AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #1 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg skal ut å reise, og må ha en overnatting i Amsterdam mellom flyene mine. Problemet er at jeg er usikker på om jeg skal bo på et hotell i nærheten av Schiphol - eller et hotell i sentrum av Amsterdam. Jeg ankommer Schiphol rundt klokken 19, og flyet mitt går klokken 10 dagen etter. Men er det trygt for en jente i 20-års alderen og gå rundt i Amsterdam alene? Tenkte i så fall å ta tog fremfor taxi til hotellet (spørs litt hvor nært hotellet er i forhold til sentralstasjonen). Og noen som har tips til hotell eventuelt i Amsterdam eller i nærheten av Schiphol? Anonymous poster hash: 1824d...14d
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #2 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg skal ut å reise, og må ha en overnatting i Amsterdam mellom flyene mine. Problemet er at jeg er usikker på om jeg skal bo på et hotell i nærheten av Schiphol - eller et hotell i sentrum av Amsterdam. Jeg ankommer Schiphol rundt klokken 19, og flyet mitt går klokken 10 dagen etter. Men er det trygt for en jente i 20-års alderen og gå rundt i Amsterdam alene? Tenkte i så fall å ta tog fremfor taxi til hotellet (spørs litt hvor nært hotellet er i forhold til sentralstasjonen). Og noen som har tips til hotell eventuelt i Amsterdam eller i nærheten av Schiphol? Anonymous poster hash: 1824d...14d Hei! Jeg reiste til Amsterdam alene som 18-åring, og beveget meg rundt nattestid. Det er noen litt skumle bakgater (og jeg var kanskje litt naiv) men tar du et hotell nær sentrum skal det går bra :-) Det gikk bra for meg iallefall. Foreslår NH Carlton Hotel, det var både hyggelig og sentrumsnært. Anonymous poster hash: 5ba47...a2d
Cinder Skrevet 11. oktober 2015 #3 Skrevet 11. oktober 2015 Vet ærlig talt ikke om jeg hadde giddet å reist inn til Amsterdam bare for noen timer selv om det bare er 20 min i tog. Området rundt togstasjonen er virkelig ikke noe spennende. Sikkert trygt fordi det er mye folk men det er jammen ikke mye å se. Billige barer og slitte coffee houses. Skal du se det som Ansterdam har å by på trenger du mer tid. Reis heller tilbake en annen gang og få deg en god natts søvn heller. 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #4 Skrevet 11. oktober 2015 Har vært i Amsterdam for under et år siden, så har sett det meste som er å se (skulle gjerne fått med meg flere museum, men alt er stengt når jeg kommer dit nå uansett). Vurderer sentrum fordi de fleste "flyplass"-hotellene krever transport til og fra Schiphol uansett (selv om dette ofte er gratis), i tillegg fordi jeg ønsker en bedre middag før jeg reiser videre. Skal på tur til Kilimanjaro, så det blir 10 dager i fjell, så hadde vært digg med en kveld med god mat, vin og litt luksus før turen går videre dagen etter. TS Anonymous poster hash: 1824d...14d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå