Gå til innhold

Mye snørr 3åring. Aldri helt frisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei kloke damer!

Jeg var i foreldresamtale i bhg nå at 3 åringen min er så mye snørrete.

Hun begynte på stor avdeling nå i høst, men de sa det hadde blitt lagt merke til på den lille og.

Har egentlig ikke tenkt at det er spesielt mye før hun nevnte det, og er forsåvidt enig hun er ganske konstant snørrete ihvertfall. Ikke sånn at vi tørker HELE tiden men relativt ofte.

Sjelden det er helt rent og tørt.

Fikk beskjed om å evt ta det med helsesøster.

Ringte HS samme dagen men hun var ikke bekymret.... Sa forkjølelse kunne henge i 4-5 uker etter man var frisk og det var nok derfor. Så lenge hun ikke var plaget med mye halsbetennelse/ørebetennelse osv satte de ikke igang noe tiltak.

Men er det noen her med erfaring, lignende tilfeller?

Hva var grunnen da?

Tror ikke det er allergi for(beklager detaljer) det renner ikke slik blank snørr. 

Det er tykk, smågul snørr som både renner noe, men stivner i nesen.

Typisk betent snørr som ved forkjølelse...

Ikke tett om natten, og hun snorker ikke. Ingen kjente allergier vi vet om heller.

:(  :vetikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke lege eller noe, men kan det være betente bihuler? Ville tatt med barnet til en lege og få det undersøkt. Men hun snorker ikke, og det er jo typisk for betente bihuler.. Men likevel må jo snørret komme fra et sted, og gult snørr er puss fra en betent kilde tross alt.. Så jeg ville kommet til bunns i det..

Anonymous poster hash: 94b2f...986

Skrevet

Allergi var det første jeg tenkte på. Få henne testet for de mest vanlige allergenene hos fastlegen.

Anonymous poster hash: 9bcad...587

Skrevet

Høres ut som et barn jeg kjenner som reagerer på melkeprodukter. Prøv å kutt alt av melkeprodukter en periode og se hva som skjer.

Anonymous poster hash: 46f68...717

Skrevet

Høres ut som et barn jeg kjenner som reagerer på melkeprodukter. Prøv å kutt alt av melkeprodukter en periode og se hva som skjer.

Anonymous poster hash: 46f68...717

For all del, ikke følg dette rådet. Ikke gjør drastiske endringer i kostholdet til barnet ditt før du vet at det er problemet! Altså konstatert av lege.

Anonymous poster hash: f42bc...24a

• Liker 3
Skrevet

For all del, ikke følg dette rådet. Ikke gjør drastiske endringer i kostholdet til barnet ditt før du vet at det er problemet! Altså konstatert av lege.

Anonymous poster hash: f42bc...24a

Sikkert ment velmenende, men man kan ikke konstaterere kumelkallergi uten å først fjerne det fra kostholdet og så introdusere det igjen. Allergitester på barn under 4 er ikke pålitelige. Mange leger har også manglende kunnskap, lege/dietiker evt barnelege er nødvendig. Om det er kunelkallergi er det ikke noe uvanlig og mange barn har dette.

Lykke til Ts!

Anonymous poster hash: eba7d...bca

Skrevet

Neppe matvareallergi siden poden ikke har magesmerter og/eller dårlig mage.

Anonymous poster hash: 9bcad...587

Skrevet

Jeg tenkte også umiddelbart på allergi. Sikkert fordi jeg går rundt med tett nese hele året selv dersom jeg ikke tar medisinene mine.

Litt lesestoff til trådstarter: http://www.allergiviten.no/index.asp?G=1497&ID=2977

ja her kjente jeg faktisk igjen mye! 

hmmm kanskje vurdere å ta det litt vidre da.. greit p evt utelukke allergi uansett

Skrevet (endret)

ja nei jeg tror ikke det er noe mat allergi egentlig. Ser for meg mere sår rumpe, magevondt osv ville vært tilstede da. Men klart, skal ikke utelukke det helt.

Helårsallergi som var i form av husdyr eller den midden man har «i hjemmet» sto seg faktisk ut på mange av tegnene. 

Hun har noen rare utrykk hun gjør som om hun klør litt i nesa. Og det renner jo ikke konstant men er mere tett med ganske tykk snørr.

Helårssnue ble det kalt. Slik som pollenallergi bare at det blir forklart som «aldri helt frisk» «konstamt forkjølet».. akkurat slik jeg oppfatter henne og.

Hm vi får se an en stund til.. vi går jo forkjølelsessesongen i møte nå og men tror nok jeg uansett skal ta det videre om se hva som kan gjøres.. evt testes for div allergier e.l. :)

men jeg får og inntrykk av at hun er mere snørrete i barnehagen...

Kanskje det er noe i luften der mere enn her hjemme og?:S

Men da hadde man vel merket det på flere barn.. hmm

Endret av agnesb
Skrevet

Vi har hatt samme problem med vår 3-åring, men han snorker også, da. Vi har fått time til Ønh snart, men det er pga. flere ting, som vann i ørene, stadige forkjølelser, mistanke om allergi m.m. Men ser det er flere som nevner allergi, men der er det jo blankt snørr som er mest typisk. Vår har hatt begge deler.

Men jeg har tatt opp dette med betent snørr over lengre tid, flere ganger hos lege og jeg har spurt i barnehagen. Da har de bare svart at de fleste barn er snørrete hele vinteren, så det er bare å vente og se det an. Nå har jo min noen tilleggsting, da, ellers ville de nok ikke gjort noe. Men jeg har jo selv hatt den type nesegreier etter bihulebetennelser osv, som jeg har fått ifbm. at barna har vært syke, og jeg har jo da kjent at noe ikke er som det skal. Litt slapp osv, selv om ikke direkte syk. Det har gått over etter en del uker, og jeg har ikke gjort noe med det. Men at noe da ikke har vært normalt, har jeg jo kjent selv.

Skrevet

Vi har hatt samme problem med vår 3-åring, men han snorker også, da. Vi har fått time til Ønh snart, men det er pga. flere ting, som vann i ørene, stadige forkjølelser, mistanke om allergi m.m. Men ser det er flere som nevner allergi, men der er det jo blankt snørr som er mest typisk. Vår har hatt begge deler.

Men jeg har tatt opp dette med betent snørr over lengre tid, flere ganger hos lege og jeg har spurt i barnehagen. Da har de bare svart at de fleste barn er snørrete hele vinteren, så det er bare å vente og se det an. Nå har jo min noen tilleggsting, da, ellers ville de nok ikke gjort noe. Men jeg har jo selv hatt den type nesegreier etter bihulebetennelser osv, som jeg har fått ifbm. at barna har vært syke, og jeg har jo da kjent at noe ikke er som det skal. Litt slapp osv, selv om ikke direkte syk. Det har gått over etter en del uker, og jeg har ikke gjort noe med det. Men at noe da ikke har vært normalt, har jeg jo kjent selv.

ja det var det jeg trodde og som nevnt i hovedinnlegg.. trodde det var blankt sånn at det hele tiden «renner».. 

ikke det det er snakk om her ihvertfall.

Ja de er jo ofte det. Og det er vel som du sier, mere bekymringsverdig om det er flere ting. Som halsbetennelser, ørebetennelser, mye forkjølelse osv. 

Vi får vel bare vente litt og se..

Dette er jo en sånn greie jeg ikke har tenkt særlig over selv, før bhg nevnte det.. Og da finner man jo likhet i alle symptomer når man begynner å google...:P

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...