AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #1 Skrevet 11. oktober 2015 Noen steder står det bredbåndstilknytning eller kabel-TV/internett inkludert. Canal digital pakke eller noe. Hva betyr egentlig det? Jeg har ikke TV og har ikke tenkt å kjøpe det. Må man ha tv for å få internett altså? Siden det står kabel-tv skråstrek internett. Er det internett fra før i leilighetskomplekset som man får passordet til eller er det noe man må fikse selv? Tenkte å spare noen tusen på å ikke kjøpe TV og nrk lisens siden jeg har knapt med penger, er student. Har heller ikke bil. Vil prioritere leilighet. Anonymous poster hash: f2ae3...d5a
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #2 Skrevet 11. oktober 2015 Det betyr bare at det er inkludert i leia, og nei, man må ikke ha tv for å ha internett Anonymous poster hash: 7eacc...c02 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #3 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg har Canal Digital inkludert, og måtte kontakte dem selv direkte for å fikse det. "Hei, jeg har nett fra dere inkludert i fellesutgiftene mine, hvordan skal jeg gå frem for å få det?" Noen steder tar man det gjennom styret i borettslaget, men jeg tror man fikser det selv de fleste steder. Etter litt om og men med kundeservice gikk de med på kun å gi meg modem og ikke tv-boks. Modemet kom gratis tilsendt i posten, med laveste fart inkludert. Det holder til streaming og nedlasting, så jeg trenger ikke mer fart. Det ville for øvrig ikke kostet mer om jeg hadde fått tv-boksen heller, det var bare en prinsippsak for meg, siden jeg ikke har tv. Anonymous poster hash: bb029...b2e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #4 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg har Canal Digital inkludert, og måtte kontakte dem selv direkte for å fikse det. "Hei, jeg har nett fra dere inkludert i fellesutgiftene mine, hvordan skal jeg gå frem for å få det?" Noen steder tar man det gjennom styret i borettslaget, men jeg tror man fikser det selv de fleste steder. Etter litt om og men med kundeservice gikk de med på kun å gi meg modem og ikke tv-boks. Modemet kom gratis tilsendt i posten, med laveste fart inkludert. Det holder til streaming og nedlasting, så jeg trenger ikke mer fart. Det ville for øvrig ikke kostet mer om jeg hadde fått tv-boksen heller, det var bare en prinsippsak for meg, siden jeg ikke har tv. Anonymous poster hash: bb029...b2e Hos oss så må andelseier ta imot dekoder, da denne skal følge leilighet, ikke andelseier. Folk må gjerne sette den i boden, men de må finne den frem igjen til ny eier dersom de selger leiligheten. Anonymous poster hash: da390...533
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #5 Skrevet 11. oktober 2015 Hos oss så må andelseier ta imot dekoder, da denne skal følge leilighet, ikke andelseier. Folk må gjerne sette den i boden, men de må finne den frem igjen til ny eier dersom de selger leiligheten.Anonymous poster hash: da390...533 Ok. Her er vi personlig ansvarlige for dekoder/modem, så forrige eier måtte levere tilbake sin, og så fikk jeg utdelt en ny etc. Anonymous poster hash: bb029...b2e
penny_ Skrevet 12. oktober 2015 #6 Skrevet 12. oktober 2015 Det kan bety forskjellige ting, men du må ikke ha tv for å få internett, men dette går ofte via samme boks. I så fall bør denne være i leiligheten når du flytter inn. Kabel-Tv og internett inkludert kan bety at du har egen dekoder og ruter eller at du bare har uttak for antennekabel og at du får bruker samme trådløse nettverk som utleier. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå