Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere egentlig om dette navnet? Ser det er kjempepopulært, men skjønner virkelig ikke hvorfor? Det er jo ikke særlig fint, og hvorfor vil noen velge noe som ligger helt på topplisten? Går da an å være litt kreativ :(

• Liker 2
Skrevet

Det ble vel en boom etter Lucas i One Tree Hill  :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Hva tenker dere egentlig om dette navnet? Ser det er kjempepopulært, men skjønner virkelig ikke hvorfor? Det er jo ikke særlig fint, og hvorfor vil noen velge noe som ligger helt på topplisten? Går da an å være litt kreativ :(

Nå føler jeg meg truffet. Jeg har Lucas og syntes det var super fint navn, og dens betydning. Var ikke klar over at populariteten var på vei opp da jdg fødte han i 2010.

Heter ikke "alle" Leah? Er DET kreativt?

Anonymous poster hash: 2668d...018

Skrevet

Nå føler jeg meg truffet. Jeg har Lucas og syntes det var super fint navn, og dens betydning. Var ikke klar over at populariteten var på vei opp da jdg fødte han i 2010.

Heter ikke "alle" Leah? Er DET kreativt?

Anonymous poster hash: 2668d...018

Jeg heter Leah, så det må du opp med mine foreldre :P I 2010, var det ikke Lucas like populært, så det er 

greit nok

Gjest Belle âme
Skrevet

Syns navn som Lucas og Emma er dritfine engelske navn, men ikkje så fine i Norge.

Skrevet

Det er ikke et fint navn, men jeg henger med på øverste her og sier at grunnen er "One Tree Hill".

Anonymous poster hash: c8305...2b0

Skrevet

Fordi det er et vakkert navn? Ville ikke valgt det selv, pga. det er så populært.. Men hvis det var lite brukt kunne jeg vurdert det :) Det er et enkelt navn som fungerer godt på mange språk! 

Syns navn som Lucas og Emma er dritfine engelske navn, men ikkje så fine i Norge.

Emma uttales jo likt på norsk og engelsk, i alle fall på min dialekt. På østlandet har de et annet tonefall da.. 

Gjest Belle âme
Skrevet

Fordi det er et vakkert navn? Ville ikke valgt det selv, pga. det er så populært.. Men hvis det var lite brukt kunne jeg vurdert det :) Det er et enkelt navn som fungerer godt på mange språk!

Emma uttales jo likt på norsk og engelsk, i alle fall på min dialekt. På østlandet har de et annet tonefall da..

Ikkje heilt pga språket, ikkje som eg høyre i alle fall.

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

Fordi noen så er det ikke konkurranse om å ha det mest kreative og kuleste navnet, de gjør som mange, mange andre så velger de det navnet de liker best. Jeg skjønner at det er en konkurranse for deg, men ja, alle er ikke som deg. Om jeg hadde hatt en jente så hadde det blitt en Ida. Navnet har holdt seg stabilt siden 80-tallet på topplisten og jeg kjenner det bryr meg et visst sted ☺ For øvrig, så fødes det over 60.000 barn hvert år så nå kan du regne ut prosenten på hvor mange som får navn fra topplisten. I Norge er det en stor variasjon, men noen må alltid ligge øverst. Når Lukas og Leah (utrolig harry navn begge to og ikke min type navn) så vil det alltid ligge noen andre der. Det er ikke sånn at førsteplassen magisk forsvinner Endret av Steve Rogers
Skrevet

Jeg syns Lucas er et fint navn. Hvis jeg skulle fått barn nå hadde jeg ikke fokusert på om det var nr. 1 i landet eller ikke, men heller valgt et av de navnene jeg synes er fine og da bryr jeg meg ikke om de er populære eller ei.

Skrevet

Jeg er vel av de som også synes at det tar vekk fra et navn som i utgangspunktet er velding fint om hver fjerde unge i en generasjon heter det samme. Litt kjedelig for ungen også, med tre andre i barnehagen og i klassen som heter Emma, Linnea og Lucas. Fins en mellomting mellom sære navn og å velge noe litt annet enn alle andre. 

Skrevet

Lukas med k er fint nok det (vi bor tross alt i Norge), men ganske oppbrukt i disse dager.

Skrevet

Det virker som evangelie-navn går igjen for tiden. Vet ikke om foreldrene tenker over at det er det de er, Matteus, Markus, Lukas, Johannes. De tre første er vel de mest populære.mer foreldrene kristne eller bare tar de etter hva som er på mote? Ikke særlig oppfinnsomt, men navnene i seg selv er jo fine nok.

Anonymous poster hash: 3676d...24c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...