Gå til innhold

Soleksem av solarium

Pusebaby

Anbefalte innlegg

Sist torsdag lå jeg 20 minutter i et solarium jeg ikke har brukt tidligere og når jeg så i speilet oppdaget jeg en rund rød flekk på brystet som ikke var der før solingen.

Flekken så på en måte ut som en litt rødlig skorpe men var ikke vond bare klødde litt, er det soleksem?

Jeg trodde kanskje soleksem var mer små prikker, den flekken her var like stor som en lillefingernegl kanskje. Jeg lot den være ifred en uke å nå ser den bedre ut for det har liksom kommet ny lys hud inni som kjør flekken til en rød ring som bare blir mindre og mindre på en måte...hvis det var forståelig :wink:

Er det som det skal?

Jeg har ganske lys hud men er vant med å ta solarium men har hørt at man kan få soleksem ved å bruke solarium som har dårlige rør?

Jeg vil helst ikke til legen for å sjekke når alt også bare virker som det går bedre og flekken blir mindre,

bare lurte på om noen hadde opplevd noe lignende?

Det var ikke noe føflekk eller noe der før heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min soleksem er små prikker ja, som blir til digre blemmelignende klumper når jeg klør på de.

Kan du rett og slett ha blitt brent? Mulig du må begynne med kortere tid, at 20 minutter er for lenge.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

skjedd det samme med meg tatt solarium mangen en gang men dette skjede plutselig en gang, kan skyldes at du kanskje hadde lotion med litt parfyme i akkurat på det stedet, eller rett og slett parfyme der..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er enig med gjesten der, tror heller du er litt solbrent eller pga en parfyme- eller krem- flekk. får du soleksem så får du masse utslett med små prikker som klør noe helt sinnsykt!! så svir det og blir nesten litt blemmete...

prøv litt mindre tid neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...