Gå til innhold

Hva ville du gjort med slike "venner"?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på vors med noen jeg regner/regner som venner i går, og var ute av rommet for å snakke i telefonen. Denne anledningen benyttet mine såkalte venner til å ta en liten alvorsprat om meg (var utrolig lytt det vi var, så hørte alt). Det var ikke måte på hvor forferdelig jeg egentlig var. Skulle tro de snakket om sin verste fiende.

Jeg ble mildt sagt sjokkert over det jeg hørte. Har noen av dere vært i en situasjon hvor dere måtte "dumpe" venner? Hvordan løste dere det?

Anonymous poster hash: 2130b...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det er deg og ikke dem? Hva sa de om deg? Og er det sannhet i det?

Eneste "vennen" jeg har dumpet er ei som jeg kalte bestevenninne ca to år på barneskolen før jeg fant ut at hun hadde fortalt andre det som da var min største hemmelighet og det sviket kunne jeg ikke tilgi henne for.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd noe av det samme, og ble helt satt ut. Sa bare at jeg hadde hørt alt de sa, og nå orker jeg ikke ta noe som helst kontakt lenger rett og slett fordi jeg ikke klarer å stole på at de er hyggelige når de utgir seg for å være det.

Sier hei om jeg ser de, og prater om de stopper meg, men tar ikke aktiv kontakt - behandler de rett og slett som vagt bekjente enn som venner.

Anonymous poster hash: 6f199...5e7
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er deg og ikke dem? Hva sa de om deg? Og er det sannhet i det?

Eneste "vennen" jeg har dumpet er ei som jeg kalte bestevenninne ca to år på barneskolen før jeg fant ut at hun hadde fortalt andre det som da var min største hemmelighet og det sviket kunne jeg ikke tilgi henne for.

Samme om det er sant eller ikke. Hvorfor skal man være venner med folk som baksnakker deg på det groveste?

Anonymous poster hash: e0f47...a72

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kutte de ut. Det er viktig å omgi seg med folk som liker en for slik man er for at man selv skal kunne ha en god dag/godt liv. 

Anonymous poster hash: 0aa2e...883
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å baksnakke meg litt, alle er jo irriterende iblant på sine måter. Men høres ut som jeg hadde satt en grense i dette tilfellet selv om du ikke sa hva de sa. Jeg kutter ut folk ganske enkelt om jeg ikke syns vennskapet fungerer. Noen prøver jeg å løse konflikten med, men jeg ser ganske raskt hvilke tilfeller som er fånyttes

Anonymous poster hash: fd1c2...f58

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan gjerne snakke om felles venner med andre venner, både positivt og negativt, og regner med at andre gjør det med meg og. Vi har alle små irriterende vaner, eller ting vi er litt dumme på. Det er helt greit. Men forskjellen for min del er hva hensikten er. Jeg vil heller prate i to minutter til en annen venninne om den irriterende vanen til vår felles venninne om å lage avtaler og så avlyse i siste liten, sånn at jeg får den irritasjonen ut av systemet, enn å faktisk gå rundt og være sur på den venninna. Det er jo aldri vondt ment, det er alltid gode grunner, så da får jeg det heller ut enn at det skal bli ukonstrutkivt.

Men slik TS beskriver, det er ikke akseptabelt. Det er direkte baksnakking og er skikkelig stygt gjort.

Jeg ville gjort som en annen sa, si "Jeg hørte alt dere sa om meg på lørdag, takk for alt, men dette er ikke jeg noe interessert i å fortsette, jeg greier ikke stole på dere lenger nå". Jeg har måttet gjøre lignende selv, og i hvert tilfelle innser jeg etter en stund at de var mer negativ enn positiv innflytelse på livet mitt i lengden.

Anonymous poster hash: eef5c...9ee
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var grove beskyldninger hadde jeg satt knyttneven i ansiktet på den som startet det, og jeg hadde gjort det mange ganger.

Anonymous poster hash: 6d57a...b90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Calavi

Om samtlige av mine venner hadde baksnakket meg så hadde jeg nok forlatt festen og ikke tatt kontakt med noen av de igjen. Hadde de lurt på hvorfor jeg dro hadde jeg sagt det som det var.

At man kan irritere seg over venner er naturlig, og jeg hadde ikke blitt sur om noen av mine venninner hadde pratet seg i mellom om dette, men drittslenging gidder jeg ikke... 

Endret av Calavi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd noe av det samme, og ble helt satt ut. Sa bare at jeg hadde hørt alt de sa, og nå orker jeg ikke ta noe som helst kontakt lenger rett og slett fordi jeg ikke klarer å stole på at de er hyggelige når de utgir seg for å være det.

Anonymous poster hash: 6f199...5e7

Signerer dette. Det er så leit å omgås noen man ikke vet hvor har, det blir bare falskt, usikkert og man må alltid være litt "på vakt".. og spesielt etter noe sånt så har de jo vist sitt sanne jeg og at de ikke er lojale  , så da er det bare å komme seg vekk fra den søpla der!

Anonymous poster hash: c49ac...8f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ikke hva de snakket om eller hva hensikten var. Det kan ha litt å si for hva jeg personlig ville gjort. Snakket de bare dritt eller snakket de ut av bekymring? Det er forskjell på om de sier "har du lagt merke til at X har blitt litt amoer indet siste? Og at hun har blitt veldig tynn? Tror du at det er noe som plager henne?" Eller om de sier "faen for ei drittkjerring X er! Hver gang hun kommer blir det så jævlig dårlig stemning pga humøret hennes. Kan vi ikke bare droppe henne neste gang?"

Første versjon viser at de bryr seg om deg og tør ikke å ta det opp med deg personlig før de har diskutert med de andre for å forvisse seg om at de ikke er alene om observasjonen. Du kan snakke med dem og si at du hørte hva de snakket om og ta diskusjonen. Si at du er glad for at de bryr seg, men at du lnsker at de tar det direkte med deg neste gang.

Andre versjonen er bare skitsnakk og det skal du bare overse og gå videre i livet ditt uten dem. Sånne folk er ikke til å samle på.

Anonymous poster hash: bd755...133

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ikke hva de snakket om eller hva hensikten var. Det kan ha litt å si for hva jeg personlig ville gjort. Snakket de bare dritt eller snakket de ut av bekymring? Det er forskjell på om de sier "har du lagt merke til at X har blitt litt amoer indet siste? Og at hun har blitt veldig tynn? Tror du at det er noe som plager henne?" Eller om de sier "faen for ei drittkjerring X er! Hver gang hun kommer blir det så jævlig dårlig stemning pga humøret hennes. Kan vi ikke bare droppe henne neste gang?"

Første versjon viser at de bryr seg om deg og tør ikke å ta det opp med deg personlig før de har diskutert med de andre for å forvisse seg om at de ikke er alene om observasjonen. Du kan snakke med dem og si at du hørte hva de snakket om og ta diskusjonen. Si at du er glad for at de bryr seg, men at du lnsker at de tar det direkte med deg neste gang.

Andre versjonen er bare skitsnakk og det skal du bare overse og gå videre i livet ditt uten dem. Sånne folk er ikke til å samle på.

Amoer = amper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde spurt dem hvorfor de er venner med meg når de ikke liker meg. Det er jo bortkastet.

Anonymous poster hash: ecf92...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid

Jeg var på vors med noen jeg regner/regner som venner i går, og var ute av rommet for å snakke i telefonen. Denne anledningen benyttet mine såkalte venner til å ta en liten alvorsprat om meg (var utrolig lytt det vi var, så hørte alt). Det var ikke måte på hvor forferdelig jeg egentlig var. Skulle tro de snakket om sin verste fiende.

Jeg ble mildt sagt sjokkert over det jeg hørte. Har noen av dere vært i en situasjon hvor dere måtte "dumpe" venner? Hvordan løste dere det?

Anonymous poster hash: 2130b...4a5

Jeg har "dumpet" venner. Ikke av samme grunn som du, men fordi de hadde noen måter å behandle andre mennesker på som ikke jeg ønsker å være bekjent med. 

Kuttet bare ut kontakten og dro meg bort sakte men sikkert. Det er helt greit å "vokse fra hverandre".... om du ikke ønsker opprørende konfrontrasjoner så bare la det dabbe av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kuttet ut kontakten med min muligens beste venn noensinne.   Vedkommende klarte bare ikke å se meg lykkes ettersom vi ble eldre.  Det var tungt i lang stund etterpå, men det var det beste for meg i det lange løp. 

Anonymous poster hash: c5643...967
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kuttet ut kontakten med min muligens beste venn noensinne.   Vedkommende klarte bare ikke å se meg lykkes ettersom vi ble eldre.  Det var tungt i lang stund etterpå, men det var det beste for meg i det lange løp. 

Anonymous poster hash: c5643...967

Samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjorde du da du kom tilbake? Sa du noe?

Jeg syns ikke dette høres ut som venner. Venner snakker ikke dritt om hverandre på den måten du beskriver. Si det som det er: Jeg hørte alt dere sa gjennom den tynne veggen, og etter å ha hørt hvordan dere snakket om meg, så vil jeg ikke være mer med dere. Ha det bra. 

Jeg har kuttet kontakten med venner selv. Noen ganger så er ikke vennskapet noe å ha lenger. Er det bare til besvær og ikke noe glede, så er det best å holde seg unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...