Gå til innhold

Hvordan lager du havregrøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å gå ned i vekt, men samtidig slippe å gå sulten. Husker jeg spiste masse havregrøt når jeg var mindre, og det metter så bra! Men da var det mamma som laget den, og masse smør, kanel og sukker på toppen.. Ser for meg at ren havregrøt blir litt kjedelig, men hvordan smaksette den på en sunn måte?

Anonymous poster hash: b176c...108

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje tilsette litt melk og kardemomme? vet ikke helt om det blir en god smak eller ei

Skrevet

Jeg bruker havre- eller mandelmelk, og topper grøten med bananbiter og kanel :) Blir aldri lei

Anonymous poster hash: 0b4ce...53d

Skrevet

Melk, kanel/sukrin/kardemomme, vaniljeessens, banan/bær, og husk salt:)

• Liker 1
Skrevet

1,5 dl havregryn og 3,5 dl melk. Koker i tre minutter og topper med litt melk og masse bær. Hvilke bær avhenger av hva som fins i kjøleskapet, men blåbær og bringebær er favoritter.

Anonymous poster hash: e28b4...3af

• Liker 1
Skrevet

Blander med most banan, eller cottage cheese. Eller bær!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Lager en porsjon av 1 dl havregryn,1dl melk og 1 dl vann.

Topper med sukrin, litt kanel, rosiner og av og til litt mandler :)

Endret av tørkestativ
  • Liker 1
Skrevet

Jeg blander enten inn en teskje nøttesmør og topper med frukt og/eller syltetøy eller koker med rosiner/tørket aprikos og topper med nøtter og kanel. Kjempegodt og sunt, begge deler!

• Liker 1
Skrevet

50/50 melk og vann gir litt mer smak enn bare vann. Pleier også å tilsette litt kruskakli. I tillegg til ekstra fiber synes jeg det gir litt mer smak.

Anonymous poster hash: c007e...958
Skrevet

50/50 vann og melk (til 1 porsjon tar jeg 1,25 dl av hver) og 40 gram havregryn.
Tar i litt salt på slutten av koketiden, mindre enn en halv teskje.
Det blir akkurat passende mettende porsjon :)
Jeg tar fortsatt en teskje sukker over grøten som jeg strør godt.
Forsøkt meg med andre ting, men nei. Der må jeg beholde sukkeret.

Anonymous poster hash: 0f7a4...62b
Skrevet

Lager på lettmelk og vann. Topper med dobbel0 yoghurt og evt noe frukt eller bær.

Anonymous poster hash: c72d9...f07

Skrevet

I helgene lager vi luksusgrøt, hvert fall det vi kaller det her i huset ;) da har jeg i 50/50 vann og melk, kutter et eple i småbiter og koker det med vaniljeessens. Tar i litt hakkede valnøtter helt på slutten av koketiden.

Anonymous poster hash: 11d6a...ecf

• Liker 1
Skrevet

50-100 gram lettkokte havregryn, kommer an på hvor sulten jeg er.

Bruker vann og ikke melk.

Topper med f.eks. (kardemomme og frosne blåbær), (eplebiter og kanel), (gojibær og hakkede valnøtter), (plomme, kanel og litt brunt sukker), (bringebær og peanøtter), osv. Passer på å ikke ta altfor mye nøtter selvsagt :)

Skrevet

Litt vann og litt havregryn i mikroen i ett minutt , topper med alt fra sukrin til litt honning og mandler

Anonymous poster hash: 790c6...b64
Skrevet

Jeg lager den med kanel, melk, akasie honning og blåbær, eller banan:) Noen ganger litt valnøtter eller mandler.

Anonymous poster hash: fa034...135
  • Liker 1
Gjest Cartina
Skrevet

Jeg bruker 1/3 melk og 2/3 vann, i stedet for kun vann. Bruker også litt sukrin/Steviadråper. Da er det ganske sunt men smaker godt. Bruker av og til lett-syltetøy.

Skrevet

1,5 dl havregryn og 3 dl melk, med 1 teskje salt. Ja vet, det er en del salt

Anonymous poster hash: acd31...3af

• Liker 1
Skrevet

Rører inn en ts ekstra virgin kokosolje og litt cottage cheese. Topper med frosne bringebær og blåbær. Supergodt! :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker i alle fall syltetøy / bær, veldig godt...

Anonymous poster hash: de41e...a37
  • Liker 1
Skrevet

helmelk, havregryn og kardemomme I ovnen I ca 20 minutter på 175 grader. Smørøye og kanel på når den er ferdig. Nam!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...