Gå til innhold

A eller B menneske ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg står opp tidlig, kl. 6 på hverdager og et sted mellom kl. 5-7.30 i helger. Legger meg som regel før kl. 23, hverdag som helg.

Kunne godt sovet lenger når jeg kan, og også vært lenger oppe om kvelden, men det blir aldri slik.

Som barn var jeg nok mer B-menneske i helgene.

Anonymous poster hash: 4fd23...dcf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skikkelig B-menneske. Elsker de dagene jeg går nattevakt, for da kan jeg sove til 16-17tiden uten dårlig samvittighet. Elsker generelt sett å sove, og å ligge i sengen til langt på dag. 

Skrevet

Jeg elsker å våkne opplagt en tidlig morgen, og føler meg flink når jeg er i seng til klokka 22. Dessverre så skjer det ett eller annet rart om kvelden så klokka flyr, og jeg kommer meg ikke i seng, og dagen der på blir et lite helvete og alt jeg tenker på er hvor godt det skal bli å legge seg, og at jeg skal være flink og komme meg i seng til riktig tid. Men så skjer det samme igjen.. 

Skrevet

Jeg er B. Har veldig vansker med å stå opp om morgenen (slumrer gjerne 1 t). Kan aldri planlegge å gjøre ting om morgenen før jobb (eks dusje, pakke treningsbag), så dette må gjøres om kvelden.

Alltid mest effektiv og produktiv etter kl 20-21 om kvelden og utover natten. Er gjerne dødstrøtt kl 17-19, og tenker jeg skal legge meg tidlig, men så kommer energien og overskuddet plutselig og man får totalt lakenskrekk..

Skrevet (endret)

B-menneske som (prøver å) lever et A-menneskeliv. Det går greit, men jeg må aktivt planlegge leggetid og stå opp-tid for å klare det; også i helgene for å ikke falle ut av rytmen jeg trenger i hverdagene. Jeg klarer nå å legge meg rundt 1-tiden på natten og stå opp halv åtte hver morgen uten forsovelser, men jeg merker at det ikke faller meg naturlig i det hele tatt og at jeg må "kjempe for det".

Endret av frisk
Skrevet

Jeg står opp tidlig, kl. 6 på hverdager og et sted mellom kl. 5-7.30 i helger. Legger meg som regel før kl. 23, hverdag som helg.

Kunne godt sovet lenger når jeg kan, og også vært lenger oppe om kvelden, men det blir aldri slik.

Som barn var jeg nok mer B-menneske i helgene.

Anonymous poster hash: 4fd23...dcf

Samme her!

Anonymous poster hash: 3e4cf...950

Skrevet

BBBBB Definitivt... så til de grader dessverre

Skrevet

Jeg var B-menneske til jeg ble 30. Nå står jeg opp 6.30 uten problem i ukedagene og våkner nesten like tidlig av meg selv lørdag og søndag. Selv om jeg liker å stå opp tidligere, så liker jeg fremdeles ikke å legge meg før etter midnatt. Trenger bare mindre søvn med årene.

Skrevet (endret)

B menneske så det synger! Natta er den beste tiden, men har en allsidig arbeid og noen ganger er det opp kl.6. Det er helt fint innimellom det og :)

Endret av wintergirl
Skrevet

B-menneske. Og nå som jeg ikke jobber har ting gått helt ut av kontroll med tanke på en noen lunde normal døgnrytme. Legger meg ofte i 3 tiden på natta og står opp i 12 tiden på formiddagen. Har prøvd å snu døgnet litt tilbake, men føler det er klin umulig å stå opp tidlig. Og de gangebe jeg faktisk klarer det, er jeg ikke i seng før 2-3 likevel..

Gjest Trollkarlen
Skrevet

Jeg liker å si at jeg er Å menneske. Jeg stod opp 6 i dag, men da hadde jeg sovet i 13 timer.

Gjest Løvemunn
Skrevet

B. Det er både en forbannelse og en velsignelse.

Skrevet

Jeg er B menneske, liker å sitte lenge oppe om kveldene og sove så lenge jeg vil dagen etter. Har hatt en jobb de siste 3 årene der det går an også. Samboeren min er motsatt, han er A menneske som legger seg tidlig og står opp tidlig. Dette har av og til blitt en utfordring, men vi har heldigvis etter hvert tilpasset oss hverandre sånn at det funker bra.

Skrevet

Litt slapp A, men er B på helg/når jeg vil ^^

Passer utrolig godt til 8-16 jobb siden jeg spretter ut av senga om morgenen når jeg vet jeg må.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...