Vivekke Skrevet 24. september 2004 #1 Skrevet 24. september 2004 Nå sitter jeg her med en papirdott i nesa Er vel egentlig ikke unormalt å blø neseblod en gang i mellom, men har først begynt å blø neseblod i år - i en alder av 26 år! Kan ikke huske å ha blødd neseblod en eneste gang før det plutsetlig begynte nå i år... Blør igjennomsnitt 1 gang i måneden, så det er jo ikke så ofte, men jeg blir like overrasket hver gang :o Synes det er litt merkelig, er det noen som vet om det kan bli "trigget" av et eller annet? I så fall hva? Noen som har opplevd det samme?
Amarone Skrevet 24. september 2004 #2 Skrevet 24. september 2004 Hard fysisk anstrengelse? Jeg blør noen ganger neseblod når jeg spiller trommer...
Vivekke Skrevet 24. september 2004 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2004 Hard fysisk anstrengelse? Nei, definitivt ikke i mitt tilfelle... Har akkurat kommet hjem fra forelesning - og der satt jeg jo bare stille.. Og jeg kjørte bil hjem.... Ikke er jeg noen treningsnarkoman ellers heller.
LilleBille Skrevet 24. september 2004 #4 Skrevet 24. september 2004 Har du sovet lite?? Jeg begynner ofte å blø neseblod ... helt uten grunn.. når jeg har underskudd på søvn. Kan sette meg opp i sengen.. og så bare renner det...
Vivekke Skrevet 24. september 2004 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2004 Har du sovet lite?? Jeg begynner ofte å blø neseblod ... helt uten grunn.. når jeg har underskudd på søvn. Kan sette meg opp i sengen.. og så bare renner det... Ja, jeg må nok bare slå meg til ro at det ikke er noen fasitløsning på dette. Sånn som du skriver Bille; så føles det ut som om jeg blør helt uten grunn. Er sikkert noe som har hopet seg opp i kroppen over tid - selv om jeg akkurat den dagen jeg blør neseblod ikke føler meg spesielt stressa, eller har sovet dårlig - så kan d sikkert henge igjen fra en annen dag. Men, litt rart er det.. Jeg var da ikke noe mindre stressa eller sov noe bedre - da jeg var 24 år!
iingvild Skrevet 24. september 2004 #6 Skrevet 24. september 2004 Jeg pleier også noen ganger bare begynne å blø neseblod. Det kommer vel bare av at det er små blodårer i nesa? Jeg har lært at det er bedre å klemme på neseboret oppe der det er hull, enn å stappe nesa full av papir, så det blir en blodpropp. Enklere å bare presse i noen minutter til det har stoppet, og tørke bort resten med papir.
Gjest Colubra Skrevet 24. september 2004 #7 Skrevet 24. september 2004 hvis du drikker mye kullsyreholdig væske så kan det også være en grunn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå