Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 10. oktober 2015 #21 Del Skrevet 10. oktober 2015 Det kommer helt an på hvordan man pleier å ha det i sin familie ift hva man selv velger å gjøre. Hos oss tar vi det ganske vanlig (pynter kanskje med noe ekstra sminke, eller smykker bare) til "vanlige bursdager", så pynter man seg heller ordentlig til runde dager etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summers Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter #22 Del Skrevet 10. oktober 2015 Enig TS, jeg synes også folk burde gjøre litt ekstra når de skal i bursdag. Synes det har sklidd veldig ut, og nå kommer folk i hverdagsklær. Jeg synes det har med å vise litt ære til den som fyller år, at man pynter seg litt før man går i et selskap. Anonymous poster hash: 2b3c9...44f Takk, om man ikke er pent nok kledd til å slippe inn på utesteder etter bursdagen så er man ikke pent nok kledd til å møte opp i bursdagen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruPotter Skrevet 10. oktober 2015 #23 Del Skrevet 10. oktober 2015 Vil tro at det kommer litt an på personen. Er selv ganske glad i å pynte meg til finere anledninger, men dersom bursdagsbarnet selv kommer til å ta meg imot innført i sweatpants og flekkete tskjorte møter jeg ikke opp i høye hæler. I mine bursdager, så sier jeg til mine venninner at de ikke trenger å pynte seg noe ekstremt mye, rett og slett fordi vi enten går på cafe, eller ut for å spise...Da er det helt greit med klær du går med i hverdagen, når man går ut på cafe ellers De siste årene har jeg hatt ei venninne på besøk, middag og kake etterpå.. Jeg forventer ikke at hun skal pynte seg...Eneste jeg forventer er at vi har det like trivelig som vi alltid bruker å ha det ^_^ Og ja, hun har kommet til meg i kosebukse og ekstra par med ullsokker (lester) og jeg kunne ikke brydd meg mer.. Når jeg var rundt 12-14år gammel, så var mine bursdager lagt til å vare fra fredag-lørdag, pysjamas party med mine aller nærmeste, det var koselig ^_^ -Tror jeg er litt laid-back, når det gjelder slike ting jeg... Er jo noe helt annet når det er 50-60-70 osv årsdag, eller andre selskap, hvor man bør pynte seg, 17-mai kaffe, dåp...etc.... Enig i dette. At det kommer an på personen og hvilken type bursdag det er (om det er runddag/planen er å dra ut f.eks.). Vil tro det er vanlig å få beskjed om hva man skal gjøre, om man skal ut eller sitte hjemme. Da kan man liksom ta det derifra. Jeg personlig er veldig "laid back", og det vet de aller fleste rundt meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 10. oktober 2015 #24 Del Skrevet 10. oktober 2015 Jeg er enig i at man skal pynte seg litt. Man er jo tross alt invitert til en bursdagsfest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summers Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter #25 Del Skrevet 10. oktober 2015 Det handler jo ikke om hva en selv liker best å gå i, men hva som sømmer seg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nasse1 Skrevet 11. oktober 2015 #26 Del Skrevet 11. oktober 2015 Tenker at det viktigste er at de kommer,ikke hva de går i. De eneste gangene jeg ville tenkt det merkelig om noen kom i hverdagslige klær, er om det er en mer formell fest. Jeg kjenner for øvrig vennene mine godt nok til å vite om de er glad i å pynte seg eller ikke, og det ville derfor ikke overrasket meg at enkelte ikke doller seg opp for en helt vanlig bursdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #27 Del Skrevet 12. oktober 2015 Nei syns ikke det er noe rart med mindre man er invitert til skikkelig selskap og fått beskjed om kleskode. I min krets går vi også som regel alltid normalkledd i bursdager, og min forrige bursdag ble feiret med pysj, joggebukse og sminkefritt besøk av mine nærmeste venninder med noen grandiosapizzaer på slep Jeg reagerer faktisk mere når noen kommer veldig pyntet, enn ikke pyntet. Hallo, en bursdag er ikke SÅÅÅÅ stas å feire, så om man doller seg opp i stramme kjoler med korte ben og høye hæler man nekter å ta av seg når man kommer inn fordi de er en del av outfitet, så tror jeg man har gått feil sted for bursdager er ikke noe sted å vise seg frem på men å mimre med bursdagsbarnet og andre gamle venner om gamle minner Anonymous poster hash: 7085c...92a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calleia Skrevet 12. oktober 2015 #28 Del Skrevet 12. oktober 2015 Jeg syntes det skal være forskjell på hverdag og fest! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 12. oktober 2015 #29 Del Skrevet 12. oktober 2015 Jeg er en som liker å kle meg "pent". Følte meg faktisk overpyntet forrige bursdag jeg var i selv om jeg bare brukte hverdags klær. Var veldig fornøyd noen av gutta stilte i (jobb)skjorte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #30 Del Skrevet 12. oktober 2015 Man kler seg opp når noen har bursdag og skal feires. Det er normal folkeskikk. Hva bursdagsbarnet selv "vil" er jo ikke noe man spekulere i, det er jo heller ikke som om man klager over at noen ikke er pyntet nok som om det passende å si. Man kan heller ikke regne med at andre ikke bryr seg fordi man selv ikke bryr seg. Det er ikke snakk om å se veldig formell ut, bare at man har ordnet seg litt. Offisiell kleskode er noe man opererer med i f.eks. bryllup, der settingen er såpass formell at gjester må vite hvilken grad av formell for ikke å komme stivpyntet når andre er "normalt" pyntet. Det er ikke vanlig å ha kleskode for en vanlig bursdagsfest, men går utifra at alle ser normalt pent kledd ut. Jeg har derimot opplevd at noen venninner har begynt å operere med kleskode, og det er rett og slett fordi de gjerne vil ha en skikkelig fest som det er litt stil på, og har dårlig erfaring med at mange kommer og ser veldig sjuskete ut. Anonymous poster hash: 753ec...246 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #31 Del Skrevet 12. oktober 2015 I min krets går vi også som regel alltid normalkledd i bursdager, og min forrige bursdag ble feiret med pysj, joggebukse og sminkefritt besøk av mine nærmeste venninder med noen grandiosapizzaer på slep Anonymous poster hash: 7085c...92a Da går jeg utifra at det var spesifisert at det var pysjparty/filmkveld. Anonymous poster hash: 753ec...246 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Florence Skrevet 12. oktober 2015 #32 Del Skrevet 12. oktober 2015 Jeg synes jo man skal pynte seg når man er invitert i selskap og ikke gå i det man bruker i hverdagen. Sminke går ikke under det synes jeg, det går an å pynte seg uten å sminke seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #33 Del Skrevet 12. oktober 2015 Var nylig på bursdag hos en venninne og merket at nesten alle jentene var uten sminke eller spesielt pent kledd. Er det ikke litt frekt å nærmest gå i hverdagsklær på en bursdag? Sier ikke at man må ta på seg sitt peneste, men litt innsats og respekt bør man vise for bursdagsbarnet og de andre gjestene. Var snakk om et lite selskap, men likevel! Jeg ville vært glad bare noen kom i min bursdag. Hva har det å si hvilke klær man har på seg sålenge man er i feststemning? Anonymous poster hash: 0310b...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. oktober 2015 #34 Del Skrevet 12. oktober 2015 Det kommer jo litt an på settingen, men sånn generelt så synes jeg man kan gjøre en liten innsats når man er invitert i bursdag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 12. oktober 2015 #35 Del Skrevet 12. oktober 2015 Jeg ville vært glad bare noen kom i min bursdag. Hva har det å si hvilke klær man har på seg sålenge man er i feststemning?Anonymous poster hash: 0310b...656 Kommer du i feststemning hvis gjestene dine er kledd i for eksempel joggebukser mer eller mindre slitte, hettegensere, "moderne", fillete jeans osv.? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #36 Del Skrevet 12. oktober 2015 Kommer du i feststemning hvis gjestene dine er kledd i for eksempel joggebukser mer eller mindre slitte, hettegensere, "moderne", fillete jeans osv.? Hvis de er i godt humør og feststemte, ja! Ikke hvis de sitter og surmuler som gamle kjerringer. Anonymous poster hash: 9c9b6...47a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 12. oktober 2015 #37 Del Skrevet 12. oktober 2015 (endret) Hvis de er i godt humør og feststemte, ja! Ikke hvis de sitter og surmuler som gamle kjerringer. Anonymous poster hash: 9c9b6...47a Du forstod ikke hva jeg mente. Hva kommer du i feststemning av? For meg er det forskjell på hverdag og fest, hvordan man er kledd. Jeg tror unge jenter kan surmule mere enn gamle kjerringer . Endret 12. oktober 2015 av Arabella 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 12. oktober 2015 #38 Del Skrevet 12. oktober 2015 Enig TS, jeg synes også folk burde gjøre litt ekstra når de skal i bursdag. Synes det har sklidd veldig ut, og nå kommer folk i hverdagsklær. Jeg synes det har med å vise litt ære til den som fyller år, at man pynter seg litt før man går i et selskap. Anonymous poster hash: 2b3c9...44f Enig med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 13. oktober 2015 #39 Del Skrevet 13. oktober 2015 Enig med TS! Synes det er rart når folk ikke pynter seg til bursdag eller andre typer selskap. Har sett folk komme i jeans og t-skjorte i barnedåp. Det går bare ikke an! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #40 Del Skrevet 13. oktober 2015 Jeg er enig med deg, Summers. Jeg vil anta de fleste har forskjellige antrekk. Man kan gjerne kle seg pent for anledningen. Handler det ikke heller om å lese an situasjonen? Selv om det er en bursdag kan settingen være ganske hverdagslig. Ettersom vedkommende som hadde bursdag selv stilte opp i kjole/skjørt og høyhælte sko er det nok litt bom i dette tilfelle, men i andre tilfeller kan den som har bursdag være mer tilpass om gjestene ikke er så oppstaset. Det handler litt om å tilpasse seg til den som inviterer i tillegg til hva man blir invitert til. Anonymous poster hash: 4a950...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå