AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #1 Skrevet 10. oktober 2015 Hva tror dere? Jeg vil leve som forfatter, men ikke i Norge. Anonymous poster hash: c39d9...b9c
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #2 Skrevet 10. oktober 2015 Hva tror dere? Jeg vil leve som forfatter, men ikke i Norge. Anonymous poster hash: c39d9...b9c Vet ikke Som maler ville jeg valgt Skagen i Danmark Men kanskje du skulle velge som Ingvar Ambjørnsen? Anonymous poster hash: 124c3...c9b 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #3 Skrevet 10. oktober 2015 Vet ikke Som maler ville jeg valgt Skagen i Danmark Men kanskje du skulle velge som Ingvar Ambjørnsen? Anonymous poster hash: 124c3...c9b Tja, kanskje det! Jeg har tenkt litt lenger sør... Kanskje Italia, Spania? Varmen virker deilig. Men kanskje du har åpnet øynene mine for nye muligheter. Takk for innspill! Anonymous poster hash: c39d9...b9c 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #4 Skrevet 10. oktober 2015 Berlin Anonymous poster hash: fb65a...aa3 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #5 Skrevet 10. oktober 2015 BerlinAnonymous poster hash: fb65a...aa3 Hvorfor akkurat Berlin? Anonymous poster hash: c39d9...b9c
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #6 Skrevet 10. oktober 2015 Tja, kanskje det! Jeg har tenkt litt lenger sør... Kanskje Italia, Spania? Varmen virker deilig. Men kanskje du har åpnet øynene mine for nye muligheter. Takk for innspill! Anonymous poster hash: c39d9...b9c Takk for hyggelig tilbakemelding! Og lykke til! Anonymous poster hash: 124c3...c9b 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #7 Skrevet 10. oktober 2015 Tja, kanskje det! Jeg har tenkt litt lenger sør... Kanskje Italia, Spania? Varmen virker deilig. Men kanskje du har åpnet øynene mine for nye muligheter. Takk for innspill! Anonymous poster hash: c39d9...b9c Velg det som du selv synes blir best Kanskje du kan prøve noen sesonger i flere forskjellige byer? Syd-Frankrike høres for meg fristende ut Anonymous poster hash: 124c3...c9b 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #8 Skrevet 10. oktober 2015 Hvorfor akkurat Berlin? Anonymous poster hash: c39d9...b9c Berlin er byen for kreative sjeler og original kultur. Det er også ganske billig å bo her. Anonymous poster hash: fb5cd...a46 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #9 Skrevet 10. oktober 2015 Velg det som du selv synes blir best Kanskje du kan prøve noen sesonger i flere forskjellige byer? Syd-Frankrike høres for meg fristende ut Anonymous poster hash: 124c3...c9b Hehe, ja, hadde jeg bare visst! Åpen for det meste for øyeblikket, men er på utkikk etter en by som kan tilby eksentriske mennesker, god mat og vin (gjerne til en billig penge) og som i tillegg oser av historie og orginalitet. Gjerne ikke alt for infiltrert av turister - en bortgjemt skatt i form av en havneby en liten halvtime utenfor en større by ville vært drømmen! Jeg trenger inspirasjon men også ro og fred og ikke for mange distraksjoner... Hm.. Anonymous poster hash: c39d9...b9c 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #10 Skrevet 10. oktober 2015 Hehe, ja, hadde jeg bare visst! Åpen for det meste for øyeblikket, men er på utkikk etter en by som kan tilby eksentriske mennesker, god mat og vin (gjerne til en billig penge) og som i tillegg oser av historie og orginalitet. Gjerne ikke alt for infiltrert av turister - en bortgjemt skatt i form av en havneby en liten halvtime utenfor en større by ville vært drømmen! Jeg trenger inspirasjon men også ro og fred og ikke for mange distraksjoner... Hm.. Anonymous poster hash: c39d9...b9c Du får sove litt på det Du kan også søke om å få bruke kunstnerleilligheten i Berlin: https://www.stavanger.kommune.no/no/Tilbud-tjenester-og-skjema/Kultur-idrett-og-fritid/Kultur/Kunstnerleiligheter/Kunstnerleilighet-Berlin/ https://www.trondheim.kommune.no/berlin/ http://www.bergen-berlin.no/ Anonymous poster hash: 124c3...c9b 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #11 Skrevet 10. oktober 2015 Berlin er byen for kreative sjeler og original kultur. Det er også ganske billig å bo her. Anonymous poster hash: fb5cd...a46 Høres kult ut, men litt surt og kaldt (planlegger å bo vekke fra januar-juni).. Tyske mennesker.. Hvordan vil du beskrive dem? Befolkningen er viktig for hvilken beslutning jeg ender opp med. Jeg vil gjerne ha noe som ikke er så linjeformet - for meg hadde det kuleste vært om befolkningen rett og slett var litt rare - langt unna en A4-nordmann. En tysker slår meg med første tanke ikke som det, men hey - jeg har aldri bodd i Tyskland og kjenner knapt en tysker, så foreløpig er det bare kalkulerte fordommer ut fra andres perspektiver... Anonymous poster hash: c39d9...b9c
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #12 Skrevet 10. oktober 2015 Du får sove litt på det Du kan også søke om å få bruke kunstnerleilligheten i Berlin: https://www.stavanger.kommune.no/no/Tilbud-tjenester-og-skjema/Kultur-idrett-og-fritid/Kultur/Kunstnerleiligheter/Kunstnerleilighet-Berlin/ https://www.trondheim.kommune.no/berlin/ http://www.bergen-berlin.no/ Anonymous poster hash: 124c3...c9b Ps (fra linken fra Trondheim) " Betingelser: Tilbudet gjelder profesjonelle utøvere innen alle kunstuttrykk (visuell kunst, musikk, scenekunst, litteratur m.m.) Søkere skal være registrert i Folkeregisteret med bostedsadresse i Trondheim Når det er mange søkere, vil kunstnere i etableringsfasen bli prioritert Søknad om opphold skal inneholde en beskrivelse av hva oppholdet skal benyttes til. CV og eventuell annen dokumentasjon over søkerens virksomhet skal vedlegges søknaden. All nødvendig informasjon for behandling av søknaden skal kunne leses ut fra det innsendte søknadsskjema. Det settes en maksimumsgrense for oppholdet på tre måneder Det ytes et stipend på kr 2 000 pr. måned for opphold med minimum varighet på én måned" (Om du ikke bor i Trondheim, kunne du jo flytte dit først? og deretter søke) Anonymous poster hash: 124c3...c9b 1
Pawn Hearts Skrevet 10. oktober 2015 #13 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg har hørt mye fint om Gent: https://no.wikipedia.org/wiki/Gent 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #14 Skrevet 10. oktober 2015 Hva tror dere? Jeg vil leve som forfatter, men ikke i Norge. Anonymous poster hash: c39d9...b9c Island? Angående varme, så kan du bade i varme kilder Anonymous poster hash: 124c3...c9b 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #16 Skrevet 10. oktober 2015 Hva tror dere? Jeg vil leve som forfatter, men ikke i Norge. Anonymous poster hash: c39d9...b9c Har du reist mye til sydlige strøk i Europa tidligere? Hvis ikke, ville jeg nok valgt å besøke mange steder før jeg bestemte meg for hvor jeg skulle ha et lengre opphold (dersom du tenker opphold i et eller flere år) Anonymous poster hash: 124c3...c9b 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #17 Skrevet 10. oktober 2015 Har du reist mye til sydlige strøk i Europa tidligere? Hvis ikke, ville jeg nok valgt å besøke mange steder før jeg bestemte meg for hvor jeg skulle ha et lengre opphold (dersom du tenker opphold i et eller flere år) Anonymous poster hash: 124c3...c9b Har ikke reist så mye enda i den delen av verden enda, faktisk. I løpet av mine tjue år har jeg hatt lengre opphold i India, Brasil og Vietnam, men Europa er derimot begrenset.. Jeg vært i Roma og Barcelona (veldig aktuelt flyttemål faktisk - dog litt dyrt). Frankrike har jeg aldri vært i (hva tror dere om Paris?).. Jeg er egentlig student nå, men fikk en idé om at jeg skulle slutte på studiet til jul og følge drømmen. Livet er for kort til å ikke gjøre det. Derfor blir det vanskelig å reise ned på forhånd (trang økonomi og eksamner som må bestås..)! Planen er å flytte tidlig i januar.. :-) Anonymous poster hash: c39d9...b9c 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #18 Skrevet 10. oktober 2015 Firenze Hm, horisonten utvides stadig her! Firenze kunne jeg aldri kommet på selv - hvorfor tror du akkurat denne byen kunne passet? Anonymous poster hash: c39d9...b9c 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #19 Skrevet 10. oktober 2015 Har ikke reist så mye enda i den delen av verden enda, faktisk. I løpet av mine tjue år har jeg hatt lengre opphold i India, Brasil og Vietnam, men Europa er derimot begrenset.. Jeg vært i Roma og Barcelona (veldig aktuelt flyttemål faktisk - dog litt dyrt). Frankrike har jeg aldri vært i (hva tror dere om Paris?).. Jeg er egentlig student nå, men fikk en idé om at jeg skulle slutte på studiet til jul og følge drømmen. Livet er for kort til å ikke gjøre det. Derfor blir det vanskelig å reise ned på forhånd (trang økonomi og eksamner som må bestås..)! Planen er å flytte tidlig i januar.. :-) Anonymous poster hash: c39d9...b9c Takk for svar! Du kan også søke om midler til oppholdet gjennom flere legat og fond Ønsker deg lykke til! Og håper at det blir fint for deg Anonymous poster hash: 124c3...c9b 1
anonym96 Skrevet 10. oktober 2015 #20 Skrevet 10. oktober 2015 Takk for svar! Du kan også søke om midler til oppholdet gjennom flere legat og fond Ønsker deg lykke til! Og håper at det blir fint for deg Anonymous poster hash: 124c3...c9b Tusen takk for det! Jeg gleder meg så mye at jeg ikke får sove om kveldene. Hadde det vært opp til meg hadde jeg flyttet av gårde i kveld, men semesteret må fullføres for at det ikke skal bli kluss med lånekassa :-D får bruke de neste månedene på inspirasjon, research - og selvsagt skriving! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå