AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #1 Skrevet 11. oktober 2015 Mange mennesker trener og gjør diverse ting for å virke yngre, men hva med de som bare virker yngre. Bør jeg ta det som noe positivt, når folk tror jeg enten er 17-18 år når jeg egentlig er 20? Og de reagerer alltid med, "du virker så yngre"Anonymous poster hash: 11083...04d
Gjest Raindrops Skrevet 11. oktober 2015 #2 Skrevet 11. oktober 2015 Det avhenger litt av hvorfor de mener du virker yngre synes jeg, om du virker umoden eller om du bare ser ung ut.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #3 Skrevet 11. oktober 2015 Det å se yngre ut er som regel positivt (etter en viss alder selvsagt), men å bare "virke yngre" er negativt. Det betyr jo i praksis umoden. Anonymous poster hash: 8b042...c00
Fredsmegleren Skrevet 11. oktober 2015 #4 Skrevet 11. oktober 2015 Har selv fått høre av kollegaer til foreldrene mine at de først trodde jeg var 15 selv om jeg er 18. Er "lav"(165) og har et noe dukkeaktig utseendet og blir derfor ofte ansett som yngre enn min egentlige alder. En venninne av mormor trodde at jeg var datteren hennes (mormor er 78), så jeg vil nok tro at det er noe subjektivt Akkurat nå synes jeg det er negativt å se såpass ung ut. Blir sjeldent tatt seriøst av voksne mennesker jeg aldri har møtt og jeg møter mye skepsis dersom jeg går på vinmonopolet (viser selvsagt legitimasjon, men hjelper lite). Satser på at mitt unge utseende kommer meg til gode når jeg er 30-40.
Gjest FruPotter Skrevet 11. oktober 2015 #5 Skrevet 11. oktober 2015 Hmm... Dette har jeg også tenkt over. Tror det kommer litt an på; om du virker yngre utseendemessig eller personlighetsmessig. Som 18-åring husker jeg at enkelte trodde jeg var eldre enn det jeg var, og noen trodde jeg var yngre. Der og da syntes jeg det var flaut at noen trodde jeg var yngre; ville jo ikke virke/se ut som en 15-åring liksom , hehe... Nå virker det som de fleste kan se at jeg er mer... voksen/moden. Det er litt rart, for jeg føler meg absolutt ikke helt voksen enda, men så har jeg hørt at jeg har en "old soul". Tror ikke jeg ser så utrolig voksen ut, men kanskje i andres øyne... Jeg vet ikke, rett og slett. Vanskelig å dømme meg selv synes jeg. Det som er veldig rart er å bli spurt om jeg har barn og er gift. Første gang jeg fikk det spørsmålet av en fremmed var da jeg jobbet i en barnehage, som 18-19-åring. En kollega av meg spurte det, og jeg sa bare "eee neeei, eehehhehe...." Kan godt hende hun spurte bare for å spørre/starte en samtale. Eller så virket/så jeg eldre ut enn det jeg var.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #6 Skrevet 11. oktober 2015 Det å se yngre ut er som regel positivt (etter en viss alder selvsagt), men å bare "virke yngre" er negativt. Det betyr jo i praksis umoden.Anonymous poster hash: 8b042...c00 Av det jeg har hørt, er det på grunn av utseende. Kanskje virker det positivt når man blir eldre, men jeg personlig liker det ikke TsAnonymous poster hash: 11083...04d
Desertflower Skrevet 11. oktober 2015 #7 Skrevet 11. oktober 2015 Positivt å virke yngre enn man er? Synes det er slitsomt. Man blir bla. mistenkt for å bruke fake leg. på polet og utesteder + mange andre mindre morsomme episoder.
Gjest Evans Skrevet 11. oktober 2015 #8 Skrevet 11. oktober 2015 (endret) Kommer an på. er man 60 og blir tatt for å være yngre på grunn av utseende, er det nok en del som vil anse det som positivt. Får man høre at man virker yngre i form av umoden/dum, så er det jo ikke så bra.. Jeg fikk spørsmål om jeg skulle ha barnebillett på bussen da jeg var 24. Det var ikke akkurat dumt, men jeg ble ganske overrasket over at noen kunne tro at jeg var såpass ung. Ble spurt om legitimasjon her om dagen da jeg skulle kjøpe snus. Ikke negativt det heller, men det er ikke sånn at jeg tenker "Yes!! Over 30 og blir fortsatt spurt om legitimasjon!" Endret 11. oktober 2015 av Evans
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 12. oktober 2015 #9 Skrevet 12. oktober 2015 Når man er i tenårene, er det mange som anser det som positivt å bli tatt for å være eldre, mens jo eldre man blir, jo mer positivt er det vel stort sett å bli tatt for å være yngre. Det er heller ikke så kjekt å bli tatt for å være 30 når man er 20 – det er sjelden en kompliment. Samtidig er det ikke like positivt hele tiden å bli tatt for å være yngre heller: Jeg er i 30-årene og blir ofte tatt for å være en del yngre enn jeg er, og jeg synes det er småflaut, for jeg antar det går på hele fremtoningen min snarere enn at jeg holder meg så innmari godt. Paradoksalt nok ble jeg stadig tatt for å være eldre enn jeg var i tenårene. Noen mennesker er vel bare ikke i stand til å utvikle seg i tråd med alderen sin.
Gjest Gjest_Balian de Ibelin Skrevet 12. oktober 2015 #10 Skrevet 12. oktober 2015 Det kan av og til være litt plagsomt å se mye yngre ut en hva man egentlig er.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #11 Skrevet 13. oktober 2015 Når man er i tenårene, er det mange som anser det som positivt å bli tatt for å være eldre, mens jo eldre man blir, jo mer positivt er det vel stort sett å bli tatt for å være yngre. Hehe ja! Når jeg var 15 løy jeg alltid å sa jeg var 19, når jeg ble 19 sa jeg alltid 25, men så fort jeg ble 25 sa jeg både 24 og 21 når folk spurte LOL Anonymous poster hash: 36d70...357
Djungelvrål Skrevet 13. oktober 2015 #12 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg både ser ut og oppfører meg mye yngre enn min jevngamle medsøstre. Gidder ikke bli kjerring. Man kan sjelden se forskjell på en 18 åring og en 20 åring. De oppfører seg og ser gjerne helt like ut.
Arabella Skrevet 13. oktober 2015 #13 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg både ser ut og oppfører meg mye yngre enn min jevngamle medsøstre. Gidder ikke bli kjerring. Man kan sjelden se forskjell på en 18 åring og en 20 åring. De oppfører seg og ser gjerne helt like ut. Hvordan er og oppfører en kjerring seg?
Djungelvrål Skrevet 13. oktober 2015 #14 Skrevet 13. oktober 2015 Hvordan er og oppfører en kjerring seg? Sitter hjemme i helgene, går kanskje ut å tar seg en øl 2 ganger i året, går i desigualklær og syns de er sååå hippe, sminker seg sjelden, bruker lite tid og penger på hudpleie. Mange har mistet figuren. Veldig opptatt av famile og mann, reiser hjem fra f.eks jobbsammenkomster kl 23, er veldig fornuftige, syns skal vi danse og jakten på kjærligheten er ukas høydepunkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå