Gå til innhold

Å komme upyntet i bursdag.

Summers

Anbefalte innlegg

Kommer du i feststemning hvis gjestene dine er kledd i for eksempel joggebukser mer eller mindre slitte, hettegensere, "moderne", fillete jeans osv.?

Tror du temafester som eksempelvis "bad taste" har laber stemning? Stemningen går som regel ikke på hva man går kledd i, men menneskene som er tilstede. Dersom man kommer i ødelagte klær til et oppstaset arrangement er man nok litt sosialt inkompetent, og da er det vel det som setter ned stemningen. 

Anonymous poster hash: 4a950...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart man skal pynte seg når man skal i bursdag, det skulle bare mangle, det er normal folkeskikk. Helt enig med TS her, kunne ikke falle meg inn å velge noe annet enn (tilpasset) pentøy når jeg er buden bort på noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Var nylig på bursdag hos en venninne og merket at nesten alle jentene var uten sminke eller spesielt pent kledd. Er det ikke litt frekt å nærmest gå i hverdagsklær på en bursdag? Sier ikke at man må ta på seg sitt peneste, men litt innsats og respekt bør man vise for bursdagsbarnet og de andre gjestene.

Var snakk om et lite selskap, men likevel! 

Fjolle.

La folk få være seg selv. 

Innsats og respekt viser man vennene sine året rundt. 

Det er vel litt frekt også å forvente at andre voksne mennesker skal være slik som du selv er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk man skal pynte seg når man skal i bursdag. Nei, man trenger ikke å komme stivpyntet, men man stiller ikke opp i bomseklær altså.

Jeg har aldri vært i en bursdag hvor folk ikke pyntet seg. Eller det var en gang hvor han kom i militærbukse og t-skjorte. Synes ikke et sånt passer seg i et 30 års lag akkurat.

Anonymous poster hash: e529e...37f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at man skal pynte seg litt. Man er jo tross alt invitert til en bursdagsfest.

Jepp. Enig

Anonymous poster hash: e529e...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Vertskapet bør indikere ønsket kleskode, selv dersom ønsket er ingen kleskode. Dette gjelder også for muntlige invitasjoner.

Ved tvil eller manglende kleskode bør man kle seg litt finere snarere enn litt slappere, for å være på den sikre siden. 

Man bør dog forsøke å ikke pynte seg mer enn vertskapet.

:tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en som liker å kle meg "pent". Følte meg faktisk overpyntet forrige bursdag jeg var i selv om jeg bare brukte hverdags klær. Var veldig fornøyd noen av gutta stilte i (jobb)skjorte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...