at barna skulle bo mer hos meg.. Far har fått flee sjanser til å endre ting men har ikke gjort det...

På familiekontoret skrev vi ny samværsavtale og ble enig om at den varte ut året (minst), for så å komme tilbake i januar å se hvordan det går.

Jeg har aldri sagt et vondt ord om faren til barna mine... Ville aldri satt barna mine i den situasjonen heller... De skal ikke føle at det er de det er noe galt med. Det er jeg veldig nøye på:)

Jeg får bare vente å se hva som skjer... Bestefaren har jo ikke noe han skulle sagt egentlig... Men at han sender meldinger hvor han skriver at jeg er skyld i at barnebarna hans ikke har det bra sårer så klart... :(

Skrevet

Vi var også på samale med familiekontoret i april i år, å der ble far anbefalt å ikke ta de valgene han var i ferd med og gjøre fordi det ville gå utover barna! Bare uker etter ble det sånn han hadde lovet barna at det IKKE skulle bli...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...