Gå til innhold

Neseblod

Vivekke

Anbefalte innlegg

Nå sitter jeg her med en papirdott i nesa :ler:

Er vel egentlig ikke unormalt å blø neseblod en gang i mellom, men har først begynt å blø neseblod i år - i en alder av 26 år! Kan ikke huske å ha blødd neseblod en eneste gang før det plutsetlig begynte nå i år... Blør igjennomsnitt 1 gang i måneden, så det er jo ikke så ofte, men jeg blir like overrasket hver gang :o Synes det er litt merkelig, er det noen som vet om det kan bli "trigget" av et eller annet? I så fall hva? Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hard fysisk anstrengelse?

Nei, definitivt ikke i mitt tilfelle... Har akkurat kommet hjem fra forelesning - og der satt jeg jo bare stille.. Og jeg kjørte bil hjem.... Ikke er jeg noen treningsnarkoman ellers heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sovet lite??

Jeg begynner ofte å blø neseblod ... helt uten grunn.. når jeg har underskudd på søvn. Kan sette meg opp i sengen.. og så bare renner det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sovet lite??

Jeg begynner ofte å blø neseblod ... helt uten grunn.. når jeg har underskudd på søvn. Kan sette meg opp i sengen.. og så bare renner det...

Ja, jeg må nok bare slå meg til ro at det ikke er noen fasitløsning på dette. Sånn som du skriver Bille; så føles det ut som om jeg blør helt uten grunn. Er sikkert noe som har hopet seg opp i kroppen over tid - selv om jeg akkurat den dagen jeg blør neseblod ikke føler meg spesielt stressa, eller har sovet dårlig - så kan d sikkert henge igjen fra en annen dag. Men, litt rart er det.. Jeg var da ikke noe mindre stressa eller sov noe bedre - da jeg var 24 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier også noen ganger bare begynne å blø neseblod. Det kommer vel bare av at det er små blodårer i nesa? Jeg har lært at det er bedre å klemme på neseboret oppe der det er hull, enn å stappe nesa full av papir, så det blir en blodpropp. Enklere å bare presse i noen minutter til det har stoppet, og tørke bort resten med papir. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...