AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #1 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg er 21 år og 160 cm, og veier ca. 50 kg på morgenen før frokost. Kjenner en redsel inni meg for å legge på meg slik at jeg blir over 50 kg, fordi jeg ser for meg at det er mye å veie mer når man bare er 160 cm. Forstår jo at det er opp til hver enkelt kroppsbygning hva som er riktig, men jeg synes det er så vanskelig å stå og vurdere min egen kropp i speilet for å finne ut om jeg burde passe på å ikke legge på meg. Hva er normal vekt når man er så lav som jeg er? Anonymous poster hash: 11016...862
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #2 Skrevet 11. oktober 2015 Sjekk bmi, så får du en pekepinn.Anonymous poster hash: 5adf6...56f 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #3 Skrevet 11. oktober 2015 Sjekk bmi, så får du en pekepinn.Anonymous poster hash: 5adf6...56f I følge BMI kan jeg jo veie opptil 64 kg før jeg kategoriseres som overvektig. Men jeg ser for meg at det er mye for en på 160 cm å veie opp mot 60 kg? Eller tar jeg helt feil? Anonymous poster hash: 11016...862
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #4 Skrevet 11. oktober 2015 I følge BMI kan jeg jo veie opptil 64 kg før jeg kategoriseres som overvektig. Men jeg ser for meg at det er mye for en på 160 cm å veie opp mot 60 kg? Eller tar jeg helt feil? Anonymous poster hash: 11016...862 Det kommer helt an på fettprosenten og hvor mye muskler man har. Du har uansett en god margin dit Anonymous poster hash: 5adf6...56f 3
eplekarten Skrevet 11. oktober 2015 #5 Skrevet 11. oktober 2015 Veier ca 50 kg selv, men folk synes jeg ser frisk og grei ut på opp mot 53 også trives best på 50 selv, men jeg så bare sjuk ut nede på 46 kg.. helt individuelt:)
Gjest Sukkerbit Skrevet 11. oktober 2015 #6 Skrevet 11. oktober 2015 I følge BMI kan jeg jo veie opptil 64 kg før jeg kategoriseres som overvektig. Men jeg ser for meg at det er mye for en på 160 cm å veie opp mot 60 kg? Eller tar jeg helt feil? Anonymous poster hash: 11016...862 Selv er jeg 160 og veier sånn ca 57 kg. Altså ikke langt fra 60. Jeg er veldig slank, men trener mye og har gjort det siden jeg var liten, så jeg har en god del muskler. Men da jeg opererte og sa hva jeg veide, svarte legene at det trodde de ikke noe på. De trodde jeg veide rundt 50 kg. Det viser vel hvor umulig det er å se på en person hvor mye personen veier.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #7 Skrevet 11. oktober 2015 Vel, ut fra BMI er 63-64 kg faktisk innenfor det normale. Det var jo det du spurte om. "Normal" er jo bare et annet ord for gjennomsnittlig eller vanlig. "Vanlig" betyr at noe ofte forekommer. (Kilde: Bokmålsordboka.) Så, hvis høy vekt forekommer ofte, og lav vekt forekommer sjeldent, vil da høy vekt pr definisjon være normalt, for å ta et banalt eksempel. Et annet eksempel er kulturforskjeller. Min søster bodde i Italia et halvår, jeg tror det var et språkkurs og noe innenfor matlaging å gjøre hun tok der. En dag hun var på kjøkkenet der hun jobbet, kom sjefskokken og lurte på om hun ville ha hvit eller rød. Henne - "Hvit eller rød hva da?" Kokken - "Vin, selvfølgelig!" Henne - "Hva?! Nei, jeg er jo på jobb!" Kokken - "Ja, og så da? Klart du må ha noe å kose deg med mens du jobber. Nå, hvit eller rød?" Henne - "Okey, rød da." (Her forventer hun kanskje ett glass eller noe.) Kokken kommer med en hel flaske til henne, og en til kollegaen hennes. - "Vær så god, kos dere!" Min søster blir helt forferdet, og mener at hun skal da ikke ha en hel flaske alene. Hun skal jo kjøre hjem etter jobb? Sjefskokken ser fortsatt ikke problemet. (For ordens skyld: Dialogen her er ikke ordrett sitert, men poenget bak historien er den samme.) Kan du se for deg noe sånt i Norge? På den annen side; skiftet hennes varte 12 timer. Det blir noe helt annet enn å drikke den samme mengden på en kveld. Så det jeg føler at du egentlig spør om, er hvilken vekt som er akseptabel å ha med din høyde. Eller hvilken vekt som ser bra ut på din høyde, rettere sagt. Det vil avhenge av mange ting; totalvekt i forhold til høyde(BMI), fett kontra muskler(fettprosent), hvor bredt skjelettet ditt er bygd(menn har f.eks. smalere hofter enn kvinner, og man kan ha smale skuldre og brede hofter eller omvendt), hvor jevnt/ujevnt fettet fordeler seg, og sist, men ikke minst: Den enkeltes individuelle preferanse og oppfatning av hva som ser pent ut. Anonymous poster hash: ce50d...7d1 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #8 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg har veid mellom 48 og 60 og syns jeg var slank hele tiden. Var mest trent på 60 kg mens jeg var en utrent, stillesittende nerd på 48kg. Så bedre ut med litt muskler enn det beinrangelet jeg er nå, men det er ikke viktig for meg å se bra ut så whateverAnonymous poster hash: 79696...849
Pringle Skrevet 11. oktober 2015 #9 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg er 21 år og 160 cm, og veier ca. 50 kg på morgenen før frokost. Kjenner en redsel inni meg for å legge på meg slik at jeg blir over 50 kg, fordi jeg ser for meg at det er mye å veie mer når man bare er 160 cm. Forstår jo at det er opp til hver enkelt kroppsbygning hva som er riktig, men jeg synes det er så vanskelig å stå og vurdere min egen kropp i speilet for å finne ut om jeg burde passe på å ikke legge på meg. Hva er normal vekt når man er så lav som jeg er? Anonymous poster hash: 11016...862 Normal BMI for en med din høyde kan du enkelt fiinne ut ved å søke på Google etter "BMI". Tankene dine trenger du mer spesialisert hjelp med. Kvinneguiden er ikke det beste stedet for denne problematikken.
Mynona Skrevet 11. oktober 2015 #10 Skrevet 11. oktober 2015 Tråden er ryddet iht retningslinjene for rommet Mynona, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #11 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg er enig med deg, TS. Vi på 160 cm ser best ut og har det best på 50 kg. Maks 53 kg. Hvis jeg går over dette føler jeg meg ikke bra, og beinstrukturen i ansiktet forsvinner. Får måneansikt og ser ikke bra ut. Anonymous poster hash: c158f...edf 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #12 Skrevet 11. oktober 2015 Hei, jeg er 161 cm og veier 47-50 kg, og har aldri veid over 53. Jeg er veldig petit i kroppen. Har smale skuldre, smal midje og ikke brei over baken. Vet at jeg ikke hadde sett fin ut om jeg hadde lagt på meg ti kilo, men ser damer på min høyde som ser flotte ut med flere kilo med enn meg. Det er som noen nevner, helt individuelt. Jeg er spretten, lett og smidig, andre kan være sexy og duvende, eller begge deler. Anonymous poster hash: 519d9...3a8 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #13 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg er enig med deg, TS. Vi på 160 cm ser best ut og har det best på 50 kg. Maks 53 kg. Hvis jeg går over dette føler jeg meg ikke bra, og beinstrukturen i ansiktet forsvinner. Får måneansikt og ser ikke bra ut. Anonymous poster hash: c158f...edf Okei, men da prøver jeg å holde meg på 50 kg, i alle fall ikke mye over Anonymous poster hash: 11016...862 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #14 Skrevet 11. oktober 2015 Herre-fitte-Gud. Du kan se ut som en gresk gudinne på 60 kg sålenge det er muskler du har, ikke et belte med fett. Hvorfor er man få opphengt i vekt? Du kan veie 55 kg med digre brød, som tar flere kg av kroppsvekten, eller du kan veie 50 med små flate myggstikk. Se deg heller i speilet. Blir så oppgitt av jenter. Selv er jeg 159 høy, 55 kg med sprettrumpe, synlige abs, lav fettprosent og c-kopp i bh. Har aldri brydd meg om vekt, fettprosent derimot.. Anonymous poster hash: 5dc6b...095 2
Jolene Skrevet 11. oktober 2015 #15 Skrevet 11. oktober 2015 Selv er jeg 161 og veier 60 kg. Har veid 54 kg, på seg så det virkelig ikke bra ut. Formene mine var ikke like fine og kroppen så rett og slett rar ut. Derfor måler jeg meg i stedet. Målene mine er 90-62-90, det er jeg meget godt fornøyd med. Hvordan vi bærer fett er genetisk, ergo blir vekt egentlig ikke så veldig relevant. Det er tross alt forskjell på hvordan kroppsfasong vi har Selv ser jeg best ut når jeg veier rundt 58/60 kg, fordi da kommer former og alt bedre frem, men jeg ser fortsatt slank ut. Dessuten så har jeg en del muskler, det veier jo mer enn fett Vekt er ikke alt, å være en slave av vekten virker i grunn bare trist.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #16 Skrevet 11. oktober 2015 Normal BMI for deg er definert som 46/47 kg - 62/63 kg (alt etter hvilken formel du bruker). Hva din personlige trivselsvekt er er individuelt. Så lenge du veier mellom disse tallene er du "normal". Anonymous poster hash: 17f8f...969 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå