AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #1 Skrevet 11. oktober 2015 Har møtt en fyr ca 7 ganger, og vi har vel en underforstått forståelse om å fortsette å ses. Han har sagt at han ikke vil treffe andre, og det vil ikke jeg heller. Han er en veldig fin fyr, og jeg er i ferd med å falle for han, men det er visse ting jeg syns skulle vært annerledes. Blant annet har det blitt til at jeg bestemmer mye av hva vi skal gjøre, og det er en rolle jeg ikke ønsker, jeg vil at det skal være mer likt. Og ellers oppfatter jeg han som veldig høflig, han tar aldri på meg og er tilbakeholden med fysisk kontakt. Men når jeg tar initativ til det er han helt med. Kan jeg ta opp disse tingene, eller er det for tidlig? Jeg er redd for å ordlegge meg feil og vil ikke at han skal føle seg kritisert. Samtidig er jeg redd for å havne i et mønster, og tenker det er bedre å si ting med en gang. Anonymous poster hash: aae1e...c2e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #2 Skrevet 11. oktober 2015 Selvfølgelig tar du det opp. Jeg hadde ikke venta 7 dater med å si det en gang. Hvordan skal han vite hva du tenker om du ikke sier det?Anonymous poster hash: 49b33...a1e 6
Okapi Skrevet 11. oktober 2015 #3 Skrevet 11. oktober 2015 Du beskriver ikke fyren, men kanskje han rett og slett ikke driver med "dating-aktiviteter" utenom nettopp dating. Gjør han disse tingene alene, eller med venner? For enkelte er det rett og slett ikke naturlig å ta initiativ til minigolf og gallerirunder. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #4 Skrevet 11. oktober 2015 Selvfølgelig tar du det opp. Jeg hadde ikke venta 7 dater med å si det en gang. Hvordan skal han vite hva du tenker om du ikke sier det?Anonymous poster hash: 49b33...a1e Nei, det er helt sant. Alt til nå har jo vært kjempefint, men har begynt å tenke over disse tingene de siste gangene. Men vil virkelig ikke kritisere han, kan være han er litt følsom, kjenner han ikke godt nok til å vite det. Du beskriver ikke fyren, men kanskje han rett og slett ikke driver med "dating-aktiviteter" utenom nettopp dating. Gjør han disse tingene alene, eller med venner? For enkelte er det rett og slett ikke naturlig å ta initiativ til minigolf og gallerirunder. Dette stemmer nok, vi har gjort ting han kanskje ikke pleier å gjøre med vennene sine. Men er også litt lei av vi blir enige om å ses torsdag, også er det alltid jeg som må sende melding og høre om hvor og når (hvor han da sier at jeg kan bestemme). Anonymous poster hash: aae1e...c2e
Okapi Skrevet 11. oktober 2015 #5 Skrevet 11. oktober 2015 Dette stemmer nok, vi har gjort ting han kanskje ikke pleier å gjøre med vennene sine. Men er også litt lei av vi blir enige om å ses torsdag, også er det alltid jeg som må sende melding og høre om hvor og når (hvor han da sier at jeg kan bestemme). Nå er det mulig jeg drar spekulasjonen vel langt (er ikke så lett når man ikke kjenner noen av delene), men det kan være han føler seg usikker. Han har rett og slett ikke peiling på tingene han tror du vil gjøre, og vet ikke hva han skulle foreslått. Hva gjør han med vennene sine? Er det ting du kunne vært interessert i? Hvis du gjør det klart at du liker ting han liker å gjøre blir han kanskje mer villig til å ta deg med.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #6 Skrevet 11. oktober 2015 Nå er det mulig jeg drar spekulasjonen vel langt (er ikke så lett når man ikke kjenner noen av delene), men det kan være han føler seg usikker. Han har rett og slett ikke peiling på tingene han tror du vil gjøre, og vet ikke hva han skulle foreslått. Hva gjør han med vennene sine? Er det ting du kunne vært interessert i? Hvis du gjør det klart at du liker ting han liker å gjøre blir han kanskje mer villig til å ta deg med. Det tror jeg også. Kanskje han ikke har fantasi til å finne på noe? Jeg synes det bli dumt å insistere på eller legge press på ham til å finne på ting hvis det ikke faller naturlig for ham. Han har sikkert mange andre fine sider. Hvorfor kan ikke du være "aktivitetsleder" så kan han gjøre noe han er komfortabel med? Anonymous poster hash: 750e4...aa6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #7 Skrevet 11. oktober 2015 Nå er det mulig jeg drar spekulasjonen vel langt (er ikke så lett når man ikke kjenner noen av delene), men det kan være han føler seg usikker. Han har rett og slett ikke peiling på tingene han tror du vil gjøre, og vet ikke hva han skulle foreslått. Hva gjør han med vennene sine? Er det ting du kunne vært interessert i? Hvis du gjør det klart at du liker ting han liker å gjøre blir han kanskje mer villig til å ta deg med. Det tror jeg også. Kanskje han ikke har fantasi til å finne på noe? Jeg synes det bli dumt å insistere på eller legge press på ham til å finne på ting hvis det ikke faller naturlig for ham. Han har sikkert mange andre fine sider. Hvorfor kan ikke du være "aktivitetsleder" så kan han gjøre noe han er komfortabel med? Anonymous poster hash: 750e4...aa6 Jepp, dere har nok begge rett i at han er litt usikker (som også henger sammen med at jeg skulle ønske han tok mer på meg). Han er den mest tilbakeholdne fyren jeg har datet, og det har gjort at jeg tar mye mer styring enn jeg har gjort tidligere. Haha, jeg lo høyt av "aktivitetsleder". Jeg har en jobb hvor jeg må bestemme mye hver dag, og merker at jeg ikke vil overføre den rollen totalt til et forhold også. Med vennene sine tror jeg det går mye i øl og fotball. Så tror han setter veldig pris på å gå turer med meg, se nye steder og generelt snakke mye. Og alt er jo veldig fint, men jeg merker jeg trenger mer initativ fra hans side. Og hvis han er usikker (jeg kjenner han ikke godt nok enda, men mistenker det) så er jeg i alle fall redd for å snakke med han og at han skal oppfatte det som kritikk. Er det ikke typisk at en usikker mann har veldig problemer med å snakke om utfordringer? Jeg har aldri datet en som han før, så føler meg litt usikker selv. Anonymous poster hash: aae1e...c2e
Okapi Skrevet 11. oktober 2015 #8 Skrevet 11. oktober 2015 Du kan jo ikke forvente at han foreslår ting han aldri gjør ellers. Øl og fotball er uaktuelt for deg? Poenget er at hvis han ikke tror du vil være interessert i "hans" aktiviteter er det jo ikke så rart han ikke foreslår noe.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #9 Skrevet 11. oktober 2015 Dette høres nesten ut som sånn menn generelt har det i en datingsituasjon. Det er jo vanlig at det er mannen som er mest "på" og tar mest initiativ, men hvis han tar initiativ så er dama med på det med en gang. Det er litt artig å lese om det den andre veien og at det blir helt "feil" at mannen er litt mer passiv. Uansett. Han kan, som nevnt over her, ikke vite hva du mener om du ikke sier noe. Så dere må jo bare snakke sammen om det. Anonymous poster hash: 8f58e...257
Gjest Skrevet 11. oktober 2015 #10 Skrevet 11. oktober 2015 Det du beskriver er en høflig og forsiktig mann som er redd for å ta kontrollen. Du trenger ikke om å gjøre en stor ting ut av det eller sette dere ned for å 'snakke om ting' slik kvinner ofte vil. For eksempel kan du enkelt si, "I dag vil jeg at du skal bestemme. Overrask meg! : )" Vedrørende kroppskontakt, kan du ta mer initiativ til dette og dermed vise han at det er greit og til og med ønskelig at han tar på deg. Så skal du se det blir mer av dette. Ellers er poenget med å treffe noen å finne noen man faktisk liker, så om du egentlig ikke liker han, så ikke prøv å forandre på han. Men det er jo mulig han bare er sjenert og forsiktig, så han kommer nok ut av skallet etterhvert. 1
Arca Skrevet 11. oktober 2015 #11 Skrevet 11. oktober 2015 Tja, spørs litt dette om der er pga hans personlighet eller bare slik han er nå. Men du kan jo lufte det, og samtidig åpne for at han kan si noe han skulle ønske var annerledes? Da blir det ikke bare enveis, og du viser at du også er villig til å tilpasse deg.
Gjest Løvemunn Skrevet 11. oktober 2015 #12 Skrevet 11. oktober 2015 Du kan jo ikke forvente at han foreslår ting han aldri gjør ellers. Øl og fotball er uaktuelt for deg? Poenget er at hvis han ikke tror du vil være interessert i "hans" aktiviteter er det jo ikke så rart han ikke foreslår noe. Her er jeg uenig med deg, det er klart han kan og burde foreslå ting han aldri gjør ellers. Jeg har ingen spesiell hobby, men det er klart at jeg foreslår ulike aktiviteter om jeg skal treffe noen for en date. Pleier aldri å bowle, men hender jeg foreslår det for en date. Samme med å gå på museum, gjør stort sett bare det på storbyturer ellers. Det er jo det alle gjør i datingfasen. Skulle det vært sånn at man bare foreslår ting man vanligvis gjør selv ville det blitt tamme greier. "Kom hjem til meg, vi kan lese hver vår bok og drikke et glass rødvin". Man må kunne forvente at en potensiell partner legger seg litt i selen. Ts, be han komme opp noe de par, tre neste gangene. En passiv partner er lite stimulerende i lengden.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #13 Skrevet 11. oktober 2015 Du kan jo ikke forvente at han foreslår ting han aldri gjør ellers. Øl og fotball er uaktuelt for deg? Poenget er at hvis han ikke tror du vil være interessert i "hans" aktiviteter er det jo ikke så rart han ikke foreslår noe. Jeg har vel nevnt at jeg ikke er så glad i fotball, men veldig glad i øl. Hadde blitt med på en kamp hvis han spurte, men jeg tenker vel heller at det må være mulig for han å tenke litt utenfor de tingene han vanligvis gjør. Det du beskriver er en høflig og forsiktig mann som er redd for å ta kontrollen. Du trenger ikke om å gjøre en stor ting ut av det eller sette dere ned for å 'snakke om ting' slik kvinner ofte vil. For eksempel kan du enkelt si, "I dag vil jeg at du skal bestemme. Overrask meg! : )" Vedrørende kroppskontakt, kan du ta mer initiativ til dette og dermed vise han at det er greit og til og med ønskelig at han tar på deg. Så skal du se det blir mer av dette. Ellers er poenget med å treffe noen å finne noen man faktisk liker, så om du egentlig ikke liker han, så ikke prøv å forandre på han. Men det er jo mulig han bare er sjenert og forsiktig, så han kommer nok ut av skallet etterhvert. Jeg bad han på en pen måte på 3. date om å bestemme hva vi skulle gjøre, og da spurte han om jeg ville spille shuffleboard. Ble veldig positivt overrasket, og sa flere ganger at det var et bra forslag og at jeg hadde det veldig gøy. Men etter det ble det nok en gang meg som måtte finne på innholdet. Jeg liker han, for all del! Det er bare passitiviteten jeg er redd skal bli for mye. Lurer også på om han er veldig sjenert, og i såfall hvor lang tid han trenger på å bli varm i trøya. Her er jeg uenig med deg, det er klart han kan og burde foreslå ting han aldri gjør ellers. Jeg har ingen spesiell hobby, men det er klart at jeg foreslår ulike aktiviteter om jeg skal treffe noen for en date. Pleier aldri å bowle, men hender jeg foreslår det for en date. Samme med å gå på museum, gjør stort sett bare det på storbyturer ellers. Det er jo det alle gjør i datingfasen. Skulle det vært sånn at man bare foreslår ting man vanligvis gjør selv ville det blitt tamme greier. "Kom hjem til meg, vi kan lese hver vår bok og drikke et glass rødvin". Man må kunne forvente at en potensiell partner legger seg litt i selen. Ts, be han komme opp noe de par, tre neste gangene. En passiv partner er lite stimulerende i lengden. Enig i dette, trenger nok mer stimuli for å ikke miste interessen. Vil bare pakke det veldig pent inn og ikke konfrontere han for mye. Anonymous poster hash: aae1e...c2e
Gjest Gjest_Svampebobb1 Skrevet 11. oktober 2015 #14 Skrevet 11. oktober 2015 Nei, det er helt sant. Alt til nå har jo vært kjempefint, men har begynt å tenke over disse tingene de siste gangene. Men vil virkelig ikke kritisere han, kan være han er litt følsom, kjenner han ikke godt nok til å vite det. Dette stemmer nok, vi har gjort ting han kanskje ikke pleier å gjøre med vennene sine. Men er også litt lei av vi blir enige om å ses torsdag, også er det alltid jeg som må sende melding og høre om hvor og når (hvor han da sier at jeg kan bestemme). Anonymous poster hash: aae1e...c2e Du trenger ikke å kritisere han. Du kan oppfordre/oppmuntre han eller du kan spørre om han har noen forslag til noe dere kan gjøre. Alt. Kan du dra det så "langt" at du sier du synes han kan overraske deg med hva dere skal finne på. Det er ikke så unaturlig i startfasen. Uansett så anbefaler jeg at dere går rolig og forsiktig frem, slik at dere unngår komplikasjoner. Husk at det tar tid å bli kjent med hverandre .
Starless Skrevet 11. oktober 2015 #15 Skrevet 11. oktober 2015 Kan jeg ta opp disse tingene, eller er det for tidlig? Jeg er redd for å ordlegge meg feil og vil ikke at han skal føle seg kritisert. Samtidig er jeg redd for å havne i et mønster, og tenker det er bedre å si ting med en gang. Anonymous poster hash: aae1e...c2e Fyren høres jo egentlig bare snill ut slik du beskriver han her. Jeg synes derfor du skal forklare han dette du føler mens dere er relativt tidlig i forholdet. Mye handler jo dessuten om måten det blir sagt på. Ellers skal du selvsagt ha kred for å ville kommunisere med denne fyren gjennom verbalspråk. Dette forkludrer jo noe den globale kvinnelige tenkningen hvor menn intuitivt skal vite hva dere føler.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #16 Skrevet 11. oktober 2015 Du trenger ikke å kritisere han. Du kan oppfordre/oppmuntre han eller du kan spørre om han har noen forslag til noe dere kan gjøre. Alt. Kan du dra det så "langt" at du sier du synes han kan overraske deg med hva dere skal finne på. Det er ikke så unaturlig i startfasen. Uansett så anbefaler jeg at dere går rolig og forsiktig frem, slik at dere unngår komplikasjoner. Husk at det tar tid å bli kjent med hverandre . Ja det kan jeg gjøre, takk for råd. Det tar definitivt tid å bli kjent ja, vi har jo bare møttes noen ganger. Fyren høres jo egentlig bare snill ut slik du beskriver han her. Jeg synes derfor du skal forklare han dette du føler mens dere er relativt tidlig i forholdet. Mye handler jo dessuten om måten det blir sagt på. Ellers skal du selvsagt ha kred for å ville kommunisere med denne fyren gjennom verbalspråk. Dette forkludrer jo noe den globale kvinnelige tenkningen hvor menn intuitivt skal vite hva dere føler. Åja, han er nok den snilleste fyren jeg har truffet, og setter veldig pris på det, så skal passe på å si det til han neste gang vi ses. Og som du sier; det handler om hvordan man sier det. Tidligere har jeg vært dårlig på å kommunisere hvordan jeg vil ha det, tenker ikke å følge det mønsteret med han her. Anonymous poster hash: aae1e...c2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå